جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

هزینه های سنگین لباس مدارس و لوازم تحریر بر دوش خانواده های باشتی+تصاویر

فصل تابستان که از راه می‌رسد حکایت دغدغه خانواده‌ها به ویژه آنهایی که چند فرزند دانش‌آموز دارند، برای ثبت‌نام در مدارس آغاز می‌شود و گاه ثبت‌نام چندین فرزند دانش‌آموز تمام انرژی و وقت پدر و مادر را به خود اختصاص می‌دهد. به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز،  فصل تابستان که از راه می‌رسد حکایت دغدغه خانواده‌ها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35247
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

کرونا :

هزینه های سنگین لباس مدارس و لوازم تحریر بر دوش خانواده های باشتی+تصاویر
هزینه های سنگین لباس مدارس و لوازم تحریر بر دوش خانواده های باشتی+تصاویر 3
فصل تابستان که از راه می‌رسد حکایت دغدغه خانواده‌ها به ویژه آنهایی که چند فرزند دانش‌آموز دارند، برای ثبت‌نام در مدارس آغاز می‌شود و گاه ثبت‌نام چندین فرزند دانش‌آموز تمام انرژی و وقت پدر و مادر را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز،  فصل تابستان که از راه می‌رسد حکایت دغدغه خانواده‌ها به ویژه آنهایی که چند فرزند دانش‌آموز دارند، برای ثبت‌نام در مدارس آغاز می‌شود و گاه ثبت‌نام چندین فرزند دانش‌آموز تمام انرژی و وقت پدر و مادر را به خود اختصاص می‌دهد.

 

 

اغلب خانواده‌ها که از میان اقشار متوسط جامعه هستند، مدارس دولتی گزینه نخستشان برای ثبت‌نام است و در این فصل با جست‌وجوی فراوان به دنبال یک مدرسه دولتی با کیفیت هستند شاید به همین دلیل است که در هر منطقه تعداد محدودی از مدارس طرفداران فراوانی داشته و خانواده‌ها اصرار دارند فرزندانشان را آنجا ثبت‌نام کنند.

 

مدارس

اگر در این ایام به ستادهای ثبت‌نام مناطق آموزش‌ وپرورش کشور سری بزنیم، خانواده‌های بسیاری را خواهیم دید که برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدرسه‌ای خاص اصرار دارند، زمانی که علت اصرار را جویا می‌شویم، پاسخ می‌دهند «مدرسه خوبی است».

 

بیشتر مدارس کهگیلویه و بویراحمد دولتی هستند و تعداد کمی مدارس غیر دولتی وجود دارد. ترافیک زیاد جمعیت در موقع ثبت نام که در مدارس دولتی وجود دارد،نشان دهنده این است که مردم توان پرداخت هزینه دانش آموزان خود در مدارس غیر دولتی را ندارد.

 

شهرستان نوپای باشت با داشتن مردمی که اغلب شغل آنها کشاورزی است در حال گذران زندگی هستند. ۲ ماه مانده به شروع مدارس و مردم در حال ثبت نام فرزندانشان در مدارس هستند.

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای آماده سازی زمین‌های چمن مصنوعی استان اردبیل
دنبال کنید

 

 

مدارس

 مردم به مدارس دولتی روی آورده اند که نشان از فقر و بی بضایتی آنها است. تهیه کیف، کفش ، پوشاک ،کتاب و غیره  از یک طرف و پردخت کمک هزینه به مدارس از طرف دیگر باعث در مضیقه قرار گرفتن خانواده های کم درآمد و بی بضاعت شده است.

 

خانواده های وجود دارد که هزینه خرید  پوشاک ودفتر فرزندان خود را ندارند و گاها خیرین ،کمیته امداد و بهزیستی هزینه امکانات آموزش آنها را می دهند.شهروندان آبروداری  که به نان شب محتاج هستند ولی دست نیاز به طرف کسی دراز نمی کنند و همواره خدا را پشتوانه خود می دانند.

 

این پایگاه خبری به همین دلیل گشتی در مدارس زده تا از حال و روز این روزهای ثبت نام ها آگاه شود،ترس از پر شدن مدارس دولتی و این که فرزندانشان را پذیرش نکنند به وضوع پیداست..

 

فرم مدارس

در چند سال اخیر شاهد طرحی بنام کمک به مدارس بودیم که از سوی وزارت آوزش و پرورش در مدارس دولتی راه افتاد که مردم هم به توان خود در این طرح شرکت و کمک های خود را به مدارس با دادن فیش هایی که از سوی مدارس به دانش آموزان داده می شد ، پرداخت می کردند.

 

از یک سو تهیه فرم مدارس دانش آموزان و از طرف دیگر باج مدارس دولتی از دانش آموزان صدای والدین باشتی را در آورده است.آنها خواستار رسیدگی مسئولان کشوری،استانی و شهرستانی در این باره هستند.

 

 

حالا باید پرسید که جواب جیب خالی پدران کارگری که در تهیه اقلام کمکی به مدارس و فرم لباس  برای فرزندشان مانده اند را چه کسی می دهد؟

اسامی ناطقان جلسه علنی 21 اسفند ماه
دنبال کنید

 

انتهای پیام/س

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi