جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ترک تحصیل ۲۱ دانش‎‌آموز در منطقه مرزی کهگیلویه و بویراحمد

دهدشت- ۲۱ دانش آموز روستای سرگچ دیشموک به دلیل نبود فضای آموزشی شرایط سختی را سپری می کنند و اگر فکری برای آنان نشود؛ احتمال ترک تحصیل برای آنها وجود دارد. قدس آنلاین– گروه استان ها: ۲۱دانش آموز روستای سرگچ دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه به دلیل نبود فضای آموزشی شرایط سختی را سپری می

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37485
تاریخ انتشار : جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

کرونا :

ترک تحصیل ۲۱ دانش‎‌آموز در منطقه مرزی کهگیلویه و بویراحمد

دهدشت- ۲۱ دانش آموز روستای سرگچ دیشموک به دلیل نبود فضای آموزشی شرایط سختی را سپری می کنند و اگر فکری برای آنان نشود؛ احتمال ترک تحصیل برای آنها وجود دارد.

قدس آنلاین– گروه استان ها: ۲۱دانش آموز روستای سرگچ دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه به دلیل نبود فضای آموزشی شرایط سختی را سپری می کنند و اگر فکری برای آنان نشود؛ احتمال ترک تحصیل برای آنها وجود دارد.

روستای سرگچ از دورافتاده ترین مناطق دیشموک شهرستان کهگیلویه است که در ۳۰ کیلومتری این شهر و  ۹۰ کیلومتری شهر دهدشت قرار دارد.

ترک تحصیل ۲۱ دانش‎‌آموز در منطقه مرزی کهگیلویه و بویراحمد 12

ترک تحصیل ۲۱ دانش آموز در دورترین نقطه استان

این روستا بیش از ۷۰ خانوار دارد و دارای ۲۱ دانش آموز است که پیش از این در مدرسه ای به نام «قدس سرگچ» و در ساختمانی گلی به تحصیل می پرداختند اما امسال دیگر خبری از آن اتاق گلی هم نیست.

روستای سرگچ مرزی ترین منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد است که همچنان با گذشت بیش از ۳۸ سال از انقلاب اسلامی از نعمت راه ارتباطی مطلوب، محروم است.

ترک تحصیل ۲۱ دانش‎‌آموز در منطقه مرزی کهگیلویه و بویراحمد 13

مادری از اهالی روستای سرگچ با بیان اینکه از درد محرومیت رنج می برند گفت: در سال گذشته مرغ های محلی خود را فروختم و اجاره ساختمان مدرسه فرزندم را تامین کردم ولی امسال دیگر این امکان برایم وجود ندارد.

ترک تحصیل ۲۱ دانش‎‌آموز در منطقه مرزی کهگیلویه و بویراحمد 14

سرگچ مرز بی توجهی و محرومیت و مظلومیت است

در سرگچ مردمانی مهمان نواز و با صفا زندگی می کنند که محرومیت امان آنها را بریده است. مردم این روستا آب و آذوقه مصرفی خود را با چارپایان به روستا منتقل می کنند و در فصول سرد و بارانی سال هم به دلیل وجود رودخانه در مسیر ارتباطی روستا شرایطشان بسیار سخت و طاقت فرسا می شود.

بیانیه حوزه مقاومت بسیج صاحب الزمان(عج) ادارات گچساران به مناسبت سالروز ازاد سازی فتح خرمشهر
دنبال کنید

ترک تحصیل ۲۱ دانش‎‌آموز در منطقه مرزی کهگیلویه و بویراحمد 15

ترک تحصیل ۲۱ دانش‎‌آموز در منطقه مرزی کهگیلویه و بویراحمد 16

دانش آموزان مدرسه «قدس سرگچ» در منطقه دیشموک از نبود فضای آموزشی در سردترین نقطه منطقه گلایه داشته و اظهار دارند که جایی برای ادامه تحصیل برایشان وجود ندارد.

یکی دیگر از دانش اموزان این روستا گفت:  سال های گذشته در یک ساختمان کاه گلی قدیمی که متعلق به یکی از اهالی روستا  است مشغول تحصیل بودیم که این فضا به دلیل فرسودگی و عمر بیش از ۵۰ سال در اثر سرما و گرما تخریب شد.

ترک تحصیل ۲۱ دانش‎‌آموز در منطقه مرزی کهگیلویه و بویراحمد 17

آزیتا یکی از دانش آموزان روستا در این باره به خبرنگار قدس آنلاین گفت: سال های گذشته یک ساختمان در این روستا اجاره شده بود که پول کرایه آن را والدین خودمان تامین می کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه امسال همان ساختمان هم بسیار فرسوده شده و امکان تحصیل در آن وجود ندارد.

این دانش آموز مستعد گفت: از مسئولان و به ویژه خیرین تمنا دارم نگذارند ما از درس و مدرسه فاصله بگیریم و کمک کنند تا یک مدرسه در این روستا ساخته شود.

ترک تحصیل ۲۱ دانش‎‌آموز در منطقه مرزی کهگیلویه و بویراحمد 18

تحصیل فرزندان در شرایط بسیار سخت

یکی از اهالی روستا گفت: سال های گذشته فرزندان ما در سخت ترین شرایط به تحصل پرداختند ولی امسال دیگر چاره ای وجود ندارد و ساختمانی جهت تحصیل دانش اموزان وجود ندارد.

ترک تحصیل ۲۱ دانش‎‌آموز در منطقه مرزی کهگیلویه و بویراحمد 19

خیرین محترم، اداره کل نوسازی،‌توسعه و تجهیز مدارس و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سرگچ را دریابند

معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش صعب العبور بودن منطقه و نبود زیر ساخت های لازم برای انتقال مصالح ساختمانی به روستای سرگچ را دلیل مشکل یاد شده عنوان کرد و افزود: تاکنون مکاتبات متعددی جهت رفع مشکلات فضای آموزشی روستای سرگچ انجام گرفته و انتظار می رود مسئولین محترم در جهت بر طرف کردن این مشکل و باز گشایی جاده روستا  اقدامی دلسوزانه انجام دهند.

هجوم ریزگردها به جنوب ایلام افق دید را به ۱۰ متر کاهش داده است
دنبال کنید

ترک تحصیل ۲۱ دانش‎‌آموز در منطقه مرزی کهگیلویه و بویراحمد 20

ترک تحصیل ۲۱ دانش‎‌آموز در منطقه مرزی کهگیلویه و بویراحمد 21

امید است با توجه جدی مسئولین امر و همت و مساعدت خیرین مدرسه ساز شاهد احداث مدرسه ای درخور برای کودکان مستعد و محروم این روستا باشیم و هیچ کودکی بدلیل نبود امکانات از تحصیل علم و دانش و شکوفا کردن استعدادهایش محروم نماند.

لینک منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi