پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

۲۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش نهاد های حمایتی قرار دارند

به گزارش کرونا نیوز ، غلام محمد زارعی عصر شنبه در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در یاسوج برگزار شد، افزود: مشکل بیکاری از مهمترین مشکلات در این استان بوده و نیازمند توجه ویژه مسئولین است. وی با بیان اینکه سهم استان در صنعت کشور

اختصاصی کرونا

کد خبر : 32866
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴

کرونا :

۲۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش نهاد های حمایتی قرار دارند

به گزارش کرونا نیوز ، غلام محمد زارعی عصر شنبه در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در یاسوج برگزار شد، افزود: مشکل بیکاری از مهمترین مشکلات در این استان بوده و نیازمند توجه ویژه مسئولین است.

وی با بیان اینکه سهم استان در صنعت کشور سه دهم درصد است، گفت: در حوزه اراضی کشاورزی نیز ۲۶ درصد از اراضی استان آبی است این در حالی است که درصد بسیار بالایی از آب در استان تولید می شود.

زارعی استفاده بهینه در راستای توسعه استان از منابع آبی را مستلزم رفع مشکل در احداث سدها و ایجاد پمپاژها دانست و افزود: متاسفانه راندمان و بهره وری در این بخش در استان بسیار پایین است.

وی کهگیلویه و بویراحمد را یکی از کانونهای گردشگر پذیر کشور عنوان کرد و گفت: در تعطیلات عید فطر بیش از یک میلیون نفر مسافر طی سه روز از استان دیدن کردند و در سال جاری دولت توجه خوبی به بخش گردشگری استان داشته است.

زارعی تصریح کرد: توجه به این بخش می تواند درآمد زایی، اشتغال و تولید را برای استان به همراه داشته باشد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گیاهان دارویی را از پتانسیل های مهم استان دانست.

وی افزود: در این استان به اندازه ۲۵ کشور دنیا گیاهان دارویی وجود دارد و این ظرفیت می تواند در حوزه های مختلف اشتغال زایی ایجاد کند.

غلام محمد زارعی

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: مهر -کهگیلویه و بویراحمد

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi