یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

عملیات اجرایی تونل کبیرکوه در استان ایلام از سر گرفته شد

«حسین میرزایی» روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی امسال 100 میلیارد ریال را برای ادامه اجرای این تونل اختصاص داده است. وی افزود: پیمانکار این مرحله نیز مشخص شده و کار حفر یک هزار متر از بدنه تونل اصلی در این مرحله آغاز شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4763
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰

کرونا :

عملیات اجرایی تونل کبیرکوه در استان ایلام از سر گرفته شد

«حسین میرزایی» روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی امسال 100 میلیارد ریال را برای ادامه اجرای این تونل اختصاص داده است.

وی افزود: پیمانکار این مرحله نیز مشخص شده و کار حفر یک هزار متر از بدنه تونل اصلی در این مرحله آغاز شده است.

مدیر راه و شهرسازی آبدانان یادآور شد: عملیات اجرایی تونل کبیرکوه به علت تامین نشدن اعتبار از دی ماه سال گذشته متوقف شده بود که با پیگیری مسوولان استان و اختصاص بودجه مورد نیاز کار اجرای آن دوباره از سر گرفته شد.

میرزایی ابراز امیدواری کرد با تلاش و پیگیری مسوولان وزارت راه و شهرسازی و مدیریت ارشد استان ایلام شاهد وقفه دوباره در روند اجرای این طرح بزرگ راهسازی کشور نبوده و کار حفاری با سرعت بیشتری دنبال شود.

عملیات اجرایی تونل چهار هزار و 800 متری کبیرکوه سال 89 با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی آغاز شد و تاکنون علاوه بر احداث جاده های دسترسی به طول 25 کیلومتر از دو سمت آبدانان و دره شهر 350 متر از تونل فرعی و بدنه اصلی نیز حفر شده است.

بهره برداری از این تونل باعث حذف گردنه برفگیر و سخت گذر کبیرکوه، کاهش مسافت شهرستان آبدانان با دره شهر و مرکز استان ایلام ، کاهش مسافت میان آبدانان و سایر شهرستان های نوار مرزی این استان با مرکز کشور، کاهش مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه و کاهش زمان سفر می شود.

مسیر دره شهر- آبدانان از نقاط حادثه خیز استان ایلام بوده که در صورت احداث تونل در این محور بخش مهمی از مشکلات تردد رفع خواهد شد. ک/3

«غیرقابل بازگشت» بودن تصمیمات هسته‌ای، خسارات سنگینی را به ایران تحمیل می‌کند
دنبال کنید

7174/540/681

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
عملیات اجرایی تونل کبیرکوه در استان ایلام از سر گرفته شد 3 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi