جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

منفعت‌طلبی و فامیل‌گرایی آسیب‌ جدی مدیریت‌ در کهگیلویه و بویراحمد

منفعت‌طلبی و فامیل‌گرایی ۲ آسیب‌ جدی برای بدنام شدن مدیریت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد است. استان کهگیلویه و بویراحمد همان گونه که همواره از زبان مدیران و کارشناسان بیان می‌شود از استان‌های محروم کشور به شمار می‌رود که به رغم همه تلاش‌های نظام جمهوری اسلامی تا حدود بسیار زیادی از سایر استان‌ها در زمینه توسعه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 32212
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

کرونا :

منفعت‌طلبی و فامیل‌گرایی آسیب‌ جدی مدیریت‌ در کهگیلویه و بویراحمد

منفعت‌طلبی و فامیل‌گرایی ۲ آسیب‌ جدی برای بدنام شدن مدیریت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد است.
استان کهگیلویه و بویراحمد همان گونه که همواره از زبان مدیران و کارشناسان بیان می‌شود از استان‌های محروم کشور به شمار می‌رود که به رغم همه تلاش‌های نظام جمهوری اسلامی تا حدود بسیار زیادی از سایر استان‌ها در زمینه توسعه در بخش‌های مختلف عقب مانده است.

استانی که همه ظرفیت‌ها را از انرژی و نفت و گاز گرفته تا آب و از همه مهم‌تر نیروی انسانی مستعد در خود دارد اما این همه توانمندی بالقوه کمکی به خروج استان برای رکود در امر توسعه نداشته است.

استانی که از همه ظرفیت‌های خدادادی آن از منابع طبیعی گرفته تا محیط زیست و گردشگری استفاده درست نشده و بخش عمده‌ای از آن به کم‌سلیقگی در مدیریت‌ها از گذشته تا حال برمی‌گردد.

مدیرانی که یا نمی‌توانند و یا نمی‌دانند که چگونه باید در حوزه کاری خود برای توسعه استان تلاش کنند و عده‌ای هم می‌دانند و هم می‌توانند اما نمی‌خواهند که وضعیت فعلی اصلاح شود و تغییری شکل گیرد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با همه ظرفیت‌هایی که نام بردیم توان خروج از محرومیت کنونی را دارد به شرطی که مدیران استان به جای پرداختن به موضوعاتی پیش پا افتاده به فکر توسعه استان باشند.

داریوش بهنیازاده

داریوش بهنیازاده

برای مثال اگر برخی مدیران به جای اندیشیدن به منطقه جغرافیایی که در آن متولد شده‌اند و انجام کارهای کوچک در آن جا به فکر کار بزرگ در استان باشند بسیاری از مشکلات کنونی را نخواهیم داشت.

اگر مسؤولان ما به جای اندیشیدن به ایجاد شغل دولتی و بکارگیری نیرو آن هم به صورت خانوادگی و فامیلی به فکر توسعه استان در مجموعه خود باشند مشکلات امروزی را نخواهیم داشت.

کانون قرآن و خانه جوان شرکت بهره برداری نفت گچساران افتتاح شد
دنبال کنید

چه قدر زشت و زننده است وقتی در فلان رسانه می‌خوانیم که مدیری برای رفع مشکلات خانواده خود در فلان روستا از تجهیزات و امکانات دولتی استفاده می‌کند و با این کارها به پیکره نحیف و ضعیف استان و آبروی کهگیلویه و بویراحمد خدشه وارد می‌شود.

وقتی در رسانه‌ها می‌خوانیم فلان مدیر از منطقه زادگاه خود ۱۶ نفر نیرو را به کار گرفته جز ضربه به پیکر استان و ایجاد فضای نفرت و دو دستگی چیز دیگری عاید استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌شود.

این اقدامات تنها مربوط به یک دوره خاص و یک برهه زمانی نیست بلکه در ادوار مختلف در استان وجود داشته اما هر تخلف در گذشته بوده تمام شده و امروز نباید شاهد استمرار تخلف باشیم.

خبرهای ناخوشایندی طی روزهای اخیر در رسانه‌ها دیده‌ایم و خوانده‌ایم که اگر این اخبار صحت داشته باشد نمی‌توان امیدی به آینده استان داشت و برای توسعه آن تلاش کرد.

اما روی سخن با مسؤولان ارشد استانی و همچنین دستگاه‌های ناظر و دستگاه محترم قضایی است که با رصد کردن اخبار در رسانه‌ها و فضای مجازی پیگیری لازم را داشته باشند و اگر در جایی مدیری تخلف داشت و به ناحق استخدام فامیلی را سرلوحه کار قرار داده بود مورد بازخواست قرار گیرد و اگر منفعت‌طلبی در جایی مشاهده شد با آن نیز برخورد شود.

و همچنین است که اگر در جایی مدیری به ناحق مورد تهمت و افترا قرار گرفت مورد حمایت قرار گیرد و پاسخ لازم داده شود تا به ناحق آبروی مدیری در استان نرود.

اما با همه این تفاسیر آن چه که در حال حاضر آسیب جدی به پیکره مدیریت‌ها در استان وارد کرده انگ خطرناک منفعت‌طلبی و فامیل‌گرایی است که باید در صورت صحت و سقم پاسخ مناسب از سوی مسؤولان ارشد استانی داده شود.

مرعوب نباشیم / اینگونه معنی هضم شدگی را بهتر می فهمید
دنبال کنید

 

داریوش بهنیازاده

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi