جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جهت گیری دولت در اقتصاد مقاومتی با قدرت بیشتری ادامه می یابد/ برای تحقق سریعتر "تولید اشتغالزا" همه قوا، مردم و رسانه ها باید به میدان بیایند/ گفتمان حمایت از تولید و کارآفرینی باید فرهنگ عمومی شود/ مشارکت حداکثری و رقابت اخلاقی و پرشور، انتخابات را به افتخار ملی تبدیل می کند

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه شنبه و در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۶ ، نامگذاری سال جدید به عنوان “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” را فرصتی بزرگ برای تحقق سریعتر برنامه های دولت برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در سال ۹۵ دولت تلاش زیادی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 33758
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

کرونا :

جهت گیری دولت در اقتصاد مقاومتی با قدرت بیشتری ادامه می یابد/ برای تحقق سریعتر "تولید اشتغالزا" همه قوا، مردم و رسانه ها باید به میدان بیایند/ گفتمان حمایت از تولید و کارآفرینی باید فرهنگ عمومی شود/ مشارکت حداکثری و رقابت اخلاقی و پرشور، انتخابات را به افتخار ملی تبدیل می کند

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه شنبه و در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۶ ، نامگذاری سال جدید به عنوان “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” را فرصتی بزرگ برای تحقق سریعتر برنامه های دولت برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در سال ۹۵ دولت تلاش زیادی در این حوزه داشت و از اولین روز سال جدید برنامه ریزی برای ادامه پرقدرت این برنامه ها را در دستور کار قرار داده است.

رییس شورای عالی اقتصاد، دو برابر شدن صادرات نفت و میعانات نفتی طی فقط چند ماه، ارائه تسهیلات و تامین سرمایه در گردش ۲۴ هزار واحد تولیدی متوسط و کوچک با کمک بانکها و فعال شدن این واحدها؛ و مثبت شدن تراز تجاری کشور و پیشی گرفتن صادرات از واردات غیرنفتی برای اولین بار در سالهای ۹۴ و ۹۵ را از نشانه های جهت گیری درست دولت در مسیر اقتصاد مقاومتی برشمرد.

دکتر روحانی به توانایی فقط شش کشور دنیا برای تولید سالانه فراتر از ۶۰۰ هزار شغل اشاره و افزود: در سال گذشته ۶۳۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد و با توجه به رشد فزاینده نیاز جوانان به اشتغال که حدود ۱.۲ میلیون نفر در سال است، نیازمند تحول بزرگتری در حوزه تولید و اشتغال هستیم که برای این منظور همه مردم، قوا، نهادها و دستگاهها باید به میدان بیایند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: به این منظور نیازمندیم که با کمک رسانه ها و بویژه رسانه ملی، حمایت از تولید، امنیت سرمایه گذاری و کارآفرینی به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

فقدان مام جلال سلمه‌ای به اتحاد کردستان عراق است/ نقش طالبانی در مبارزه با صدام به‌عنوان پیشمرگه
دنبال کنید

دکتر روحانی با یادآوری هدفگذاری رشد ۸ درصدی در سند چشم انداز گفت: برای نخستین بار از سال ۸۴ این هدف در سال گذشته محقق شد و در سال جدید نیز برنامه دولت در جهت تحقق این هدف گذاری است.

رییس جمهور همچنین هدف اصلی و همگانی کشور را تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات و رقابتی پرشور و اخلاقی دانست که همچنان موجب افتخار بیشتر جمهوری اسلامی و تثبیت هر چه بیشتر سرمایه اجتماعی باشد.

دکتر روحانی در ابتدای این جلسه حلول سال نو و همزمانی آن با ماه پربرکت رجب را تبریک و برای تداوم خدمت به مردم توسط کارگزاران نظام آرزوی توفیق کرد.

در این جلسه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نامگذاری سال به اقتصاد مقاومتی تولید-اشتغال از سوی مقام معظم رهبری، برضرورت فرهنگ سازی دراین زمینه برای دانشجویان، اساتید و مجموعه علمی کشور تاکید کردند وگزارش کرونا نیوز دبیرخانه این شورا درباره اشتغال فارغ التحصیلان و پیداکردن شغل متناسب با تخصص، ارائه شد.

در ادامه، اعضای این جلسه اهمیت متناسب سازی نظام آموزشی کشور با بازار کشور را خاطر نشان کردند و مقرر شد با همیاری و همکاری وزارتخانه های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری برای اصلاحات در نظام آموزشی کشور و دسترسی و سهولت جوانان جویای کار به بازار کار، اقدامات لازم انجام شود.

همچنین در این جلسه، بر ضرورت طراحی و انجام پیگیری های لازم برای ایجاد نظام ملی مهارت و فنی و حرفه ای تاکید شد تا به این ترتیب جوانان جویای کار بتوانند درصورت عدم ورود به دانشگاه ها با گذراندن دوره های مربوطه، مهارت های لازم و فنی را کسب کنند.

آیت الله رئیسی: مدیران ارشد دولت از دیدگاه‌های نخبگان فارغ از نگاه سیاسی استفاده کنند
دنبال کنید

اعضای این جلسه با اشاره اهمیت مساله فرهنگ سازی برای استفاده از کالاهای تولید داخلی، تاکید کردند که با فرهنگ سازی در این زمینه و تبدیل این مهم به یک فرهنگ و گفتمان عمومی، بازار مناسب برای محصولات داخلی ایجاد می شود.

همچنین مقرر شد، با ایجاد زمینه ها و بسترها ، تضمین های فرهنگی و اجتماعی و سازوکارهای عمومی لازم برای ورود کالاهای تولیدی شرکت های دانش بنیان وارد بازار مصرف کشور و خانواده ها اقدامات لازم انجام شود و درصورت تهیه چارچوب مناسب در این زمینه، به ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه شود.

جهت گیری دولت در اقتصاد مقاومتی با قدرت بیشتری ادامه می یابد/ برای تحقق سریعتر "تولید اشتغالزا" همه قوا، مردم و رسانه ها باید به میدان بیایند/ گفتمان حمایت از تولید و کارآفرینی باید فرهنگ عمومی شود/ مشارکت حداکثری و رقابت اخلاقی و پرشور، انتخابات را به افتخار ملی تبدیل می کند 3“>

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: دفتر ریاست جمهوری

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi