یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دومین نمایشگاه کتاب کاشان/3

از کتاب ضیاءالشهاب شرح فارسی شهاب الاخبار قاضی قضاعی در دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان با حضور مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد. به گزارش کرونا نیوز روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، کتاب ضیاءالشهاب به نگارش اساتید ادبیات، توسط انتشارات میراث مکتوب در ٨٩٨ صفحه و تیراژ

اختصاصی کرونا

کد خبر : 31856
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹

کرونا :

دومین نمایشگاه کتاب کاشان/3
دومین نمایشگاه کتاب کاشان/3

از کتاب ضیاءالشهاب شرح فارسی شهاب الاخبار قاضی قضاعی در دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان با حضور مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش کرونا نیوز روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، کتاب ضیاءالشهاب به نگارش اساتید ادبیات، توسط انتشارات میراث مکتوب در ٨٩٨ صفحه و تیراژ یکهزار نسخه در قطع وزیری به چاپ رسیده است.

همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از این کتاب در دومین اظهارکرد: سرزمینی با قدمت تاریخی ایران و مناطقی همچون کاشان در تمامی زمینه ها بویژه در حوزه تشیع و دین بی شک دارای آثار و نسخه های کهن فراوانی است.

وی بر لزوم جستجوی دقیق و با فراست و زیرکی بیشتر این آثار خطی تاکید کرد و افزود: اینگونه جستجوی نسخ خطی و کهن می تواند جریان سازی های متعددی به دنبال داشته باشد و نمایه های جدیدی از دگرگونی های زبانی را برای ما یاداور شود.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در این سرزمین که از هر سویش می توان بارقه های معرفت و دانایی را مشاهده کرد اگر بتوان فضایی برای کشف و جستجوی زیرکانه نسخه های خطی و آثار قرون پیشین یافت می توان به حلقه های مفقوده ای بویژه در زبان شناسی دست یافت.

امیرزاده تصریح کرد: خلق مجدد مرجعی برای علاقمندان به حوزه های مختلف علمی، دینی، هنری و رجال و حدیث می تواند از پیامدهای شناسایی نسخ خطی و کشف آنچه موجب سرافرازی و بالندگی است، باشد.

گفتنی است دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان سیزدهم تا هجدهم بهمن ماه در مصلای کاشان برگزار است.

پیام تسلیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت درگذشت خیر مدرسه ساز بانو رضاقلی زاده
دنبال کنید

منبع: روابط عمومی اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi