چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنان رهروان راه عشق را می شنوی، مگو که نادرست است / سیاست مگو!

در حاشیه ی جلسه های متعددی سخنان عارفان و رهروان راه عشق را می شنوی، و می گویند لطفا این را مگو ، مگو که نادرست یا درست است. اما اهل سیاست ریاکار در توجیه خود می گویند : ای عزیز جان من! اشتباه تو این است که سخن اهل دل را درک نمی کنی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 32233
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳

کرونا :

سخنان رهروان راه عشق را می شنوی، مگو که نادرست است / سیاست مگو!

در حاشیه ی جلسه های متعددی سخنان عارفان و رهروان راه عشق را می شنوی، و می گویند لطفا این را مگو ، مگو که نادرست یا درست است.

اما اهل سیاست ریاکار در توجیه خود می گویند : ای عزیز جان من! اشتباه تو این است که سخن اهل دل را درک نمی کنی و نمی فهمی و در شناخت حقیقت به خطا رفته ای.
خبرنگار عاشقی هست که خدا را برای رسیدن به نعمت های بهشتی یا گریختن از کیفرهای دوزخ نمی پرستد،بلکه عاشقانه به عبادت می پردازد و به نعمت های این جهانی و آن جهانی اعتنایی ندارد.

شگفتا! از این شور و فتنه ها که در سر ما خبرنگاران پنهان است.
هر چند که خبرنگار در فراق معشوق، صبر می کند و سعی دارد که کسی از راز عشقش مطلع نشود، اما نمی داند که در باطن غمدیده ی خبری اش کیست که پیوسته در جوش و خروش است و نمی گذارد که خبرنگار آرام و خاموش باشد.

آری شب های زیادی است که به علت ننوشتن مگو ها ، خبرنگاران خمار هستند؛ کارخانه ی خبر کجاست تا با نوشتن از اخبار مگو ، این خمار طولانی را از سر بیرون کند و به وصال مردمش پاسخ گوید.
خبرنگار از ریاکاری و زهد فروشی اهل سیاست ریاکار ،  آزرده خاطر و غمگین می شود و خون گریه می کند ؛ اینک ای ریاکاران اهل سیاست! شما نیز خبرنگار را آلوده می کنید ؛ چرا که کارخانه ی خبر اگر پاک نیست، از ریا و فریب کاری اهل فتنه پاک تر است.
خبرنگار را از آن جهت در دیر جهان -که مجلس اُنس عاشقان واقعی است -گرامی و عزیز می دارند که آتش جاوید شفاف سازی جامعه در دل خبرنگار روشن است؛ بنابراین خبرنگار از اینکه شما زاهدان ریاکار به او و امثالهم  توجهی ندارید، ناراحت نیست و می داند که در محفل عاشقان، عزیز و محترم هست.
این چه خبری و اخباری بود که آن کارخانه ی ازلی در پرده نواخت و ما را عاشق و شیفته ی خود کرد؛ عمرم گذشت و هنوز آرزوی آن در دلم است. خبرنگار هرگز آن ندای عاشقانه را فراموش نمی کند.

منطقه «عرفات‏» ، روز«عرفه »
دنبال کنید

از آن هنگامی که نغمه ی خبری اخبار سیاسی در دل خبرنگار طنین انداز شد و خبرنگار راهی به عالم اسرار برد و عاشق خبرنگاری شد، تا اکنون انعکاس آن در فضای سینه اش باقی است و خبرنگار از لذت آن سرمست است.

حال می توان فهمید ; خبرهای مگو از کجا بیاید مگوست و از کجا بیاید مگو نیست … .

اهل سیاست ریاکار می گوید : این مگو را مگو و این مگو اوج فتنه است …

به این سیاستمداران باید گفت اگر روزی مگوی شما گفته شد بدانید خبرنگار فهمیده است که شما از آن دسته سیاست مداران ریاکار هستید و برعکسش که امیدوارم سهمتان باشد و خبرنگار کلمه ی ریاکار بودن را به سیاست تان و مگو هایتان نسبت ندهد.

این را گفتیم و از آن هم غافل نیستیم که اگر مگوهای اهل سیاست ریاکار گفته نشود و خبرنگار از آن چشم بپوشد آنوقت باید گفت ای ریاکاران خبرنگار را آلوده کرده اید که صد البته اینها دیگر خبرنگار نیستند بلکه ملانویس هایی هستند در خدمت ریاکارها ، و این اوج بدنامی مردان رسانه ای است و برگشتشان به رسانه مثل آدم های معتادی است که مواد را ترک کرده اند و هر لحظه امکان دارد آلوده شوند.

این یعنی همان گونه که مدیران و اهل سیاست باید مراقب باشند رسانه ای ها هم باید مراقب قلمشان باشند.

 

این یاداشت اشاره ای به فرد خاصی ندارد و بدون غرض و برای افکار عمومی منتشر شده است.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi