پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بنزین ۱۵۰۰ تومانی و گازوئیل ۴۰۰ تومانی رسماً اعلام شد

پایگاه اطلاع رسانی دولت به طور رسمی اعلام کرد، قیمت بنزین در سال ۹۷ به ۱۵۰۰ تومان می‌رسد و یارانه به ۴۲ میلیون نفر از مردم تعلق خواهد گرفت. وزیر نفت اما همچنان افزایش قیمت ها را تکذیب می کند …

اختصاصی کرونا

کد خبر : 39715
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

کرونا :

بنزین ۱۵۰۰ تومانی و گازوئیل ۴۰۰ تومانی رسماً اعلام شد

پایگاه اطلاع رسانی دولت به طور رسمی اعلام کرد، قیمت بنزین در سال ۹۷ به ۱۵۰۰ تومان می‌رسد و یارانه به ۴۲ میلیون نفر از مردم تعلق خواهد گرفت. وزیر نفت اما همچنان افزایش قیمت ها را تکذیب می کند …

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس پایگاه اطلاع رسانی دولت طی خبری که دقایقی قبل منتشر کرد به طور رسمی اعلام کرد در لایحه بودجه ۹۷ راهکار تامین منابع برای اشتغالزایی افزایش قیمت بنزین و گازوئیل عنوان شده است و مهمترین دلیل آن رسیدن قیمت بنزین و گازوئیل به قیمت فوب خلیج فارس است.

در واقع به دولت این اجازه داده شده تا از محل افزایش قیمت سوخت درآمدزایی کند. بر اساس بودجه ۹۷ قیمت بنزین لیتری ۱۵۰۰ و گازوئیل ۴۰۰ تومان می شود و البته دولت در اجرای آن مختار است و هنوز زمان آن مشخص نیست. این لایحه در صورت موافقت مجلس ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت دارد و برنامه ریزی شده تا این منابع صرف اشتغال شود.

در این گزارش آمده است این مساله نگرانی هایی بابت اثرت روانی گرانی بنزین به وجود آورده است و این در حالی است که به گفته کارشناسان میزان تورم ناشی از این گرانی حدود یک درصد است.

همچنین این پایگاه در خبری با عنوان «استفاده از منابع حاصل از حذف یارانه ثروتمندان برای رفع فقر مطلق و بهداشت» آمده است برآوردها نشان می دهد منبع حاصل از حذف غیرنیازمندان از یارانه در سال آینده ۱٨ هزار و ٨۰۰ میلیارد تومان است و حدود ٣۴ میلیون نفر از دریافت یارانه حذف و مابقی که حدود ۴۲ میلیون نفر هستند باقی می مانند.

سفیر ایران در پکن‌: خبرهای خوبی درباره روابط ایران و چین در راه است
دنبال کنید

زنگنه: تصمیم نهایی گرفته نشده است

به گزارش ایسنا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در ارتباط با اخبار مربوط به افزایش قیمت بنزین که در فضای مجازی منتشر شده است، اظهار کرد: هنوز تصمیم نهایی در این رابطه گرفته نشده است. حرف‌هایی در فضای مجازی زده می‌شود اما در دولت هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که درحالی که کارشناسان با بررسی اهداف درنظر گرفته شده در بودجه ۹۷ گرانی قریب‌الوقوع قیمت بنزین را پیش‌بینی کرده بودند، سیگنال‌های جدید از سوی دولت این احتمال را تقویت کرده و قیمت بنزین را ۱۵۰۰ و گازوئیل را ۴۰۰ تومان اعلام کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت امروز در مطلبی با عنوان “معضل بیکاری و تنگنای مالی دولت” دلایل تصمیم دولت در بودجه ۹۷ برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل را بررسی کرد و تصریح کرد: بر اساس بودجه ۹۷ قیمت بنزین لیتری ۱۵۰۰ و گازوئیل ۴۰۰ تومان می شود.

گرانی سوخت ۴۸۰ هزار نفر را بیکار می‎کند

در حالی دولت حسن روحانی قصد گرانی بنزین و گازوئیل برای ایجاد شغل را دارد که مرکز پژوهشهای مجلس با انتشار گزارشی، از وجود تناقض در طرح دولت خبر داد و اعلام کرد، افزایش قیمت انرژی می تواند به کاهش ۳۶۰ تا ۴۸۰ هزار نفری اشتغال منجر شود.

به گزارش تسنیم، حسن روحانی رئیس جمهور امروز از گران شدن بنزین و گازوئیل و صرف پول حاصل از این گرانی برای ایجاد اشتغال خبر داد.

برخورد با عوامل توزیع و انفجار مواد محترقه در سطح شهر دوگنبدان
دنبال کنید

مرکز پژوهشهای مجلس با انتشار گزارشی به نقد این طرح دولت پرداخت و نوشت: “با توجه به آثار رکودی (و در نتیجه بیکاری) حاصل از افزایش قیمت حاملهای انرژی این سیاست قدری متناقض به نظر می رسد. به علاوه نسبت این برنامه اشتغالزایی با برنامه فعلی دولت تحت عنوان برنامه اشتغال فراگیر چیست? همچنین محور قرار گرفتن سازمان برنامه و بودجه در تهیه و تدوین آیین نامه و غفلت از نقش شورای عالی اشتغال قابل تامل است. ”

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi