جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس: همه باید از دولت حمایت کنیم

به گزارش ایرنا،ˈروح الله عباسپورˈ روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین افزود: برای موفقیت دولت و نظام در عرصه های مختلف و تحقق منویات مقام معظم رهبری بویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی باید همدل، منسجم و با یکدیگر وحدت داشته باشیم. وی در ادامه، تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4346
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲

کرونا :

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس: همه باید از دولت حمایت کنیم

به گزارش ایرنا،ˈروح الله عباسپورˈ روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین افزود: برای موفقیت دولت و نظام در عرصه های مختلف و تحقق منویات مقام معظم رهبری بویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی باید همدل، منسجم و با یکدیگر وحدت داشته باشیم.

وی در ادامه، تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی را مورد توجه جدی مجلس خواند و گفت: نمایندگان مردم سه برنامه شامل پیگیری برای اجرایی کردن قوانین مصوب در گذشته که انجام نشده اند، حذف یا اصلاح قوانین دست و پاگیر و مانع در رشد تولید و سرمایه گذاری و تصویب قوانین جدید به منظور ایجاد تسهیل در فعالیت های تولیدی و کسب و کار را در دستور کار خود قرار داده اند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری دولت و مجلس برای تصوب قانون حمایت از تولید، گفت: با تصویب این قانون که فعلا در قالب لایحه از سوی دولت برروی آن کار می شود، حمایت ها از بخش تولید پررنگ و محسوس تر می شود که این موضوع بدون شک در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری نقش موثری خواهد داشت.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود از کمبود آب به عنوان یک بحران جدی در کشور یاد کرد و با بیان اینکه استان قزوین نیز از این مشکل بی بهره نیست، اظهارکرد: متاسفانه قزوین بیشترین سهم برداشت غیرمجاز از چاه های کشاورزی را در کشور به خود اختصاص داده است.

عباسپور با بیان اینکه در تامین آب شرب و کشاورزی با مشکل روبرو هستیم، افزود: یکی از دلایل ایجاد کننده این بحران اسراف و استفاده غیرمنطقی از آب و بی توجهی به بهره وری و اصلاح الگوی مصرف است.

بیش از 67 کیلوگرم مواد مخدر در فارس کشف شد
دنبال کنید

وی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی باوجود موقعیت جغرافیایی آنها که موجب شده تا از منابع آبی مناسبی برخوردار باشند، شاهد مصرف مناسب و بهره وری بالا در استفاده از این مایه حیاتی هستیم، خاطرنشان کرد: باید به فرهنگ سازی برای مصرف درست و بهینه آب که از مصادیق اقتصاد مقاومتی نیز می تواند باشد، توجه زیادی داشته باشیم، در غیر این صورت مشکلات کشور در بخش آب بیش از پیش خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، گسترش استقرار شبکه های آبیاری مدرن در سطح مزارع و باغات و استفاده مناسب از پساب فاضلاب ها در بخش کشاورزی را از جمله راهکارهای کاهش مصرف آب یاد کرد و گفت: مجلس در بخش آب قوانین مناسبی دارد که از جمله آنها ارایه پروانه برای بهره برداری از 25 درصد حجم آب چاه های غیرمجاز است که می تواند از باقی مانده منابع آبی این چاه ها محافظت کند ولی باید برای اجرای مناسب این قانون تلاش بیشتری کرد.

وی اظهار کرد: با پیگیری نمایندگان و مدیران ارشد استان در حال رایزنی با وزارت نیرو برای احداث سدی در ارتفاعات شمالی استان هستیم تا در تامین آب استان برای آینده دچار چالش نشویم.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته موافقت وزارت راه و شهرسازی برای احداث خط آهن قزوین-بویین زهرا- قم جلب شده است، اظهارکرد: قرار شده این طرح در بودجه سال آینده ردیف اعتباری بگیرد.

عباسپور هزینه اجرای این پروژه را 55 هزار میلیارد ریال خواند و گفت: اجرای این خط آهن مزایای زیادی برای استان قزوین و کشور به همراه خواهد داشت که تسهیل و سرعت بخشیدن در جابجایی مسافر و کالا از شمال به جنوب کشور از جمله آنها است.

اﺯ ﺳﺎﻝ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﻭﺍﻧﺖ‌ ﭘﯿﮑﺎﻥ ﺷﻤﺎﺭﻩ‌ﮔﺬﺍﺭﯼ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ
دنبال کنید

وی اظهار کرد: با اجرای این خط آهن مسافت ریلی شمال به جنوب کشور 105 کیلومتر کاهش می یابد و بخشی از مشکلات ترافیکی جاده ها و بزرگراه های قزوین و استان های همجوار نیز حل می شود.

گفتنی است این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین از تلاش های خبرنگاران ایرنا در حوزه اطلاع رسانی تقدیر و برای این رسانه ملی در انجام رسالت حساس خود آرزوی موفقیت کرد.

7392/ 614/506

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس: همه باید از دولت حمایت کنیم 3 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi