شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعریف متفاوت از بازاریابی یا مارکتینگ(Marketing)

تعریف بازاریابی یا مارکتینگ(Marketing) بازاریابی یا مارکتینگ (Marketing) به معنی یک برنامه از پیش تعیین شده و هدفمند که از سوی یک شرکت ، فرد یا برند خاص برای آگاهی مشتری و ارتباط با او انجام می گیرد. این آگاهی در جهت شناخت محصول یا خدمات است. نوع انجام بازاریابی یا مارکتینگ (Marketing) بستگی به بازار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30485
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

کرونا :

تعریف متفاوت از بازاریابی یا مارکتینگ(Marketing)
تعریف متفاوت از بازاریابی یا مارکتینگ(Marketing)

تعریف بازاریابی یا مارکتینگ(Marketing)

بازاریابی یا مارکتینگ (Marketing) به معنی یک برنامه از پیش تعیین شده و هدفمند که از سوی یک شرکت ، فرد یا برند خاص برای آگاهی مشتری و ارتباط با او انجام می گیرد. این آگاهی در جهت شناخت محصول یا خدمات است. نوع انجام بازاریابی یا مارکتینگ (Marketing) بستگی به بازار هدف محصول و همچنین خلاقیت کارگزار دارد. در ادامه به روش های معمول بازاریابی می پردازیم.

بازاریابی یا مارکتینگ انواع مختلفی دارد که تعدادی از مشهورترین آنها را برای شما به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

 

بازاریابی محتوی Content Marketing

ایجاد محتوی مناسب با محصول و خدمات و انتشار آن در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی . این نوع بازاریابی بیشتر مختص به کسب و کارهای آنلاین است . تولید محتوی مناسب برای فروشگاه های آنلاین یا وب سایت های کسب و کار اینترنتی که محصول دانلودی را برای فروش قرار داده اند . بازاریابی محتوی بیشتر سعی دارد که به مشتری خدماتی غیر از فروش سنتی ارائه نماید.

 

بازاریابی شبه رایگان Freebie Marketing

در این نوع از بازاریابی ، محصول یا با قیمت اندک فروخته می شود یا به صورت کاملا رایگان در خدمت مشتری یا کاربر قرار می گیرد. مانند محصولات یا آموزش هایی که در وب سایت ها قرار داده می شود و در ازای دریافت ایمیل آدرس کاربر در اختیارشان قرار می گیرد.

 

بازاریابی مستقیم Direct Marketing

این نوع از بازاریابی در رابطه با ارتباط با مشتری است . به این صورت که شرکت یا وب سایت مربوطه مستقیم محصول یا خدمات خود را از طریق پیامک ، ایمیل آدرس ، تلفن ، عکس و … به مشتری ارائه می نماید.

سئو سایت – بهینه سازی سایت – seo
دنبال کنید

 

بازاریابی دیجیتال Digital Marketing

نوعی از بازاریابی که با استفاده از تجهیزات دیجیتالی و هوشمند مانند گوشی های همراه، تبلت ها ، بیلبورد های دیجیتالی، شبکه های اجتماعی و… برای معرفی محصول یا خدمات به مشتری استفاده می کند و فقط از همین راه خدمات بازاریابی را ارائه می نماید ، بازاریابی دیجیتال می گویند.

حتما بخوانید : چگونه یک فروش عالی داشته باشیم

بازاریابی دیتابیس Database Marketing

در این نوع از بازاریابی به طور تخصصی با زمینه داشتن اطلاعات مشتریان به معرفی محصول یا خدمت جدید می پردازد. به این شکل که بعد از استفاده ار بازاریابی شبه رایگان و جمع آوری اطلاعات دریافتی یا در میان مشتریان ، شروع به بازاریابی دیتابیس می نماید.

 

بازاریابی مفهومی Context Marketing

انتقال محتوی دقیق در زمان مناسب به افراد مناسب را بازاریابی مفهومی می گویند . در این نوع بازاریابی تمرکز به اندازه ای که روی ایجاد رابطه و معرفی یک سبک از زندگی است تا اینکه بر محصول یا خدمت خاصی باشد.

بازاریابی چریکی Guerrila Marketing

نوعی از بازاریابی ارزان قیمت در زمان کوتاه که کارش تاثیر ذهنی روی مشتری است. از روش غافلگیری در محیطی با نفرات زیاد استفاده می کند . در بازاریابی چریکی نفرات معمولا تا آخر لحظات فکر نمی کنند که برند یا محصولی در حال تبلیغ است و سوپرایز می شئند . مثل بالارفتن یک صخره نورد از یک ساختمان شیشه ای با جارو برقی های ال جی که به کمر خود بسته بود . او می خواست مکش قدرتمند این جاروبرقی را نشان بدهد.

علاوه بر روش های بازاریابی یا مارکتینگ که در بالا توضیح دادیم ، روش های دیگری هم وجود دارد که می تواند ترکیبی از این روش ها باشد یا به شکلی دیگر اجرا شود . در آینده نزدیک سعی می کنیم مبحث بازاریابی یا مارکتینگ را بیشتر باز کنیم و توضیحات کاربردی را هم در کنار آن قرار بدهیم .

تضاد با فلسفه شبکه‌های اجتماعی / راه آخر؛ فیلتر اینستاگرام!
دنبال کنید

موفق و پیروز باشید

 

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: رمیم

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi