شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهره برداری ناپایدار از جنگلها ومراتع کهگیلویه وبویراحمد زیاد است

به گزارش کرونا نیوز ، پژمان نیک اقبالی بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در گذشته بارشهای طولانی و با میزان زیاد باعث ایجاد سیلاب و خطرات در استان نمی شد ولی امروزه به دلیل فرسایش خاک و از بین رفتن جنگلها بارش دوروزه باران نیز استان را با مشکلات فراوانی مواجه می کند. وی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 32696
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸

کرونا :

بهره برداری ناپایدار از جنگلها ومراتع کهگیلویه وبویراحمد زیاد است

به گزارش کرونا نیوز ، پژمان نیک اقبالی بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در گذشته بارشهای طولانی و با میزان زیاد باعث ایجاد سیلاب و خطرات در استان نمی شد ولی امروزه به دلیل فرسایش خاک و از بین رفتن جنگلها بارش دوروزه باران نیز استان را با مشکلات فراوانی مواجه می کند.

وی بیان داشت: حوزه های همچون بهره برداری ناپایدار از منابع آب نیازمند توجه بیشتر و فعالیت مطلوبتر است.

نیک اقبالی تصریح کرد: کشاورزی در استان ناپایدار است و ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود اما راندمان استفاده ازآب در این بخش پایین است.

وی افزود: در حوزه آبزی پروری نیز در استان ناپایداری آبزی پروری وجود دارد که با توجه به پتانسیل بالایی که در بخش شیلات وجو دارد باید برنامه ریزی مناسب در راستای پایداری در این بخش صورت گیرد.

نیک اقبالی با اشاره به لزوم توجه به دفع پسماندها در استان بیان داشت: در حوزه پسابها و پسماندهای خانگی در بعضی از شهرستانها حتی یک محل دفن پسماند نیز وجود ندارد.

وی افزود: در راستای احیای مراتع نیز در بخش کشاورزی فعالیتهایی همچون کاشت عرصه های منابع انجام می شود.

پژمان نیک اقبالی

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: مهر -کهگیلویه و بویراحمد

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi