دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

راک نیوز نوشت: پتروشیمی گچساران ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد

“بهزاد محمدی” معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در حاشیه بازدید از صنعت پتروشیمی گچساران  گفت: ۵۴ مجتمع فعال و ۴۱ طرح با پیشرفت بالای ۵۰ درصد در صنعت پتروشیمی کشور وجود دارد که در پتروشیمی‌های فعال ۵۵ میلیون تن محصول تولید می‌شود. وی اعلام کرد: با تکمیل طرح‌های پتروشیمی که بیش از ۵۰ درصد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47324
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴

کرونا :

راک نیوز نوشت: پتروشیمی گچساران ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد

“بهزاد محمدی” معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در حاشیه بازدید از صنعت پتروشیمی گچساران  گفت: ۵۴ مجتمع فعال و ۴۱ طرح با پیشرفت بالای ۵۰ درصد در صنعت پتروشیمی کشور وجود دارد که در پتروشیمی‌های فعال ۵۵ میلیون تن محصول تولید می‌شود.

وی اعلام کرد: با تکمیل طرح‌های پتروشیمی که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارند، تولید در پایان سال ۱۴۰۰ از ۵۵ میلیون تن به بیش از ۹۰ میلیون تن می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به صادارت ۲۲میلیون تنی محصولات پتروشیمی در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و افزود: حدود ۱۲ میلیارد دلار ارز از صادرات محصولات پتروشیمی وارد کشور شد که جایگاه ارزشمند پتروشیمی‌ها را در صنعت و اقتصاد کشور نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت:عمده مقاصد هدف صادراتی محصولات پتروشیمی ایران را کشورهای آسیای شرقی و بخشی از کشورهای اروپایی شامل می شوند.

به گفته وی، صنعت پتروشیمی از اولویت‌های نخست اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد:اگر تا پایان سال ۱۴۰۴ طرحی جدید تعریف نشود،با تکمیل طرح‌های پتروشیمی موجود،تولید محصولات پتروشیمی کشور به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می رسد.

پتروشیمی گچساران ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیر عامل طرح پتروشیمی گچساران در این بازدید گفت:عملیات ساخت این کارخانه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت بهره برداری از آن بیش از ۲ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

جمشید مبارکی افزود:پس از بهره برداری از این طرح صنعتی،سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.

وی بیان کرد:با راه اندازی کارخانه پتروشیمی گچساران خوراک پتروشیمی‌های خط دنا شامل بروجن،دهدشت،ممسنی و کازرون تأمین خواهد شد.

هواداران گچسارانی استقلال در خیابانها و معابر شهر به جشن پرداختند
دنبال کنید

مبارکی ابراز کرد: تأمین خوراک پتروشیمی دهدشت در اولویت کاری این کارخانه است.

وی تصریح کرد:قبل از راه اندازی، برای انتقال اتیلن تولیدی انشعابی از خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی گچساران وارد خواهد شد.

مبارکی ادامه داد: این طرح سالانه یک هزار و ۲۵۰ تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان دریافت خواهد کرد.

مبارکی با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار ساخته شده گفت: تامین آب این طرح از سد کوثر با لوله ۲۴ اینچ در ظرفیت یکهزارو ۷۶۰ مترمکعب بر ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر تامین می شود.

وی اظهار داشت: همچنین خوراک پتروشیمی گچساران از پالایشگاه بید بلند بهبهان به میزان یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن در سال و با خط لوله ای به طول ۹۰ کیلومتر تامین خواهد شد.

مبارکی ابراز کرد:گاز متان مورد نیاز این طرح ۵۳ هزار و ۹۰۰ مترمکعب بر ساعت از خط سراسری و نیز برق این طرح به میزان ۵۰ مگاوات از سوی شرکت برق منطقه خوزستان تامین می گردد.

وی ادامه داد:هم اینک کار نصب تجهیزات فنی ،خط لوله تأمین خوراک از پالایشگاه بید بلند بهبهان و خط تأمین آب مورد نیاز کارخانه پتروشیمی گچساران از سد کوثر در حال انجام است.

وی گفت: پتروشیمی گچساران در آینده تولید کننده سالانه ۸۴ هزار تن سی تری پلاس (+c۳) خواهد بود.

مبارکی تصریح کرد:ساخت این کارخانه با استفاده از توان داخلی و توسط پیمانکاران ایرانی صورت می‌گیرد.

عملیات ساخت کارخانه پتروشیمی گچساران بیشتر از ۱۰ سال پیش آغاز شد.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته کارخانه پتروشیمی گچساران در سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi