جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سه ضلع ( مثلث )انتخابات / در بحث اشتغال،سالها بر قبری گریست که مرده ای در آن نبود

بی گمان بحث انتقاد با موضوع عیب یابی و عیب جویی کاملا در تضاد است . فرآیند انتقاد عقلانی و بدون تعصبات جنبه های مثبت و سازنده دارد حال آنکه نگاه و خواست نگارنده بررسی وضع موجود و خواست عموم مردم جامعه باشد. در واکاوی پیشینه و اینده و سوابق نمایندگان بویراحمد و استفاده نکردن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47937
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

کرونا :

سه ضلع ( مثلث )انتخابات / در بحث اشتغال،سالها بر قبری گریست که مرده ای در آن نبود

بی گمان بحث انتقاد با موضوع عیب یابی و عیب جویی کاملا در تضاد است .
فرآیند انتقاد عقلانی و بدون تعصبات جنبه های مثبت و سازنده دارد حال آنکه نگاه و خواست نگارنده بررسی وضع موجود و خواست عموم مردم جامعه باشد.
در واکاوی پیشینه و اینده و سوابق نمایندگان بویراحمد و استفاده نکردن نمایندگان قبل از فرصت ها به جهت همسویی دو نماینده دوره های گذشته با دولتهای وقت و همچنین از ظرفیتهای استان و بعضا تحمیل سلایق شخصی از جمله همفکر و قومی لطمات جبران ناپذیری را بر پیکره ی مرکز استان وارد کرده و عموم مردم حوزه بویراحمد و دنا بر آن واقفند و شاید این امر به تنهایی باعث شود که مردم این حوزه برای فردایی بهتر بفکر عبور از دویل زارع -هدایت خواه باشند .
در این نوشتار تلاش شده است که با تاکید بر صداقت و بدور از سلایق شخصی کارنامه و برنامه های نمایندگان استان مورد بررسی قرار گیرد.

۱-زارع/با توجه به گذشت هفت سال از دوره ی حکمرانی ایشان بر بویراحمد و دنا صاحب نظران و اصحاب رسانه بدور از سلایق شخصی و اهداف خاص بارها سعی بر آن داشتند تا با نقد سازنده ایشان را به ریل بازگردانند که هر بار با شانتاژهای انتصابی ،مدیریتی و رسانه ای از طرف نزدیکان و رسانه های همسو با ایشان مواجه شدند .

زارع ضمن اینکه شخصی اخلاق مدار و خوش رو میباشد، ولی بصراحت میتوان او را ضعیف ترین نماینده تاریخ مرکز استان نامید .
نماینده ی خود خوانده اصلاحات که در عمل و موضع گیرهای بعضا غیر معقولانه نشان داد، که چنان غرق در قدرت شده که برای حفظ کرسی خود در بهارستان حاضر است با وزش باد تغییر جهت دهد که به زعم اینجانب افرادی که برای چند صباحی قدرت به ولی نعمتان خود وفادار نیستند، نمی توان از آنها انتظار داشت برای رفع مشکلات مردم سینه سپر کنند.

زارع وکیل الدوله یا وکیل الرعایا!!
از جمله ضعف های که نوید قدرت طلبی زارع را به جامعه داد،دفاع جانانه ایشان از وزیر معزول راه و شهر سازی بود. در حالیکه مردم استان مخصوصا حوزه ی بویراحمد در سوگ عزیزانشان در حادثه ی پرواز تهران-یاسوج بودند خواست و انتظارشان از نماینده محترم همراهی و همدردی در عمل و بازخواست وزیر ضعیف بود ولی در کمال ناباوری نمک بر زخم مردم پاشید .

اقتدار نیروهای مسلح ضامن پیشرفت/دست پشت پرده القاء
دنبال کنید

زارع حتی در بحث انتصاب مدیران کل در استان که بی شک در گذشته بر اساس عدالت و شایستگی بود، نتوانست ایستادگی کند و همین امر سبب شد که نه تنها نتواند نخبگان مدیریتی حوزه ی خود را منصوب کند، بلکه جلوی مدیران ضعیف نزدیک به تاج گردون و حاج عدل هم کوتاه آمد و این شد که سرنوشت ادارات کل در مرکز استان به این وضع تاسف بار افتاد.

در بحث اشتغال و اجرایی هم کارنامه ای قابل قبول نداشت به عنوان مثال میتوان به پتروشیمی بویراحمد اشاره کرد و سالها بر قبری گریست که مرده ای در آن نبود و همگان دیدند سرنوشت آن همه منم منم کردن های واهی به کجا رسید و ابروی استان در کشور بر باد رفت.

درمجموع ماحصل هفت سال سکانداری زارع بر مرکز استان جز رواج تبعیض و بی عدالتی در بحث اشتغال و استفاده از مدیران انتخاباتی نزدیک به خود در ادارات هیچ داشته و کاشته ای برای مردم نداشت و دلخوش کردن جامعه به اینده با ایشان مانند کفشی ست که پا،را زخمی کند و فروشنده خریدار را وعده دهد چند بار بپوشی جا باز میکند .

۲-هدایت خواه/ضمن اینکه ایشان یک شخصیت انقلابی،مومن و مقید می باشد ولی این روزها بسان کنده ای نیمسوز می ماند که اگر هرچه سریعتر خاموش نشود دودش تا سالها چشم مردم را میسوزاند .
به جرات میتوان گفت انشقاق بوجود آمده و شکست هشت سال گذشته اصولگرا در استان به دلیل سو مدیریت ایشان است انحصار طلبی درون حزبی و عدم توجه به نخبگان و طیف همسو به خود اصولگرا را به چنان قهقرایی برده که دیگر کسی توان خارج کردن این جریان ریشه دار را از بن بست ندارد ،هدایت خواه نه توانایی نجات این حزب را دارد و نه امید به استفاده کردن از ظرفیت های موجود از جمله نخبگان جوان و اینده دار ،همانطور که دور گذشته میتوانست از روشنفکر حمایت کند و راه بر زارع ببندد ولی جنون قدرت طلبی اجازه چنین کاری را نداد.

رهبر معظم انقلاب به نامگذاری سال نو می پردازند
دنبال کنید

۳-روشنفکر/روشنفکر سال جدید را با شعار تغیر مدیران ناکار آمد و انتقادهای بحق از مدیران نا کارامد و ارشد استان شروع کرد و در پایان خاطر نشان کرد که باید دست به دست هم داد و مردم استان را به سعادت رساند .

ایشان دور گذشته برای اولین بار در انتخابات شرکت کرد و با کسب چهل هزار رای و اختلاف ناچیز(هشت هزار رای) از زارع شکست خورد و به عنوان پدیده ی انتخابات در محافل سیاسی استان نام گرفت. این درحالی بود که ایشان بدون پشتوانه مالی و حزبی وارد عرصه شده بود و توانست با سبد آرای قابل توجهی گام اول را بردارد.
اما این بار نشست های سیاسی و جلسات مردمی ایشان نشان از عزم جدی برای پیروزی دارد و شنیده ها حاکی از آن است برخی صاحب نظران و بزرگان اصولگرایی در مرکز استان در خلوت با ایشان بیعت می کنند که باعث شده بسیاری از صاحب نظران رسانه شانس پیروزی ایشان در تقابل را بسیار پررنگ تر ببیند.

از جمله فاکتورهای مثبت این چهره نو ظهور در ایل بویراحمد می توان به ضد تبعیض ،پاکدستی و از خانواده ی شهید ،مومن و انقلابی اشاره کرد .
روشنفکر خود بخوبی می داند برای رسیدن به اهداف خود راه سخت و درازی در پیش دارد و باید قبل از هر حرکتی بفکر جذب حداکثری آرا باشد و این ممکن نمی شود مگر با تلاش و استفاده از چهره های محبوب و مردمی در کنار خود.

بخش دوم و ادامه این تحلیل درآینده به سمع و نظر همه عزیزان و مردم استان خواهد رسید.

از طرف یک جوان بویراحمدی

برزین آراسته

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi