جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کتاب ˈپنجره های تشنهˈ درقم مورد نقد و بررسی قرار گرفت

به گزارش ایرنا، این کتاب به قلم ˈمهدی قِزلیˈ نویسنده وروزنامه نگار، مواجهه مردم شهرهای گوناگون کشورمان با ضریح مطهر امام حسین (ع) را نظاره کرده وگزارشی ازآن را در کتابی با عنوان ˈپنجره های تشنهˈ به رشته تحریر درآورده است. این کتاب به سفارش هیات امنای کارگاه ساخت ضریح امام حسین (ع) تهیه شده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3500
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۳:۳۷

کرونا :

کتاب ˈپنجره های تشنهˈ درقم مورد نقد و بررسی قرار گرفت

کتاب ˈپنجره های تشنهˈ درقم مورد نقد و بررسی قرار گرفت 4

به گزارش ایرنا، این کتاب به قلم ˈمهدی قِزلیˈ نویسنده وروزنامه نگار، مواجهه مردم شهرهای گوناگون کشورمان با ضریح مطهر امام حسین (ع) را نظاره کرده وگزارشی ازآن را در کتابی با عنوان ˈپنجره های تشنهˈ به رشته تحریر درآورده است.

این کتاب به سفارش هیات امنای کارگاه ساخت ضریح امام حسین (ع) تهیه شده ونویسنده کتاب از ابتدای حرکت کاروان از قم تا زمان نصب آن در کربلا به همراه این کاروان حضور داشته است.

ناشر این کتاب انتشارات ˈسوره مهرˈ است که نخستین چاپ آن درتیراژ دو هزار و500 نسخه به بازار کتاب عرضه شده است.

مدیرعامل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) و یکی از نویسندگان معاصر کشور در این مراسم گفت: در انتقال ضریح مطهر امام حسین (ع) به کربلا، موج گسترده اعتقاد و ایمان مردم به ائمه اطهار (س) را مشاهده کردیم.

حجت الاسلام ˈمحمد رضا زایریˈ اظهار کرد: هر چه جلوتر می رویم مردم بیشتر سالار شهیدان کربلا (ع) را می شناسند و این طبیعی است که مردم باید برای زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) آماده شوند و اکنون آنچه که در دنیا اتفاق می افتد زمینه را برای آن رخداد بزرگ آماده می کند.

وی گفت: اگر شعایر حسینی را درست اجرا کنیم می توانیم جلوی بدحجابی و غیره را بگیریم و اگر قرار باشد در برابر این هجمه ها کسی کاری انجام دهد آن شخص حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است که ˈمصباح الهدیˈ و ˈسفینه النجاهˈ می باشد.

وی با اشاره به اینکه کتاب ˈپنجره های تشنهˈ گامی برای احیای اجتماعی با تکیه بر فرهنگ حسینی است، گفت: حتی اگر در مجلسی یک حدیث خوانده شود یا پرچمی بلند شود که نام ائمه معصومین (ع) برروی آن نقش بسته باشد، احیای امر اهل بیت عصمت وطهارت (ع) صورت گرفته است.

پیام استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز شهید
دنبال کنید

ˈرضا امیرخانیˈ نویسنده و منتقد ادبی کشور نیز در این آیین گفت: ساخت ضریح مطهر امام حسین (ع) یک اتفاق تاریخی بود.

وی با بیان اینکه در دوره جدید ˈروایتˈ جدی تر از ˈاستدلالˈ است، اظهار کرد: امروز دوره ای رسیده است که می گوییم ˈروایت می کنم پس هستمˈ و در دوره ای که دنیای رسانه است ما با نوع دیگری از داوری رو به رو هستیم و این داوری ˈروایت کردنˈ است.

وی خاطرنشان کرد: روایت انتقال ضریح مطهر حضرت سید الشهدا (ع) اقدامی لازم و ضروری بود و اگر این روایت نبود ما در بحث استدلالی دچار مشکل می شدیم.

امیرخانی با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل مهم کشور ما دارای چنین روایتی نیستند، تاکید کرد: کتاب ˈپنجره های تشنهˈ بعنوان یک سند از این رویداد در تاریخ برای نسل های آینده باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: این فهم که باید روایتی از این رویداد تاریخی در کنار انتقال آن به کربلا باشد، فهم بسیار بالایی است و نیازمندیم درباره رویدادهای گوناگون کشورمان چنین روایت هایی را داشته باشیم.

ˈمهدی قِزلیˈ نویسنده کتاب ˈپنجره های تشنهˈ نیز در این مراسم گفت: مستندسازی، عکس و نوشتن رویدادهای مراحل مختلف ساخت، نصب و انتقال ضریح مطهر امام حسین (ع) از موارد مهمی بود که در این رویداد به آن توجه شد.

وی اظهار کرد: در تاریخ همین فیلم ها، عکس ها و نوشته هاست که باقی می ماند و نسل های آینده از آن می توانند استفاده کنند.

وی افزود: امیدوارم که امر مستندسازی در سایر امور اسلامی و انقلابی نیز ادامه یابد چراکه هویت ما در همین مسائل شکل می گیرد. ک/4

قالیباف برای شرکت دراجلاس شهرداران جهان وارد سنگاپور شد
دنبال کنید

7406/ 553/536

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
کتاب ˈپنجره های تشنهˈ درقم مورد نقد و بررسی قرار گرفت 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi