پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معاون بهزیستی کشور: بالغ بر پنج هزار تیم اجتماع محور در حوزه اعتیاد کار می کنند

به گزارش ایرنا، محسن روشن پژوه روز چهارشنبه در نشست خبری در اصفهان افزود: این تیم ها درسراسر کشور حدود 13 میلیون نفر را تحت پوشش برنامه های خود قرار داده اند. وی با بیان اینکه دوهزار و 270مرکز درمان اعتیاد در کشور فعالیت دارد، تصریح کرد: این مراکز در سال گذشته 500 هزار نفر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4794
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۲:۳۶

کرونا :

معاون بهزیستی کشور: بالغ بر پنج هزار تیم اجتماع محور در حوزه اعتیاد کار می کنند

معاون بهزیستی کشور: بالغ بر پنج هزار تیم اجتماع محور در حوزه اعتیاد کار می کنند 4

به گزارش ایرنا، محسن روشن پژوه روز چهارشنبه در نشست خبری در اصفهان افزود: این تیم ها درسراسر کشور حدود 13 میلیون نفر را تحت پوشش برنامه های خود قرار داده اند.

وی با بیان اینکه دوهزار و 270مرکز درمان اعتیاد در کشور فعالیت دارد، تصریح کرد: این مراکز در سال گذشته 500 هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه درسال گذشته حدود 25 میلیارد تومان برای پیشگیری و درمان اعتیاد هزینه شد، گفت: از این مقدار پنج میلیارد و 600 میلیون ریال در حوزه پیشگیری وبینش 20میلیارد ریال در بخش درمان اعتیاد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه حدود 25 مرکز اختصاصی برای اقامت زنان در حوزه اعتیاد در کشور وجود دارد ، گفت: در استان اصفهان از 35 کمپ ترک اعتیاد دو کمپ برای زنان است که آمار آن کمتر از 10 درصد است.

وی افزود: در حال حاضر 828 مرکزاقامتی در سطح کشور وجود دارد.

وی ارتقای کیفیت خدمات ،آموزش و تقویت ارائه خدمات به معتادان را از اولویت های کاری امسال معاونت پیشگیری بهزیستی اعلام کرد و گفت: حمایت از درمان زنان ، معتادان زیر 18سال و خانواده های بهبود یافتگان از دیگر رویکردهای اجرایی امسال است.

وی اظهار کرد: هرچند سهم شیشه و مواد روانگردان صنعتی افزایش یافته اما همچنان مواد مخدر افیونی و سنتی مانند تریاک، شایع ترین مواد مخدر مورد استفاده مصرف کنندگان هستند.

روشن پژوه، توجه به کرامت انسانی در درمان اعتیاد را یکی از مهمترین اصول در سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: برای حفظ کرامت انسانی افراد، این سازمان خدمات خود را با رعایت اصول علمی، توجه به نیازهای جسمی و روانی افراد و در دسترس قراردادن خدمات به مراجعین مراکز درمانی اعتیاد ارائه می کند.

پای اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد کجا می‌لنگد
دنبال کنید

پ/8114 / 556 ** 1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
معاون بهزیستی کشور: بالغ بر پنج هزار تیم اجتماع محور در حوزه اعتیاد کار می کنند 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi