سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای حکم اقتصاد مقاومتی،تولیدواشتغال ازنظر فقهی و حقوقی واجب است

به گزارش کرونا نیوز ، فتاح محمدی ظهر سه شنبه در جلسه شورای اجتماعی استان افزود: هر سال در شروع سال جدید مقام معظم رهبری یک نام گذاری را انجام می دهند که هم از نظر فقهی واجب الاجرا است و باید به آن توجه شود و هم از نظر حقوقی یک دستور حکومتی است

اختصاصی کرونا

کد خبر : 33743
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰

کرونا :

اجرای حکم اقتصاد مقاومتی،تولیدواشتغال ازنظر فقهی و حقوقی واجب است

به گزارش کرونا نیوز ، فتاح محمدی ظهر سه شنبه در جلسه شورای اجتماعی استان افزود: هر سال در شروع سال جدید مقام معظم رهبری یک نام گذاری را انجام می دهند که هم از نظر فقهی واجب الاجرا است و باید به آن توجه شود و هم از نظر حقوقی یک دستور حکومتی است و لازم است اجرا شود.

وی افزود: این مباحث در جهت ضرورت و اهمیت مسائل کشور اعمال می شود و در قالب یک فرمان و حکم است و نه یک شعار.

محمدی تاکید کرد: همه ما باید به این موضوع مهم توجه کنیم و در زمینه اجرایی شدن آن و رفع برخی از مشکلات و نیازمندی ها تلاش های لازم انجام گیرد و زمینه مناسب  برای ایجاد اشتغال و تولید که از مهمترین ضروریات جامعه است فراهم شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار نگاه مردمی آحاد جامعه به این حکم را ضروری دانست.

محمدی با اشاره به اینکه اگر فعالیت ها و برنامه هایی که جنبه شادی، گرامی داشت و… دارند به خوبی برگزار شوند جامعه را در مقابل آسیب ها حفظ می کنند گفت: همه نهاد ها باید از ظرفیت ها و امکانات خود در جهت برگزاری بهتر مناسبتها استفاده کنند و بتوانیم زمینه را برای تهذیب نفس و خودسازی فراهم کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسمات مختلف مانند اعتکاف  گفت: جوانان سرمایه های انسانی کشور هستند و اگر بتوانند در این ایام خود را تهذیب کنند مدیران موفقی برای خدمت رسانی به مردم در آینده هستند.

محمدی  توجه به بحث محتوایی اعتکاف را لازم دانست و اظهار کرد: باید بحث محتوایی اعتکاف را به عنوان یک دستور ویژه قرار دهیم تا در کنار اعمال فردی که انجام می گیرد یکسری فعالیت های فرهنگی نیز گنجانده شود.

برخی خواص در حوادث اخیر مردود شدند
دنبال کنید

محمدی با توجه به مشکلات برخی مساجد گفت: در جهت رفع بخشی از مشکلات مساجد و سرویس های بهداشتی این مکان ها اقداماتی انجام خواهد شد.

محمدی گفت: لازم است همایشی در راستای تجلیل از خادمین مساجد با همکاری دستگاه های متولی برگزار شود.

وی با اشاره به اندیشه و تفکرات شهید مطهری گفت: ‌اصحاب رسانه و فضای مجازی  در حوزه ترویج تفکرات شهید مطهری می توانند کمک زیادی انجام دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: مدیران ادارات می توانند در هفته معلم با تقدیم  چند شاخه گل به معلمین نزدیک ترین مدرسه به محل کار خود از معلمین تشکر و قدردانی کنند.

محمدی با اشاره به هفته کار و کارگر  گفت: مهمترین محور که می تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فعالیت داشته باشد حوزه کار و کارگری است.

محمدی افزود: دولت هرچقدر هم که اشتغال زایی داشته باشد خیلی مولد نیست و حوزه کارو کارگری می تواند مولد باشد و کار و اشتغال ایجاد کند.

وی افزود: تجلیل و توجه به کار و کارگر لازم است.

فتاح محمدی

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: مهر -کهگیلویه و بویراحمد

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi