جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار قصرشیرین برآمادگی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران در مواقع حوادث تاکید کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈافشین رضاییˈ روز شنبه در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران قصرشیرین افزود: برگزاری مانورها و استمرار آموزش در راستای رصد دستگاهها و ارزیابی آمادگی آنها در مواقع حادثه انجام می شود. وی تصریح کرد: بحران در سه مرحله پیشگیری، پیش آگاهی و پیش بینی، آمادگی و مقابله و بازسازی تعریف می

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4571
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴

کرونا :

فرماندار قصرشیرین برآمادگی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران در مواقع حوادث تاکید کرد

فرماندار قصرشیرین برآمادگی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران در مواقع حوادث تاکید کرد 4

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈافشین رضاییˈ روز شنبه در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران قصرشیرین افزود: برگزاری مانورها و استمرار آموزش در راستای رصد دستگاهها و ارزیابی آمادگی آنها در مواقع حادثه انجام می شود.

وی تصریح کرد: بحران در سه مرحله پیشگیری، پیش آگاهی و پیش بینی، آمادگی و مقابله و بازسازی تعریف می شود که در تمامی دنیا به بخش پیش بینی بیش از سایر بخش ها توجه می شود و اگر این مرحله را رصد کنیم در مراحل بعدی کار ما ساده تر می شود.

رضایی گفت: در کشور ما برای هر استان و شهرستانی به فراخور موقعیت مکانی آنها برای مواقع بروز بحران شهرستان های معین برای کمک رسانی تعریف شده ولی برای شهرستان هایی که در کنار مرز قرار دارند، شهرستان های معین کمک کننده کمتر می شود لذا با توجه به بحران های آن سوی مرزها، این شهرهای مرزی توجه جدی را می طلبد.

فرماندار قصرشیرین اظهار کرد: اقداماتی در راستای جذب اعتبارات برای احداث سرسرای چند منظوره در شهرستان انجام شده است که ضریب اطمینان را برای مواقع بحران بالا می برد.

رضایی افزود: با توجه به محدود بودن منابع اعتباری دولت می طلبد بخش خصوصی و دولتی نسبت به بیمه ساختمان ها اقدام کنند تا در صورت حادث شدن حادثه و وارد آمدن خسارات به واحدهای مسکونی و اداری از طریق بیمه بتوان این خسارت ها را جبران کرد.

فرماندار قصرشیرین همچنین بر اطلاع رسانی در بین کشاورزان و روستاییان برای بیمه محصولات با توجه به بحران خشکسالی و کم آبی تاکید کرد.

نخستین کنفرانس ملی مدیریت دولتی ایران برگزار می شود
دنبال کنید

سرپرست جمعیت هلال احمر قصرشیرین نیز گفت: با توجه به اینکه این شهرستان بر روی گسل جوان زاگرس قرار دارد و در آذر ماه سال گذشته نیز بواسطه فعالیت این گسل 360 بار قصرشیرین لرزید و در جریان این زمین لرزه ها 400 واحد مسکونی دچار خسارت شد، می طلبد در راستای مقاوم سازی ساختمان ها و بیمه آنها اقدام کنیم.

ˈمهدی حاجیمرادیان ˈ افزود: بحث ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری را بزودی شروع خواهیم کرد و تا زمان آماده شدن این اردوگاه اگر حادثه ای رخ بدهد از فضای محوطه حیاط مدارس و زمین استادیوم ورزشی بعنوان مکان اردوگاه استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: شماره تلفن 4222959 جمعیت هلال احمر قصرشیرین بصورت شبانه روزی آماده ارایه گزارش ها برای وارد عمل شدن تیم امدادی است.

حاجیمرادیان گفت: با توجه به مرزی بودن شهرستان و تجربه انتقال مجروحان حوادث مختلف تروریستی در سالهای گذشته در این شهرستان می طلبد که اقدام لازم برای خرید یکدستگاه اتوبوس آمبولانسی و استقرار آن در مرز انجام شود تا در مواقع نیاز از آن استفاده شود.

عدم انجام کشت دوم پاییزه با توجه به بحران کم آبی در شهرستان، برگزاری کلاس های آموزشی امداد رسانی، تجهیز ساختمان آتش نشانی و خریداری ماشین آتش نشانی از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 25 هزار نفر جمعیت دارد.ک/3

707/567/681

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
فرماندار قصرشیرین برآمادگی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران در مواقع حوادث تاکید کرد 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi