جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

عفو یک قاتل در اردبیل توسط مادر مقتول پای چوبه دار

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان زندان های استان اردبیل ، حسن . ر. الف که به جرم قتل نفس پس از طی مراحل قانونی در پای دار مجازات حاضر و نسبت به کرده خویش پشیمان بود، روز یکشنبه توسط مادر مقتول مورد بخشش قرار گرفت. مادر یادشده، علت این اقدام را

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4261
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳

کرونا :

عفو یک قاتل در اردبیل توسط مادر مقتول پای چوبه دار

عفو یک قاتل در اردبیل توسط مادر مقتول پای چوبه دار 4

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان زندان های استان اردبیل ، حسن . ر. الف که به جرم قتل نفس پس از طی مراحل قانونی در پای دار مجازات حاضر و نسبت به کرده خویش پشیمان بود، روز یکشنبه توسط مادر مقتول مورد بخشش قرار گرفت.

مادر یادشده، علت این اقدام را نمایش رافت اسلامی و اقتدا به پیشوای مومنان، حضرت علی (ع) عنوان کرد.

در مراسم اجرای حکم اعدام، مسوولان قضایی استان اردبیل نیز حاضر شده بودند تلاش خود را برای جلب رضایت اولیای دم انجام دهند.

بنا به گزارشها، قاتل جوان به خاطر یک لحظه عصبانیت و جرح منجر به قتل دوستش پای چوبه دار قرار گرفته بود.

لحظات بر قاتل جوان سخت می گذشت و مادر داغ دیده مقتول مدام از سختی هجران فرزندش می گفت.

حجت الاسلام محمدعلی قاصدی رییس کل دادگستری استان اردبیل در این مراسم از حق الهی قصاص برای خانواده مقتول سخن گفت و افزود: خداوند در کنار قائل شدن حق قصاص برای اولیای دم، بندگان خویش را به بخشش و گذشت و بهره بردن از لذت عفو دعوت کرده است.

وی از مادر مقتول و صاحب دم خواست در صورت تمایل قلبی و بدون جبر برای جلب رضایت خداوند، جان دوباره ای به قاتل فرزندش ببخشد و از گناه او بگذرد.

لحظات سختی برای تمام حضار بود. در اتاق مجاور در حالی که جوان قاتل در دوراهی گذشت و اجرای حکم الهی قصاص نفس معلق بود، تلاش های مسوولان قضایی استان اردبیل و ریش سفیدان که پدر سالخورده شهیدی نیز در جمع آنها بود، به ثمر نشست و مادر مقتول در پای چوبه دار با ذکر نام حضرت زهرا (س) و مددگرفتن از مولای مومنان امیرالمومنین علی (ع) و توکل کردن به ذات حضرت احدیت، از اجرای حکم اعدام قاتل فرزندش صرف نظر کرد.

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران قابل احترام است
دنبال کنید

رییس کل دادگستری استان اردبیل در این مراسم با قدردانی از اولیای دم، این حرکت آنها را برخاسته از آموزه های دینی و رافت و مرحمت اسلامی دانست.

حجت الاسلام محمدعلی قاصدی همچنین خواستار اصلاح ذات البین دعواهای مشابهی شد که به خاطر عصبانیت آنی مرتکب قتل شده اند بدون آنکه برنامه ریزی و جنایتی در پس آنها بوده باشد.

وی همچنین با اشاره به گذشت شاکی از حق خویش، به جنبه عمومی و دولتی این گونه جرایم اشاره کرد و گفت: جنبه عمومی این گونه جرایم برای عبرت عمومی از طریق اعمال مجازات قانونی حبس به قوت خود باقی خواهد بود.

594/530 / 1551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
عفو یک قاتل در اردبیل توسط مادر مقتول پای چوبه دار 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi