جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

قرائتی: انقلاب جهانی امام زمان(عج) با کارهای فرهنگی پیش می رود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈمحسن قرائتیˈ پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت شب نیمه شعبان در شبستان حضرت امام(ره) حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: این تصور که امام زمان با خونریزی و کشتن افراد نسبت به اصلاح جامعه بشری اقدام می کند، کاملا اشتباه است. وی افزود: بر خلاف چنین تصوری که در مورد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4103
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۹:۵۶

کرونا :

قرائتی: انقلاب جهانی امام زمان(عج) با کارهای فرهنگی پیش می رود

قرائتی: انقلاب جهانی امام زمان(عج) با کارهای فرهنگی پیش می رود 4

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈمحسن قرائتیˈ پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت شب نیمه شعبان در شبستان حضرت امام(ره) حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: این تصور که امام زمان با خونریزی و کشتن افراد نسبت به اصلاح جامعه بشری اقدام می کند، کاملا اشتباه است.

وی افزود: بر خلاف چنین تصوری که در مورد امام دوازدهم شیعیان وجود دارد، آن حضرت در وقت ظهور، انقلاب جهانی خود را با انجام کارهای فرهنگی به پیش می برد.

قرائتی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) طی 23 سال پیامبری، بیشتر وقت خویش را صرف انجام کارهای فرهنگی برای اصلاح جامعه کرد.

وی اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) نیز با پرهیز از هر گونه خونریزی و جنگ تنها با اتکا به سخنرانی و قلم توانمند خویش توانست، برعلیه ظلم دست به افشا گری بزند و جامعه را نسبت به آن آگاه کند.

وی تصریح کرد: اساس کار تبلیغ و ارشاد در دین اسلام بر مبنای کارهای فرهنگی است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور همچنین با اشاره به اهمیت موضوع مهدویت گفت: شیعیان و پیروان اهل بیت در عصر غیبت کبری نسبت به امام زمان وظایف و مسوولیت هایی را بر عهده دارند، که طبق روایتی از امام رضا(ع)، انجام درست و دقیق این وظایف در افزایش پیروان و دوستداران امام زمان تاثیر زیادی دارد.

قرائتی، معرفت افزایی، تمسک، انتظار و پیروی از فقیهان به عنوان جانشینان امام زمان در عصر غیبت را از جمله این وظایف دانست و گفت: شیعیان در عصر غیبت موظف هستند معرفت خود نسبت به امام زمان را افزایش دهند.

راه نجات اقتصاد و ایجاد رونق واکاوی نرخ سودهای بانکی است
دنبال کنید

همزمان با شب خجسته میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) در این مکان مقدس و نورانی، مراسم احیای شب نیمه شعبان و گرامیداشت این شب فرخنده را برگزار کردند.

نیمه شعبان مصادف با میلاد با سعادت دوازدهمین امام شیعیان حضرت حجت بن الحسن عسکری(ع) است که شیعیان هر ساله با برپایی آیین های مختلف، این عید بزرگ را جشن می گیرند. ک/3

7403 / 553/506

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
قرائتی: انقلاب جهانی امام زمان(عج) با کارهای فرهنگی پیش می رود 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi