چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مراسم احیای شب نیمه شعبان در مسجد جمکران برگزار شد

به گزارش ایرنا، مسجد مقدس جمکران از عصر روز پنجشنبه شاهد جمعیت بسیاری از شیفتگان حضرت مهدی موعود(عج) از نقاط مختلف کشور بود. دوستداران و منتظران حضرت ولی عصر (عج) به صورت کاروان، دسته های پیاده روی، خانوادگی و یا انفرادی به سوی میعادگاه عاشقان مولای عصر خویش، مسجد مقدس جمکران در حرکت بودند. از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4104
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۹:۵۶

کرونا :

مراسم احیای شب نیمه شعبان در مسجد جمکران برگزار شد

مراسم احیای شب نیمه شعبان در مسجد جمکران برگزار شد 3

به گزارش ایرنا، مسجد مقدس جمکران از عصر روز پنجشنبه شاهد جمعیت بسیاری از شیفتگان حضرت مهدی موعود(عج) از نقاط مختلف کشور بود.

دوستداران و منتظران حضرت ولی عصر (عج) به صورت کاروان، دسته های پیاده روی، خانوادگی و یا انفرادی به سوی میعادگاه عاشقان مولای عصر خویش، مسجد مقدس جمکران در حرکت بودند.

از روزها پیش کار آماده سازی و پذیرایی از زائران مسجد جمکران انجام شده بود تا به بهانه سالروز میلاد حضرت ولی عصر در مسجدی که به دستور مولایشان ساخته شده است، حضور یابند و در این مکان مقدس بار دیگر دست به دعا بردارند و برای فرجش دعا کنند.

شب نیمه شعبان، شب جشن و سرور و شادی است، چراکه در این شب ولی خدا بر روی زمین پا به عرصه گیتی گذاشت، او که هستی به واسطه وجودش پایدار است و زمین بدون حجت نمی ماند.

قرائت دعای کمیل در این شب، حال و هوایی خاص به شب زنده داران نیمه شعبان داده بود.

شب نیمه شعبان، شب مناجات و نیایش با پروردگار بلند مرتبه است، آمده ایم تا بگوییم خدایا، گناهان ما را ببخش و نادیده بگیر. بارالها، ما را به حجت خود به ببخش. پروردگارا، چشمان ما را به جمال حضرت دوست روشن بفرما که جهان منتظر عدل اوست؛ منتظر است تا صلح، صفا، صمیمت و دوستی به یُمن حضورش در سراسر این گیتی پراکنده شود.

** گناه مانع ما در رسیدن به امام زمان (عج) است

پس از برگزاری دعای کمیل، حجت الاسلام و المسلمین ˈحسین انصاریانˈ از خطیبان مشهور کشور در مراسم شب احیای نیمه شعبان در مسجد جمکران گفت: گناه مانع ما در رسیدن به حضرت ولی عصر (عج) است.

وی افزود: اگر سفره گناهان کبیره برچیده شود، همان طور که خدا در قرآن کریم وعده داده است، تمام برکات عالم به سوی مردم باز می شود و وعده الهی حق است.

شایعه رد یا تأیید تاج‌گردون شبه فتنه‌ای در دنیای مجازی است
دنبال کنید

انصاریان، ضمن مناسب و ضروری توصیف کردن چراغانی و آذین بندی خیابان ها تصریح کرد: باید دو چراغانی داشته باشیم، یکی ظاهر زندگی و کشور که در واقع اثبات ایستادگی ما در مساله امامت و ولایت و تیری به چشم دشمنان امام عصر(عج) است و دیگری چراغانی در قلب امام زمان است که باید با اعمال و کارهای مثبت و خیر و عبادت خدا، قلب ایشان را چراغانی و روشن کنیم و رضایت مولای خود بدست آوریم.

وی بهترین هدیه و عیدی امشب را بر اساس آیات و روایات، خشنودی خدا، پیامبر اسلام(ص) و امام زمان (عج) بیان کرد.

** نور افشانی در شب میلاد منجی عالم بشریت

پس از انجام سخنرانی، مراسم نورافشانی در محوطه بیرونی مسجد مقدس جمکران انجام شد.

این مراسم توسط مشتاقان و عاشقان حضرت صاحب الزمان (عج) با همکاری مسجد مقدس جمکران قم برگزار شد که مورد استقبال زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و مسجد جمکران قرار گرفت.

از دیگر برنامه های امشب، اجرای برنامه تواشیح توسط گروه میعاد بود.

** خیمه آسمانی

نمایشگاه خیمه آسمانی نیز توسط معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران در این مکان برپا شده است.

این نمایشگاه از غرفه های مختلفی مانند سالن نجم الثاقب، میدان و فضای شهری، همسایه شماره 13، خانه شهید، حسینیه جماران، حیاط خانه و اتاق امام خمینی(ره)، سالن انتظار و غرفه عکس یادگاری تشکیل شده است.

ˈسید یاسر موسویˈ مسوول اجرایی نمایشگاه خیمه آسمانی، ایجاد علاقه، انس و الفت نسبت به صاحب الزمان(عج)، شناخت زندگی امام خمینی(ره) بعنوان رهبر مردم، شناساندن جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، شناساندن مسجد مقدس جمکران و انتقال مفاهیم مهدویت از طریق بازی و جشن به کودکان را از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.

تعطیلی میدان مشترک نفتی عربستان و کویت
دنبال کنید

همچنین برپایی نمایشگاه ˈشبکه یاوران مهدیˈ از دیگر کارهای فرهنگی انجام شده در این مکان مقدس است که از غرفه های مختلفی همچون سلطه سیاسی و رسانه ای، عرفان های نوظهور، معنویت کاذب، هنجار زادیی، هویت زدایی، بیماری های واگیردار و تخریب منابع تشکیل شده است.

ولایت پذیری، محبت به امام، امام شناسی، خودشناسی، خداشناسی، شجاعت، شهادت طلبی، بصیرت، استقامت و ظلم ستیزی از دیگر غرفه های این نمایشگاه است.

** ترافیک اطراف مسجد روان بود

آماده سازی پارکینگ های اطراف مسجد مقدس جمکران بویژه بلوار پیامبر اعظم و مهیا بودن وسایل نقلیه عمومی برای جابه جایی مسافران از شدت ترافیک خیابان های منتهی به جمکران کاسته بود و این سبب شده بود تا ترافیک روانی در اطراف مسجد مقدس جمکران در جریان باشد.

سرهنگ ˈوحید مقدمˈ دبیر شورای ترافیک استان قم در این رابطه گفت که شورای ترافیک استان از ماه ها پیش جلسه های هماهنگی با ادارات مختلف برگزار کرده و برنامه ریزی مناسبی برای حل معضل ترافیک و برطرف کردن نقاط ضعف سال های گذشته انجام داده است.

مدیرعامل هلال احمر استان قم نیز اظهار داشت: نیروهای امدادگر هلال احمر استان به صورت آماده باش در خدمت زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران هستند.

ˈمحمد گلفشانˈ افزود: 29 گروه امداد نجات به همراه 220 پزشک، پرستار، امدادگر و نجاتگر آماده خدمات رسانی به مسافران می باشند.

همچنین، ˈسعید امراللهیˈ مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم اعلام کرد که

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi