پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مرگ زیرمیزی در خراسان شمالی با اجرای طرح تحول نظام سلامت

دکتر ˈعلی حق بینˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در چارچوب طرح تحول نظام سلامت، پرداخت تعرفه های پزشکی در مراکز بهداشتی درمانی دولتی خراسان شمالی واقعی شده لذا دلیلی برای دریافت تعرفه غیرمتعارف و یا زیرمیزی وجود ندارد. وی گفت: هم اکنون پزشکانی که در مراکز بهداشتی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4418
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

کرونا :

مرگ زیرمیزی در خراسان شمالی با اجرای طرح تحول نظام سلامت

دکتر ˈعلی حق بینˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در چارچوب طرح تحول نظام سلامت، پرداخت تعرفه های پزشکی در مراکز بهداشتی درمانی دولتی خراسان شمالی واقعی شده لذا دلیلی برای دریافت تعرفه غیرمتعارف و یا زیرمیزی وجود ندارد.

وی گفت: هم اکنون پزشکانی که در مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت دارند چه در بخش جراحی و چه در بخش ویزیت بیماران، تعرفه های واقعی خود را دریافت کرده لذا نظام پرداخت تعرفه به این پزشکان تفاوت چندانی با کار در مراکز درمانی خصوصی و شخصی ندارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: چنانچه گزارشی از دریافت زیرمیزی از سوی پزشکان تحت پیمان مراکز بهداشتی و درمانی دولتی به دانشگاه ارائه شود، متخلف با برخورد سخت قانونی مواجه می شود.

دکتر حق بین ادامه داد: گزارش تخلف این پزشکان به وزارت بهداشت و درمان ارجاع می شود و فعالیت کاری و درمانی آنها در تمام مراکز درمانی دولتی در سطح کشور به حالت تعلیق درخواهد آمد.

وی اضافه کرد: شهروندانی که گزارشی از دریافت زیرمیزی از سوی پزشکان در مراکز دولتی دارند می توانند گزارشهای خود را با شماره تلفن 1590 اطلاع دهند تا با پزشکان متخلف برخورد شود.

او گفت: ˈطرح تحول نظام سلامتˈ و واقعی شدن تعرفه های پزشکی موجب شده تا رغبت پزشکان برای فعالیت در مراکز درمانی دولتی افزایش داشته باشد لذا کمبود پزشک در مراکز بهداشتی و درمانی دولتی نداشته باشیم.

وی افزود: این در حالی است که پیش از این تفاوت پرداخت تعرفه در مراکز درمانی و بهداشتی دولتی با خصوصی و شخصی بگونه ای بوده که پزشکان به خصوص پزشکان متخصص و جراح رغبتی برای فعالیت در بخش دولتی نداشتند.

هیچ اندوهی را نمی‌شناسم که ساعتی مطالعه، آن را تسکین ندهد
دنبال کنید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی به روز شدن پرداخت دستمزد پزشکان در مراکزدولتی، کاهش چندین برابری نرخ تجهیزات پزشکی و حذف واسطه ها را از مزیتهای اصلی طرح تحول نظام سلامت اعلام کرد.

وی گفت: با اجرای طرح تحول آمار بستری بیماران در بیمارستانهای دولتی استان خراسان شمالی 10 درصد به نسبت قبل رشد داشته و این آمار در زمستان با تعطیلی فعالیت کشاورزی رشد بیشتری خواهد داشت.

حق بین افزود: دولت تدبیر وامید برای تحقق طرح تحول نظام سلامت در خراسان شمالی 85 میلیارد ریال اعتبار به استان تخصیص داده که در بخش سلامت هزینه می شود.

وی گفت: با اجرای طرح تحول تمام خدمات بیمارستانی در بیمارستانهای دولتی این استان برای شهرنشینان 90 درصد و برای روستاییان تا سقف 95 درصد رایگان است.

خراسان شمالی دارای هفت بیمارستان دولتی با حدود 600 تخت برای بیماران است.ک/3

2712/660

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
مرگ زیرمیزی در خراسان شمالی با اجرای طرح تحول نظام سلامت 3 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi