یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنج هزار میلیارد ریال برای خرید چرخبال به هلال احمر اختصاص یافت

اسماعیل نجار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار مورد نظر به منظور بروز رسانی و تامین کمبود استان های مختلف است تا در هنگام بروز حوادث، زمان امداد رسانی و حضور در محل حادثه توسط امدادگران به پایین ترین میزان ممکن برسد. وی اضافه کرد: در نقاط مختلف دنیا 45

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4660
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴

کرونا :

پنج هزار میلیارد ریال برای خرید چرخبال به هلال احمر اختصاص یافت

پنج هزار میلیارد ریال برای خرید چرخبال به هلال احمر اختصاص یافت 4

اسماعیل نجار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار مورد نظر به منظور بروز رسانی و تامین کمبود استان های مختلف است تا در هنگام بروز حوادث، زمان امداد رسانی و حضور در محل حادثه توسط امدادگران به پایین ترین میزان ممکن برسد.

وی اضافه کرد: در نقاط مختلف دنیا 45 حادثه اتفاق می افتد در حالی که کشور ما از این میزان 35 حادثه را طی سال های مختلف تجربه کرده است؛ از این رو بروز رسانی ناوگان امدادی یکی از مسایلی است که مورد توجه قرار دارد.

او ادامه داد: برخی حوادث غیرمترقبه و برخی نیز توسط عوامل انسانی رخ می دهد که در میان آنها سیل و زلزله از اهمیت و خسارت بیشتری برخوردارند.

نجار با اشاره به اینکه خشکسالی، سرمازدگی، سیل، صاعقه، آتش سوزی و تصادفات خودرو بیشترین حوادث روی داده در سال جاری بود، بیان کرد: در کنار توجه به مسایل حوزه امداد و نجات مهمترین عاملی که می تواند در کاهش میزان خسارت های ناشی از حوادث موثر باشد، توجه به نکات ایمنی توسط مردم است.

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات انسانی ما در زمان زلزله است، اظهار کرد: آموزش درست یکی از راه های کم هزینه در این راستاست و مورد دیگر توجه به نکات ایمنی به هنگام ساخت و سازها که این امر به دستگاهی خاص محدود نیست و نهادهای مختلف باید وارد عمل شوند.

نجار اضافه کرد: بی اعتنایی به قوانین مانند ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ها و تملک مسیل ها علاوه بر وارد کردن آسیب های جبران ناپذیر به طبیعت منجر به گستردگی دامنه حوادثی مانند جاری شدن سیل به هنگام بارش های شدید می شود که مردم باید در این زمینه هوشیار باشند.

ایران به دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است/ ادعای فعالیت مخفیانه هسته‌ای ایران دروغ آشکار است
دنبال کنید

او در ادامه گفت: در قانون حمورابی که چند هزار سال پیش نگاشته شده به ساخت و ساز توجه کرده در حالی که ما امروز در این زمینه کم کاری می کنیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین عنوان کرد: در کنار آموزش همگانی و اطلاع رسانی به مردم، باید دستگاه های ذی ربط در حوزه های مختلف وارد عمل شوند و شرکت های بیمه اهتمام بیشتری به خرج دهند تا بجای تلاش برای جبران خسارت، از بروز آنها جلوگیری کنیم.

معاون وزیر کشور برای حضور در همایش توسعه پایدار روستایی که از امروز به مدت دو روز در اردبیل برگزار می شود به این استان سفر کرده است.

8123/530/245

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
پنج هزار میلیارد ریال برای خرید چرخبال به هلال احمر اختصاص یافت 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi