جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

یک سوم صنایع آلوده کننده کشور در استان اصفهان قرار دارد/ کلنگ زنی ۳۷ پروژه همزمان با هفته دولت در اصفهان

استاندار اصفهان گفت: یک سوم از دو هزار و ۷۰۰ صنایع آلوده کننده در کشور در استان اصفهان وجود دارد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام به نقل از صاحب‌نیوز، کم‌کم در آستانه هفته دولت قرارگرفته‌ایم و قطعاً شاهد اتفاق‌های زیادی در حوزه بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌ها در سطح استان خواهیم بود که شاید گره ای از نیازهای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35590
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

کرونا :

یک سوم صنایع آلوده کننده کشور در استان اصفهان قرار دارد/ کلنگ زنی ۳۷ پروژه همزمان با هفته دولت در اصفهان
استاندار اصفهان گفت: یک سوم از دو هزار و ۷۰۰ صنایع آلوده کننده در کشور در استان اصفهان وجود دارد.
یک سوم صنایع آلوده کننده کشور در استان اصفهان قرار دارد/ کلنگ زنی ۳۷ پروژه همزمان با هفته دولت در اصفهان 3

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام به نقل از صاحب‌نیوز، کم‌کم در آستانه هفته دولت قرارگرفته‌ایم و قطعاً شاهد اتفاق‌های زیادی در حوزه بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌ها در سطح استان خواهیم بود که شاید گره ای از نیازهای و مشکلات مردم خوب استانمان باز کند.

رفع مشکلات زیست‌محیطی، حوضه آبریز زاینده‌رود، رونق صنایع، تولید و کاهش بیکاری در سطح استان ازجمله مهم‌ترین موضوعاتی است که در صورت توجه ویژه به آن آرامش بیشتر برای شهروندان اصفهانی را به دنبال خواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب امسال را مزین به نام اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال فرمودند و این یعنی دغدغه داران انقلاب اسلامی و دولتمردان باید عزم خود را برای تحقق این موضوع به جد بکار گیرند.

* آخرین وضعیت اشتغال در استان اصفهان

رسول زرگرپور استاندار اصفهان امروز در پاسخ به خبرنگار صاحب‌نیوز پیرامون آخرین وضعیت اشتغال در استان، گفت: دولت روز گذشته اصلی‌ترین وظیفه خود را تولید و اشتغال عنوان کرده و به‌تبع مدیریت استان نیز همین موضوع را به‌عنوان اصلی‌ترین وظیفه خود قرار داده است.

وی بابیان اینکه میانگین نرخ بیکاری در کشور در سال ۹۵،  ۱۲٫۲ بوده است، اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان اصفهان در سال گذشته ۱۴٫۴ یا ۱۴٫۶ اعلام‌شده است که نشان می‌دهد میزان بیکاری در اصفهان نسبت به میانگین کشوری بیش از دو درصد بالاتر است.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه در خصوص آمار، در کشور مرکز آمار و در استان سازمان مدیریت برنامه‌ریزی را به‌عنوان مرجع صحیح می‌دانیم، گفت: البته دستگاه‌های مختلف نیز از منظر خود آمارهایی را اعلام می‌کنند ولی بازهم یادآور می‌شوم که آمار را سالانه باید ارزیابی کرد و آمارهای فصلی تنها برای کارشناسان و برنامه ریزان کاربرد دارد.

* مشخص شدن هشت عامل موثر بر بالا بودن نرخ بیکاری در اصفهان

زرگرپور تأکید کرد: از طریق فرآیند علمی کار تحقیقاتی و پژوهشی در خصوص چرایی بالا بودن نرخ بیکاری در استان اصفهان انجام گرفت که هشت عامل مؤثر در این زمینه احصا شد.

وی افزایش مهاجرت به اصفهان، اقتصادی بودن استان، غیردولتی بودن ۹۰ درصد فعالیت‌های اقتصاد استان، دانشگاهی بودن استان و نرخ بالای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی در اصفهان را ازجمله این هشت عامل مؤثر در بالا بودن نرخ بیکاری در استان عنوان و تصریح کرد: تمامی تلاش خود در سال ۹۶ را بر این گذاشته‌ایم تا نرخ بیکاری در استان اصفهان به میانگین کشور برسد.

اعتبارات ماده ۱۸۰ به استان ابلاغ شد اما مبلغ آن مشخص نیست/اطلاعات دقیقی از مبلغ تخصیص داده شده به جاده چرام به دهدشت ندارم؛فرماندار بگوید!
دنبال کنید

استاندار اصفهان بابیان اینکه دغدغه شغل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را داریم، گفت: پیگیری منطقه ویژه علم و فناوری در استان و نگاه ویژه به مباحث دانش‌بنیان برای رفع بیکاری همین فارغ‌التحصیلان است.

* ۲۶٫۵ هزار میلیارد ریال پروژه در استان اصفهان به بهره برداری می رسد

زرگرپور در ادامه در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک بودن هفته دولت، خاطرنشان کرد: در چهار هفته دولت‌ در دولت یازدهم در مجموع ۱۲ هزار و ۷۰۰ پروژه و طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ هزار میلیارد ریال در استان اصفهان افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه این افتتاحیه ها در صورتی انجام گرفت که دولت با مشکلات مالی بودجه ای زیادی دست به گریبان بود که بخشی از آن به رکود ربط داشت، گفت: امسال هفته دولت که در دولت دوازدهم قرار گرفته است، یک هزار و ۶۵۵ پروژه و طرح را با اعتباری بالغ بر ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

* کلنگ ۳۷ پروژه همزمان با هفته دولت در استان بر زمین خواهد خورد

استاندار اصفهان در پاسخ به صاحب‌نیوز، گفت: ۳۷ پروژه نیز با اعتبار بالغ بر ۸۲۰ میلیارد ریال در سطح استان کلنگ‌زنی خواهد شد.

زرگرپور در خصوص سهم بخش‌های مختلف در افتتاحیه پروژه‌های هفته دولت در استان اصفهان اظهار کرد: بخش خصوصی و تعاونی‌ها با ۹۲۲ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۱۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال دارای سهم ۶۴ درصدی هستند، شهرداری و دهیاری ها با ۲۸۶ پروژه با اعتباری بالغ بر هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ۲۸ درصد سهم و بخش های دولتی ملی، استانی و ملی استانی ۴۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال با هشت درصد سهم خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به سفر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در عصر امروز به اصفهان،‌گفت: با حضور وی، فاز اول شهرک سلامت با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال و بیمارستان فوق تخصصی میلاد با ۳۰۰ تخت خواب افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

درخشش بانوی فوتبالیست چرامی در لیگ برتر/هتریک خانم رعنا جانی نژاد در مقابل تیم طلائیه تهران
دنبال کنید

* پیگیری برای حضور معاون اول دولت برای افتتاح برخی از پروژه ها

استاندار اصفهان با بیان اینکه پیگیر هستیم که برای افتتاح های بزرگ به مناسبت هفته دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت به اصفهان سفر کند، گفت: شرکت فولادسازی و نورد پیوسته صبا در لنجان، افتتاح ۶۳۳ پروژه مخابراتی با ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار، افتتاح مسکن مهر در سه مرحله، افتتاح بیمارستان تخصصی خمینی شهر با ۱۷۴ تخت و پُست برق ۳۲ به ۲۰ کیلوولت چمران با ۱۵۰ میلیارد ریال از جمله طرح های بزرگ برای افتتاح در هفته دولت است.

* اظهار امیدواری برای پیشرفت طرح ۹ ماده‌ای شورای عالی آب

زرگرپور در ادامه در خصوص مسئله زاینده رود و حوضه آبریز این رودخانه، اظهار کرد: طرح ۹ ماده‌ای شورای عالی آب یک طرح بلندمدت است که امید داریم برای احیای حوضه آبریز زاینده رود در قالب آن، دو پروژه بزرگ بهشت آباد و تونل سوم با سرعت هر چه بیشتر پیش برود.

وی با بیان اینکه دو ماده از ۹ ماده شورای عالی آب سرعت لازم را ندارد، تاکید کرد: دنبال هستیم تا در آن‌ها سرعت بخشی انجام گیرد.

استاندار اصفهان طرح های توسعه ای را یکی از این دو ماده گفت و تصریح کرد: این ماده همانطور که اطلاع دارید بیش از اینکه مشکلات مالی و منابع داشته باشد، مشکلات اجتماعی دارد، برداشت های غیر مجاز نیز بخش دیگری است که باید به آن اشاره کرد.

زرگرپور گفت: با ورود شورا و کمیسیون امنیت ملی به این مسئله، روند بهتری را شاهد هستیم و برآورد بند نیز این هست که ۷۰ درصد مصوبات شورای عالی آب پیشرفت داشته است.

* ۹۰۰ واحد صنعتی آلاینده در اصفهان

وی در خصوص آلودگی های زمین در اصفهان، تصریح کرد: به هیچ عنوان اینگونه نیست که تمامی زمین های اصفهان آلوده باشد بلکه نقاطی در اطراف صنایع آلاینده در این خصوص وجود دارد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: یک سوم از دو هزار و ۷۰۰ صنایع آلوده کننده در کشور، در استان اصفهان وجود دارد.

انتهای پیام/

استاندار اصفهان
هفته دولت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi