چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

پای سیاست باید از فرهنگ خارج شود/ فتوای رهبری ملاک عمل باشد

به گزارش کرونا نیوز ، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی عصر پنجشنبه در دیدار وزیر ارشاد که به یاسوج سفر کرده بود، افزود: باید دست کسانی را که تلاش می کنند عرصه های مختلف را از سیاست پیشه گان پاک کنند، بوسید. وی به دغدغه ها و حساسیت ها در حوزه هنر و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 32342
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۸:۴۹

کرونا :

پای سیاست باید از فرهنگ خارج شود/ فتوای رهبری ملاک عمل باشد

به گزارش کرونا نیوز ، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی عصر پنجشنبه در دیدار وزیر ارشاد که به یاسوج سفر کرده بود، افزود: باید دست کسانی را که تلاش می کنند عرصه های مختلف را از سیاست پیشه گان پاک کنند، بوسید.

وی به دغدغه ها و حساسیت ها در حوزه هنر و فرهنگ اشاره کرد و گفت: نباید بین کسانی که نگاه سیاسی به مسائل دارند و کسانی که از سر غیرت از مسائل دینی دفاع می کنند، خلط شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به صحبت های وزیر در خصوص موسیقی گفت: من معتقدم بحث موسیقی در شهر مشهد باید به کل کشور تعمیم داده شود و اگر حرام است همه جا باید این فعل حرام باشد و به جهت اینکه ایران کشور و شهر امام رضا(ع) است باید حریم های حلال و حرام در آن رعایت شود.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه نباید اینگونه باشد که در جایی علیه حرام موضع گرفت و در جایی دیگر نگرفت، تاکید کرد: ای کاش روزی علیه حرامهایی که در صدا و سیمای ایران نواخته می شود هم فریاد بزنیم.

وی تصریح کرد: دولت باید در حوزه فرهنگ براساس فتاوای مقام معظم رهبری عمل کند. اگر حرامی رخ داد باید به فتوایی که باید حاکم باشد غیرت کشید.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به تفاوت بین مفهوم هنرمندی و هنر پیشگی پرداخت و اظهار داشت: در هنرمندی فرد خلاق بر هنر خود معامله نمیکند جز اینکه عقل و شعور انسان آن را بپذیرد و هنرمند دنبال هنر فاخر و جایگاه رفیع هنری است.

خبر خوب استاندار برای مردم مارگون/ اختصاص ۱۱۰ میلیاردی به راه‌های روستایی
دنبال کنید

وی در ادامه گفت: وقتی هنر تبدیل به پیشه می شود و در مقابل آن پول دریافت می شود و بازاری می شود دیگر با عقل انسان ها ارتباط برقرار نمی کند و سراغ احساس و امیال و به سمت ابتذال پیش می رود و هنر در دست هنر پیشگان فروکاسته می شود.

آیت الله ملک حسینی وظیفه واقعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را رفعت دادن به معرفت و هنر جامعه عنوان کرد و بیان داشت: دم دستی کردن هنر به اسم این که انسان ها باید از آن بهره ببرند اگر به این قیمت بینجامد که به پیشه تبدیل شود، لحظه به لحظه مجادلات را خواهیم داشت.

سید شرف الدین ملک حسینی

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: مهر -کهگیلویه و بویراحمد

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi