سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون اجرایی رییس جمهوری: سفرهای استانی دولت توسعه محور است/3 هزار طرح نیمه کاره در استان لرستان

به گزارش خبرنگار ایرنا٬ محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری در برنامه بخش ویِژه خبری که پنجشنبه شب از شبکه دوم سیما پخش شد افزود: دولت تدبیر وامید در سفرهای استانی رویکرد جدیدی را اتخاذ کرده که از جمله آن می توان به توسعه محور بودن سفرها و مشارکت مردمی واستفاده از ظرفیت های هر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4498
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰:۵۵

کرونا :

معاون اجرایی رییس جمهوری: سفرهای استانی دولت توسعه محور است/3 هزار طرح نیمه کاره در استان لرستان

معاون اجرایی رییس جمهوری: سفرهای استانی دولت توسعه محور است/3 هزار طرح نیمه کاره در استان لرستان 4

به گزارش خبرنگار ایرنا٬ محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری در برنامه بخش ویِژه خبری که پنجشنبه شب از شبکه دوم سیما پخش شد افزود: دولت تدبیر وامید در سفرهای استانی رویکرد جدیدی را اتخاذ کرده که از جمله آن می توان به توسعه محور بودن سفرها و مشارکت مردمی واستفاده از ظرفیت های هر استان جدا از بودجه عمومی و حرکت کردن به سمت فعالیت های اقتصادی اشاره کرد.

وی یادآور شد: قرارگاه های سازندگی ظرفیت های بسیار بزرگی برای سازندگی کشور هستند که توانایی انجام خدمات بزرگی دارند واگر ما از این ظرفیت ها دراستان های مختلف از جمله لرستان استفاده کنیم حتما به نتایج خوبی می رسیم.

معاون اجرایی رییس جمهوری درادامه تاکید کرد : در یکی از جلسات دراستان لرستان نمایندگان 75 نهاد مختلف را دعوت کردیم و درنهایت با حضور استاندار لرستان٬ این نهادها به صورت فی البداهه تعهداتی را به منظور انجام برخی فعالیت ها دراستان لرستان برعهده گرفتند.

شریعتمداری با یادآوری اینکه دولت به دنبال نگاه مشارکت جویانه است توضیح داد : بودجه عمومی به 79 طرح مهم دراستان لرستان اختصاص داده می شود. بر این اعتقادیم اتکا به بودجه عمومی٬ ما را از هدف دور می کند وامروز سه هزار طرح نیمه کاره دراستان لرستان داریم واگر قرار باشد به صورت قطره ای ازبودجه عمومی برای تکمیل این طرح ها استفاده شود این طرح ها پس از گذر سالیان سال به سرانجام خواهد رسید.

وی تاکید کرد که این 79 طرح در سال 93 و 94 به بهره برداری می رسد. همچنین از این تعداد قطعا 67 طرح در سال 93 بهره برداری خواهد شد.

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت : باید کار را به دست مردم بسپاریم و نظر رییس جمهوری و دولت نیز همین است. نمی توان به زور سرمایه های مردم را به سمت و سوی معینی بفرستیم از اینرو دولت به عنوان متولی٬ در تلاش برای ارائه سیاست های تشویفی است.

دکتر احمدی نژاد با صدور بیانیه ای حادثه سقوط اتوبوس سربازان وطن تسلیت گفت
دنبال کنید

شریعتمداری با یادآوری اینکه 150 هزار تحصیل کرده لیسانس وفوق لیسانس در استان لرستان جویای کار هستند یادآور شد: افزایش مهارت های شغلی به اشتغال این گروه کمک خواهد کرد. وزارت تعاون برنامه خوبی را جهت افزایش مهارت های شغلی قشر جوان دراستان لرستان در دستور کار قرار داده است.

وی درادامه به اجرای سه طرح درعرصه حمل ونقل دراستان لرستان اشاره کرد.

معاون اجرایی رییس جمهوری درادامه تاکید کرد: در عرصه صنایع پایین دستی و پتروشیمی ما شاهد تولید اتیلن درشهر خرم آباد هستم که این اتیلن می تواند تبدیل به محصولات پایین دستی پتروشیمی شود ویکی از برنامه های دولت دراین بخش راه اندازی شهرک کیمیا شهر است ووزیر نفت دراین باره تعهد مکتوب داد که ظرف یک سال و نیم آینده٬ زیرساخت های مورد نیاز در این عرصه تامین شود.

به گفته شریعتمداری٬ دراستان لرستان یک کارخانه تولید الیاف وجود دارد که می توان با تقویت زنجیره آن٬ شرایط بهتری را ایجاد کرد.

وی ادامه داد : امروز متقاضیان سرمایه گذاری دراستان لرستان درنوبت قرار دارند. در مدت زمان 8 ماه اخیر جذب سرمایه جدید شده است. برخی بخش های تعطیل را راه اندازی و جذب سرمایه گذاری خارجی نیز صورت گرفته است.

معاون اجرایی رییس جمهوری با یادآوری اینکه 3 درصد سنگ های مهم تزیینی دنیا و 29 درصد ازسنگ های تزیینی کشور دراستان لرستان قرار دارد گفت: ما باید به درد واحد های سنگ بری صادر کننده برسیم. تحریم جلوی صادرات را گرفته و ما ملزم به رسیدگی به این بخش ها هستیم.

شریعتمداری اظهارکرد: یکی ازمسائل مهم مورد تاکید رییس جمهوری راه اندازی دوباره واحد های تعطیل ونیمه تعطیل استان لرستان بود. واحدهای صنعتی دراین استان باظرفیت 12 درصد در حال فعالیت است. دراین زمینه با وزیر صنایع ورفاه ورییس کل بانک مرکزی جلساتی برگزار ومعضلات موجود دسته بندی شد.

۴۲۶ قاچاقچی، توزیع کننده و خرده فروش انواع مواد مخدر دستگیر شدند
دنبال کنید

وی ادامه داد : همچنین کارگروه ویژه ای برای رسیدگی به معضلات بخش های صنعتی فعال٬ نیمه فعال و تعطیل تشکیل شد.

معاون اجرایی رییس جمهوری تاکید کرد: مردم استان لرستان به دلیل بیکاری فرزندانشان در رنج هستند و این استان جز استان های اول در بیکاری است اما ظرفیت های بسیاری در آن وجود دارد و این امر قابل حل است.

شریعتمداری با اشاره به زمینه مساعد کشاورزی و دامپروری در استان لرستان توضیح داد: بخش بزرگی ازاراضی این استان به صورت دیم کشت می شود این مشکل تاریخی است و می توان بخشی از ظرفیت های آبی کشور صرف کشت آبی در این استان شود.

وی گفت : یکی از مسائل مهم در این بخش٬ بهینه سازی کانال های آبرسانی در استان لرستان است که منابع لازم برای انجام این امر اختصاص داده شده است.

معاون اجرایی رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری استان لرستان به واسطه بناهای تاریخی وطبیعت این استان اظهارامیدواری کرد که با تکمیل هتل ها و ساخت مهمانپذیرهای مناسب در این شهر٬ بستر لازم برای جذب گردشگر فراهم شود.

شریعتمداری همچنین گفت که دربخش بهداشتی درمانی نیز تجهیز بیمارستان شهید رحیمی لرستان در سفر اخیر دولت به این استان قطعی شد.

شبک**1983**1859

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
معاون اجرایی رییس جمهوری: سفرهای استانی دولت توسعه محور است/3 هزار طرح نیمه کاره در استان لرستان 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi