شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد:ثبت نام بیش از 287 هزار نفر برای شرکت در انتخابات شهر و روستا در کشور

رئیس ستاد انتخابات کشور با اعلام آمار نهائی نام نویسی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا براساس اطلاعاتی که وارد سامانه شده از ثبت نام ۲۸۷ هزار و ۴۲۵ نفر در مدت یک هفته ای اعلام داوطلبی خبر داد. احمدی با یادآوری ثبت نام حدود ۲۵۶ هزار نفر در دوره قبل این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 33544
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

کرونا :

رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد:ثبت نام بیش از 287 هزار نفر برای شرکت در انتخابات شهر و روستا در کشور
رئیس ستاد انتخابات کشور با اعلام آمار نهائی نام نویسی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا براساس اطلاعاتی که وارد سامانه شده از ثبت نام ۲۸۷ هزار و ۴۲۵ نفر در مدت یک هفته ای اعلام داوطلبی خبر داد.
احمدی با یادآوری ثبت نام حدود ۲۵۶ هزار نفر در دوره قبل این انتخابات در سال ۹۲، از رشد ۱۴ درصدی نام نویسی این دوره از انتخابات شوراها نسبت به دوره قبل خبر داد.
رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: از ابتدای نام نویسی تا ساعت ۲۴ یک شنبه ششم فروردین ماه  از مجموع ۲۸۷ هزار و ۴۲۵ نفر شامل ۱۷ هزار و ۸۸۵ نفر خانم معادل ۶٫۳ درصد و ۲۶۹هزار و ۵۴۰ نفر آقا معادل ۹۳٫۷ برای حضور در انتخابات شوراها اعلام آمادگی کردند.
معاون سیاسی وزیر کشور در مورد تفکیک ثبت نام زنان و مردان نام نویسی شده برای شوراهای شهر و روستا در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور گفت: از کل ثبت نام شدگان، ۵۴ هزار و ۸۸۸ نفر معادل ۲۰ درصد کل برای شوراهای شهر و ۲۳۲ هزار و ۵۳۷ نفر معادل ۸۰ درصد کل برای شوراهای روستا نام نویسی کردند.
احمدی افزود: تعداد کل داوطلبان زن برای شوراهای شهر ۶ هزار و ۷۴۳ نفر و تعداد کل داوطلبان مرد برای شوراهای شهر ۴۸ هزار و ۱۴۵ نفر است. همچنین تعداد کل داوطلبان زن برای شوراهای روستا ۱۱ هزار و ۱۴۲ نفر و تعداد کل داوطلبان مرد برای شوراهای روستا ۲۲۱ هزار و ۳۹۵ نفر است
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه بیشترین داوطلبان شرکت کننده در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دارای میانگین سنی ۳۰ تا ۳۵ سال هستند، گفت: ۵۱ هزار و ۹۹۲ نفر در این رده سنی قرار دارند. همچنین کمترین سن داوطلبان شرکت کننده در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مربوط ۲۵ سال است و ۱۸۸۹ نفر از ثبت نام شدگان بالای ۷۵ سال سن دارند.
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها در ۱۲۴۴ شهر، منتخبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر را شامل ۶۷۵۶ عضو اصلی و۲۷۵۴ عضو علی البدل برشمرد.
احمدی همچنین با یادآوری برگزاری انتخابات شوراها در حدود ۴۰ هزار روستا گفت: مردم در این روستاها، ۱۲۶ هزار عضو اصلی و ۴۲ هزار و هفتصد عضو علی البدل شوراها را انتخاب خواهند کرد.

منبع : فرمانداری گچساران

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi