شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندارگچساران :مراسم اعتکاف یکی از راههای مقابله با نهاجم فرهنگی است /تاکید بر همکاری ادارات در برگزاری مراسم اعتکاف

جلسه ستاد شئون فرهنگی با محوریت بحث برگزاری اعتکاف در شهرستان باحضورعبدالرحیم رحیمی  فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و اعضای ستاد در محل سازمان تبلیغات اسلامی گچساران برگزارش کرونا نیوزد. فرماندار گچساران در این جلسه  با اشاره به اهمیت برگزاری سنت حسنه اعتکاف در جامعه، اظهار داشت: اعتکاف از جمله عبادات بی نظیر و بی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 33772
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱

کرونا :

فرماندارگچساران :مراسم اعتکاف یکی از راههای مقابله با نهاجم فرهنگی است /تاکید بر همکاری ادارات در برگزاری مراسم اعتکاف
جلسه ستاد شئون فرهنگی با محوریت بحث برگزاری اعتکاف در شهرستان باحضورعبدالرحیم رحیمی  فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و اعضای ستاد در محل سازمان تبلیغات اسلامی گچساران برگزارش کرونا نیوزد.
فرماندار گچساران در این جلسه  با اشاره به اهمیت برگزاری سنت حسنه اعتکاف در جامعه، اظهار داشت: اعتکاف از جمله عبادات بی نظیر و بی همتایی است که توانسته مجموعه از عبادات اعم از فردی و اجتماعی را در خود جای دهد و یک عبادت همه جانبه و جامعی است.
عبدالرحیم رحیمی با بیان این مطلب که  مراسم اعتکاف یکی از راهکارهای اثربخش برای مقابله با تهاجم فرهنگی افزود:باید با تشویق جوانان و نوجوانان و آشنا نمودن آنها با مبانی دینی زمینه حضور بیشتر آحاد مردم بویژه نسل جوان و نوجوان را در این مراسمات معنوی مهیا نماییم .
وی با اشاره به در پیش بودن مراسم معنوی اعتکاف افزود: اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی معنوی بوده و از همه ادارات فرهنگی و غیر فرهنگی انتظار داریم که با فضاسازی مناسب و در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های موجود برگزار کنندگان این مراسم معنوی را یاری نمایند .
رحیمی ابراز داشت :همزمان با سراسر کشور و جهان اسلام روزهای ۱۳ ،۱۴ و ۱۵ ماه رجب ایام البیض و زمان اعتکاف مومنان این آیین در روزهای  22 تا ۲۴ فروردین سالجاری در گچساران برگزار خواهد شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران نیز در این جلسه گفت: ۱۰ باب مسجد در شهر دوگنبدان برای برگزاری آیین اعتکاف تعیین و پذیرای معتکفان خداجوی مرکز روز چهارشنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی با عنوان اعتکاف 
حجت الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی روز چهارشنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی با عنوان اعتکاف افزود: در آستانه آغاز ماه رجب مساجد امام صادق (ع)، امام خمینی،مسجد الغدیر دانشگاه آزاد، صاحب الزمان(عج)، امام حسین (ع)،امام سجاد(ع)، امام حسن مجتبی (ع)باغ فرودس و محله رادک ، شهیدان و مسجد امام هادی (ع) برای برگزاری مراسم ایام البیض اعتکاف امسال انتخاب شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب بانوان شهرستان از این فریضه ۹ باب از این تعداد مسجد برای اعتکاف آنان در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت: این تعداد مساجد برای یکهزار و ۵۰۰ نفر آقا و خانم در نظر گرفته شده است.
ملکوتی افزود:  امسال علاوه بر امکان ثبت نام حضوری برای ثبت نام معتکفان در اداره  تبلیغات اسلامی و مساجد منتخب شهرستان گچساران امکان نام نویسی اینترنتی نیز برای این امر در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: ۱۶ تا ۲۱ فروردین امسال افراد مومن و خدا جو می توانند برای اعتکاف نام نویسی کنند.
وی ابراز کرد: پایگاه های اینترنتی gachsaranetekaf.blogfa.com برای این امر اختصاص دارد.
ملکوتی مراسم معنوی اعتکاف از فعالیت های خوب فرهنگی دانست که علاوه بر مردم و جوانان، نظام را نیز در برابر آسیب ها و تهاحم فرهنگی دشمنان انقلاب بیمه می کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت: امسال درمراسم معنوی اعتکاف برنامه های متنوع فرهنگی، سخنرانی مذهبی، قرائت ادعیه برگزار می شود

 

منبع : فرمانداری گچساران

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi