پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت نیمه تعطیل در سال تولید و اشتغال

از #اختلال_گفتمانی در برخی بخش های دستگاه اجرایی که بگذریم، می توان گفت دولت یازدهم از مهر و آبان سال گذشته تا به امروز نیمه تعطیل بوده است. برخی وزیران کلیدی به خاطر اولویت یافتن انتخابات، مسولیت خود را واگذاشتند و با جدّ و جهد تمام ، سرگرم فعالیت های تبلیغاتی غیرقانونی شدند. بیش از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35008
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳

کرونا :

دولت نیمه تعطیل در سال تولید و اشتغال

از #اختلال_گفتمانی در برخی بخش های دستگاه اجرایی که بگذریم، می توان گفت دولت یازدهم از مهر و آبان سال گذشته تا به امروز نیمه تعطیل بوده است. برخی وزیران کلیدی به خاطر اولویت یافتن انتخابات، مسولیت خود را واگذاشتند و با جدّ و جهد تمام ، سرگرم فعالیت های تبلیغاتی غیرقانونی شدند.

بیش از یک ماه از پایان انتخابات می گذرد اما نه رئیس دولت و نه بخش مهمی از کابینه ، هنوز هم نمی خواهند از حال و هوای تبلیغات و انتخابات بیرون بیایند.

با رویکرد فعلی به نظر می رسد این روند تا شهریور ماه ( آغاز به کار دولت جدید) ادامه پیدا کند. پس از آن هم لابد دست کم ۶ ماه زمان می برد تا وزیران جدید با حوزه کاری آشنا و مسلط شوند .

بدین ترتیب به پایان یک سال کاری می رسیم که به درستی و بر اساس ضروروت ها ، #سال_تولید_و_اشتغال نام گرفته است. آیا در وضعیت فعلی دولت، عجیب است که ۶۰ درصد تولید، تعطیل یا نیمه تعطیل باشد؟

بنابر اعلام دولتمردان و صندوق بین المللی پول ، #نرخ_رشد_اقتصادی (ادعا شده)، امسال به نسبت پارسال نصف می شود و به حدود ۳ درصد می رسد؛ که بالغ بر ۸۵ درصد آن هم مربوط به #خام_فروشی_نفت است.

در چنین فرآیندی چگونه می توان امید داشت که حتی ایجاد ۱۰۰ هزار شغل ( ونه تعهد قانونی دولت برای ایجاد #یک_میلیون_شغل ) عملی شود؟ در سیاست خارجی و مشخصا نقض سیستماتیک برجام از سوی دشمن نیز همین بی عملی مدیریت اجرایی مشاهده می شود.

راز سرگرم کردن مردم با #حاشیه_ها را باید در فقدان اراده و برنامه برای اجرای مسولیت های ملی و اولویت های قانونی دولت جست و جو کرد.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi