شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از 50 درصد از جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند

فریبا رحمانپور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند، گفت: انتظار می رود مجمع خیرین سلامت نسبت به منابع کمتر برخودار به استان کهگیلویه و بویراحمد نگاه ویژه ای داشته باشند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 39528
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵

کرونا :

بیش از 50 درصد از جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند

با حضور حسینعلی شهریاری نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مجید مجنایی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی نخستین همایش ” زن سالم، جامعه سالم” در محل سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

زنان محور توسعه پایدار در یک جامعه سالم هستند و توانمندسازی آنها نقش موثری در پیشبرد اهداف جوامع انسانی دارد و توجه به سلامت زنان به عنوان زیربنای سلامت جامعه لازم و ضروری است.

در این راستا و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و مجمع خیرین سلامت در استان برای نخستین بار همایشی با محوریت زن سالم در یاسوج برگزار شد.

فریبا رحمانپور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین بر ضرورت تجهیز مرکز ناباروی بیمارستان امام سجاد (ع) تاکید کرد و گفت: بهره برداری از این مرکز مانع از سفر مردم استان به استان های همجوار می شود.

وی با اشاره به اینکه این مرکز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد خواستار ورود خیران سلامت برای تجهیز و تامین امکانات آن شد.

رحمانپور با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند، گفت: انتظار می رود مجمع خیرین سلامت نسبت به منابع کمتر برخودار به استان کهگیلویه و بویراحمد نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی بیان کرد: امید است خیران در راستای تجهیز زایشگاه بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت و همچنین بهبود وضعیت بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران ما را یاری کنند.

در پایان این همایش از بانوان خیر و فعال در زمینه‌های مختلف حوزه سلامت با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi