پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بی مهری مسئولین به کاراته کاران باشتی/کسب 18 مدال رنگا رنگ دیگر در سبد کیوکوشین کاران باشتی

۱۸مدال رنگارنگ عاید تیم کاراته شهرستان باشد . تیم کیوکوشین کاراته شهرستان باشت با ۱۸ نفر شرکت کننده در مسابقات قهرمانی سبک های آزاد انسان توانست با درخشش جوانان خود به ۱۰ مدال طلا ۷ مدال نقره و ۱ مدال برنز دست یابد .   این مسابقات  روز جمعه به مناسبت گرامی داشت شهدای حرم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35987
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

کرونا :

بی مهری مسئولین به کاراته کاران باشتی/کسب 18 مدال رنگا رنگ دیگر در سبد کیوکوشین کاران باشتی

۱۸مدال رنگارنگ عاید تیم کاراته شهرستان باشد . تیم کیوکوشین کاراته شهرستان باشت با ۱۸ نفر شرکت کننده در مسابقات قهرمانی سبک های آزاد انسان توانست با درخشش جوانان خود به ۱۰ مدال طلا ۷ مدال نقره و ۱ مدال برنز دست یابد .

 

این مسابقات  روز جمعه به مناسبت گرامی داشت شهدای حرم و شهید والامقام محسن حججی در بخش آقایان به میزبانی شهرستان یاسوج برگزار شد و بیش از ۱۶۰ نفر در رده های سنی مختلف شرکت کردند .

 

در این مسابقات آقایان مهدی محمدپور، داوود دهدار،امیر شعبانی، احمدرضا موسوی، سعید بویراحمدی ،مسلم غانمیان پور ،علی شعبانی ،رضا شهریور ،امیررضا موسوی، مقام اول را کسب کردند.

 

همچنین امیر حسین دشتی ، کیانوش شریفی، علی دانشیار، سید محمدحسن سجادی نیا، محمدرضا باقری، طاها علیزاده و حسین دهقان مقام دوم را کسب کردند وسید رضا ابراهیمی مقام سوم را کسب نمود.

 

محمد ظفری رئیس هیئت کاراته شهرستان باشت در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار این  پایگاه خبری ضمن تبریک به کسانی که مدال آوردند گفت: کسانی که مدال آوردند زحمات زیادی کشیدند و لایق مدال گرفتن بودند حق آنها است که مدال های خوش رنگ تر دیگری برای شهرستان کسب کنند.

 

 

ظفری از بی توجهی و بی مهری مسئولین به این رشته ورزشی گلایه کرده و گفت: این باشگاه از بدو تاسیس تا کنون در یک فضای ۸۰ متری بدون تهویه ،رختکن و سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب به کار خود ادامه داده است.

وی افزود: متاسفانه فضای مذکور ظرفیت حداکثر ۱۵نفر را دارد.

اجرای بیش از 50برنامه به مناسبت هفته بسیج در باشت/ تفکر بسیجی تنها نسخه نجات بخش جامعه اسلامی است
دنبال کنید

 

ظفری ادامه داد: ۶۰نفر ورزشکار در این فضای کوچک ۸۰ متری در حال تمرین هستند که این فضای برای ۶۰نفر بسیار محدود است.

 

رئیس هیئت کاراته شهرستان باشت اظهار کرد: گذشته از فضای نامناسب و کوچک این باشگاه باید به نبود تجهیزات هم اشاره کرد،یک باشگاه رزمی به تجهیزات زیادی نیاز دارد.

 

محمد ظفری افزود: متاسفانه تنها تجهیزات این باشگاه ورزشی یک عدد کیسه بوکس و ۶میت برای ۶۰ نفر است.

 

ظفری در پایان به آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره و تصریح کرد: یکی از راه های مهم و اساسی برای از بین برده آسیب های اجتماعی در جامعه توجه ویژه و دلسوزانه متولین  و گرایش به سمت ورزش و توسعه آن می باشد که این امر بدون توجه متولیان ورزشی و مسئولین هرگز تحقق نخواهد شد.

 

این پایگاه خبری ۶ ماه پیش خیر دیگری از درخشش این کاراته کاران باشتی منتشر کرده و از مسئولین خواسته که این تیم را حمایت کنند.ولی تا کنون هیچ مسئولی از این افراد نه تجلیل کرده و نه مورد حمایت قرار داده است.

استعداد این ورزشکاران  در رشته های رزمی مثال زنی است.کاش خیرین و مسئولین این جوانان را دریابند تا شاهد پیشرفت روز افزون و مهاجرت این نخبه ها از شهرستان باشت نباشیم..

بارها از این تیم برای مسابقات کشوری دعوت شده است ولی به دلیل مشکلات مالی نتوانسته اند در مسابقات حضور پیدا کنند.در ماه آینده نیز از این کاراته کاران برای مسابقات کشوری دعوت شده است امید است مسئولین کشوری فکری به حال این جوانان نخبه کنند.

حمام تاریخی « میرزا رسول » مهاباد
دنبال کنید

کیوکوشین کاراته چه سبک رزمی است؟

کیوکوشین کای یکی از سبک‌های کاراته است. این رشته توسط ماسوتاتسو اویاما (۱۹۹۴-۱۹۲۳) رزمی کار کره‌ای الاصل بنیان نهاده شد معنای اصلی کاراته به معنی مبارزه کردن با دست خالی در مقابل هر سلاحی است.

این رشته از عناصر مختلفی نشأت گرفته که شامل تجریبات اویاما و تکنیک‌های دیگر سبک‌های کاراته بوجود آمده است. کیوکوشین کای از سه لغت کیوکو ((بالاترین، نهایت)) شین ((حقیقت، روح)) و کای ((گروه و انجمن)) ترکیب شده‌است.

این رشته در ابتدا اویاماریو و اویاما کاراته جوجیتسو نیز نامیده می‌شد. تاکید این سبک روی مبارزه واقعی از راه نزدیک است. در کیوکوشین کای برای کاستن مقاومت حریف از تکنیک‌هایی بطور متوالی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/س

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi