جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون سازمان بنادر :بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری کلان در اقتصاد دریایی است

به گزارش ایرنا،علی جهاندیده بعداز ظهر یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود:مرحله سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی یکی از طرح های کلانی است که می توان آن را بدون هزینه دولتی و تنها با استفاده از توان بخش خصوصی احداث و تجهیز کرد. عضو هیات مدیره سازمان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3502
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۳:۳۷

کرونا :

معاون سازمان بنادر :بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری کلان در اقتصاد دریایی است

معاون سازمان بنادر :بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری کلان در اقتصاد دریایی است 4

به گزارش ایرنا،علی جهاندیده بعداز ظهر یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود:مرحله سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی یکی از طرح های کلانی است که می توان آن را بدون هزینه دولتی و تنها با استفاده از توان بخش خصوصی احداث و تجهیز کرد.

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد:در سطوح عالی مدیریتی همه مصمم هستند منویات رهبری درباره توسعه دریامحور را اجرایی کنند و با آگاهی نسبت به اشتغال زایی این بخش در صدد استفاده از همه ظرفیت های دریایی هستند.

وی یادآور شد:واقعیت این است که تاکنون حق و سهم مردم از بندر و دریا ادا نشده و مدیریت این بخش می داند چه مقدار تکالیف انباشته در این حوزه دارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات هرمزگان را از نظر اقتصادی و جغرافیایی مهم توصیف و اضافه کرد:بر این اساس سعی شده از بهترین نیروی سازمان برای مدیریت بنادر و دریانوردی استان استفاده شود.

استاندار هرمزگان نیز در این آیین با اشاره به برنامه های کلان دولت برای توسعه سواحل مکران و بندر شهید بهشتی در چابهار گفت:انتظار می رود دولت به وعده های خود درباره تکمیل مرحله دوم و آغازمرحله سوم توسعه بندرشهید رجایی نیز توجه کند.

جاسم جادری تصریح کرد:از ظرفیت های بندر شهیدرجایی در توسعه و تجهیزات غفلت شده و مدیریت عالی استان با جدیت پیگیر تحول بندر شهید رجایی است.

وی با اشاره به ظرفیت راه آهن هرمزگان در جابجایی سالانه 40میلیون تن کالا درسال اظهار کرد:متاسفانه هم اکنون تنها 14میلیون تن کالا در شبکه حمل و نقل ریلی استان جابجا می شود که باید از 26میلیون تن ظرفیت رها شده برای انتقال کالا از مبداء بندرشهید رجایی استفاده شود که تحقق آن مستلزم همکاری و برنامه ریزی مشترک بنادر و دریانوردی و راه آهن است.

واکنش سایت باشگاه سرخپوشان به پیروزی در دربی
دنبال کنید

نماینده مردم بندرعباس ، قشم ، حاجی آباد ، بندر خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این برنامه گفت:در 36سال گذشته با وجود تمام تلاش ها از ظرفیت های دریا غفلت شده و نگاه واقع بینانه و جامع و حتی آمار یکپارچه ای نیز درین باره وجود نداشته که اکنون با ورود و توجه مستقیم رهبری و رییس جمهوری به موضوع بهره وری بیشتر از دریا امیدواری ها برای تغییر وضعیت افزایش یافته است.

منصور آرامی ادامه داد:رهبر انقلاب بر اسکان بیشتر جمعیت در جزایر و سواحل تاکید کرده اند که تحقق آن ،مستلزم توجه جدی به زیرساختهاست.

عضو کمیسیون عمران و رییس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس شورای اسلامی از تلاش ها برای تشکیل کمیته تخصصی بنادر و دریانوردی در مجلس و فراکسیون صنایع دریایی در مجلس خبرداد.

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز به عنوان آخرین سخنران این مراسم با اشاره سهم حدود 10درصدی مجتمع بندری شهید رجایی در تولید ناخالص ملی اظهار کرد:با توجه به این شاخص هرگونه اقدامی که باعث افزایش هزینه های بندری شود به ضرر اقتصاد کشور بوده و تبعاتی مانند تضعیف تولیدکنندگان داخلی و افزایش قیمت کالا را در پی خواهد داشت.

ابراهیم ایدنی با اعلام اولویت های کاری و راهبردهای اجرایی خود ، غنی سازی سطح زندگی مردم استان از راه افزایش تاثیر فعالیت های بندری در اشتغال و شاخص های اقتصادی استان را مهمترین برنامه دوره مدیریتی جدید دانست.

وی ارتقای جایگاه مجتمع بندری شهید رجایی و تلاش برای افزایش اراضی پسکرانه آن و همچنین تکمیل حوضچه دوم و آغاز عملیات اجرایی حوضچه سوم را از دیگر برنامه های خود اعلام کرد.

بانک صادرات پیشتاز ایفای رسالت های اجتماعی است
دنبال کنید

وی همچنین با اعلام حمایت قاطع از سرمایه گذاری بخش خصوصی در فعالیت های بندری تصریح کرد:بودجه های دولتی برای بسترسازی توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی هزینه خواهد شد و انتظار می رود سرمایه گذاران نیز قراردادها و تعهدات دوجانبه پایبند باشند.

وی توجه به گسترش فناوری اطلاعات ،تسهیل و افزایش ترانزیت ،افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی و ارتقای سطح ایمنی تردد دریایی به ویژه بخش مسافری و توسعه کشتیرانی ساحلی را از دیگر برنامه های کاری خود اعلام کرد.

ایدنی پایبندی به اصول مشتری مداری را یک راهبرد اساسی دانست و اضافه کرد:پرهیز از حاشیه سازی و شناسایی مدیران توانمند و خلاق درون سازمان برای واگذاری مسوولیت های کلیدی را از دیگر برنامه های خود نام برد.ک/3

7192/668 **1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
معاون سازمان بنادر :بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری کلان در اقتصاد دریایی است 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi