پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

«نه» یک مسوول در کرمانشاه به رسم ناپسند

موج تبریک گویی در بسیاری از مناطق کشور رایج است، اما بر پایه تجربه و مشاهده سوابق، این رویکرد در استان کرمانشاه بسیار بیشتر خودنمایی می کند. این مساله می تواند یک واقعیت باشد که تبریک ها عمدتا توسط افرادی ابراز می شود و نشر می یابد که به نوعی در روزها، هفته ها، ماه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4575
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵

کرونا :

«نه» یک مسوول در کرمانشاه به رسم ناپسند

«نه» یک مسوول در کرمانشاه به رسم ناپسند 4

موج تبریک گویی در بسیاری از مناطق کشور رایج است، اما بر پایه تجربه و مشاهده سوابق، این رویکرد در استان کرمانشاه بسیار بیشتر خودنمایی می کند.

این مساله می تواند یک واقعیت باشد که تبریک ها عمدتا توسط افرادی ابراز می شود و نشر می یابد که به نوعی در روزها، هفته ها، ماه ها و سال های دوران مدیریت آقای تازه منصوب شده، با او سر و کار خواهند داشت و به گفته یک نکته بین، تبریک های انتصاب، التماس دعا برای رتق و فتق امورشان است که شاید انجام آن دور از قانون و روال قانونی باشد.

در شهر کرمانشاه و برخی شهرستان های استان با روی کار آمدن یک مسئول یا مدیرکل فلان اداره، شاهد نصب بنرهای شادباش گویی و تبریک به مدیر جدید هستیم که دیدن آن برای همه عادت شده است.

حتی در آیین های معارفه برخی تازه منتصبان و براساس اهمیت پست، شاهد بوده ایم چندین گوسفند در یک لحظه پیش پای مدیر تازه وارد، ذبح شده و این مراسم با ساز و دهل و پایکوبی طولانی همراهی می شود.

اما نکته قابل تامل این است که پس از گذشت چند صباح از دوران مدیریت مدیرانی که با ذبح گوسفندان و ساز دهل تبریک گویان کار خود را آغاز کرده اند، بسیاری از آگهی دهندگان، سفارش دهندگان بنر و قربانی کنندگان گوسفند، به مخالفان تبدیل می شوند، زیرا با مقاومت مدیر تازه منصوب در مقابل خواسته های خود مواجه شده اند.

احتمال وجود برخی مدیران راضی و حتی مشوق تبریک گویان و آماده برای پذیرش خواسته های آنان، می تواند آسیب های زیادی به اعتماد عمومی و سلامت نظام اداری بزند و بده و بستان ها غیرقانونی و اسراف منابع عمومی را افزایش دهد.

گزارش تصویری/ دیدار بروجردی با اعضای بنیاد فردریش آبرت آلمان
دنبال کنید

از سوی دیگر، افراد و کارمندانی که حاضر نیستند، به این روال آلوده شوند، پشت خواسته میل مدیران تازه وارد می مانند.

کرمانشاه که این رویه در آن عادی شده است، به تازگی یک سنت شکنی را تجربه کرده که بازتابی گسترده داشته است.

دکتر حسین کریم که با حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسئولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه را بر عهده گرفته، با دستوری زودهنگام، تبریک گویی ها، قربانی کردن گوسفندان، نصب بنرهای خیابانی و راه اندازی کاروان شادی را به بهانه انتصاب خود ممنوع کرده است.

وی از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی و نیز کارکنان دانشگاه خواسته بود، از چاپ هرگونه بنر و آگهی رسانه ای تبریک انتصاب خودداری کنند و هزینه های آن را به یک حساب ویژه کمک به کودکان سرطانی واریز کنند.

این اقدام جدای از اینکه نوعی حرکتی خیرخواهانه و در راستای کمک به بخش نیازمند جامعه صورت می گیرد، شاید بنیانگذار یک فرهنگ سالم در استان باشد تا با روی کار آمدن هر مدیر تازه ای ذوق زده نشویم و دریابیم که به توصیف شهید بهشتی باید تشنه خدمت کردن و نه شیفته قدرت باشیم.

571/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
«نه» یک مسوول در کرمانشاه به رسم ناپسند 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi