یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

معضل کنونی اشتغال محصول انباشت بیکاری در دو دهه اخیر است

به گزارش کرونا نیوز ، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، سید موسی خادمی در نشست شورای اداری شهرستان گچساران افزود: رضایت مندی و توجه به خواسته های مردم باید اولویت نخست همگان باشد و مسولان با تعامل و همکاری بیش از پیش زمینه اعتماد سازی در جامعه را فراهم کنند. افزود: همکاری و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30166
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

کرونا :

معضل کنونی اشتغال محصول انباشت بیکاری در دو دهه اخیر است

به گزارش کرونا نیوز ، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، سید موسی خادمی در نشست شورای اداری شهرستان گچساران افزود: رضایت مندی و توجه به خواسته های مردم باید اولویت نخست همگان باشد و مسولان با تعامل و همکاری بیش از پیش زمینه اعتماد سازی در جامعه را فراهم کنند.

افزود: همکاری و تعامل میان مجموعه دولت و قوه قضاییه و همه نهادها که امروزه در حد بسیار مطلوبی است می تواند فضایی آرام، رضایت بخش و توسعه محور را در استان ایجاد کند.

استاندار به برخی مشکلات مطرح شده که البته در برخی نقاط وجود اشاره کرد و افزود: واقعا نمی‌شود متولی خاصی برای آنها پیدا کرد، و کسی را مسئول مستقیم این مشکلات و معضلات معرفی کرد.

خادمی این مشکلات را حاصل جمع تصمیمات و خطاهایی دانست که مختص به یک برهه زمانی نیست و حاصل انباشت مشکلاتی از گذشته است.

وی خاطرنشان کرد:اگر بخواهیم هر مشکلی را در جامعه وصل کنیم به یک مجموعه یا تشکیلات و یا اینکه به یک مقطع زمانی متصل کنم دچار تحلیل خطا شده‌ایم و نتایج غلط خواهیم گرفت و در نتیجه اقدامات غلط هم انجام خواهیم داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: برای اینکه بتوانیم خوب تصمیم بگیریم و اقداماتی مثبت، ارزشمند و ماندگارانجام دهیم باید در ابتدا تحلیل خوبی از وضع موجود داشته باشیم.

استاندار با بیان اینکه این روزها دولت تدبیر و امید با هجمه ها و  حملات زیادی که بخش عمده آن غیر منطقی، غیرمنصفانه و تخریبی  است مواجه است گفت: البته دولت از نقد منصفانه استقبال می کند و باید نقد شود ولی این روزها نقدها رنگ و بوی تخریب و تخطئه دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به موضوع طلاق در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: طلاق مساله ای فرهنگی اجتمایی است و اگر این آسیب در جامعه زیاد می شود نباید آن را به فرماندار یک شهر، به استاندار یا نماینده مجلسی ربط داد.

دکتر خادمی :آموزش و پرورش زیرساخت توسعه جوامع است /دولت در زمینه برجام موفق عمل کرده است
دنبال کنید

خادمی طلاق را محصول انباشت همه تحرکات،  فعالیتها و سیاستهای خوب و بد و برخی تعاملات بد فرهنگی دانست و افزود: این معضل با همکاری نهادهای فرهنگی و سیاسی و همراهی مردم قابل درمان است.

خادمی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: برای  ارزیابی درست دولت ها باید برنامه های این دولتها در بخشهای مختلف با نگاهی علمی تحلیل و ارزیابی کنیم.

استاندار به برخی دستاوردهای اقتصادی دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: نرخ تورم در این دولت  از ۴۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده  یعنی اینکه تورم به یک سوم رسیده است و این نتیجه برنامه های صحیح و کارشناسی های دقیق تیم اقتصادی و مدیریتی دولت است.

خادمی افزود: نرخ تورم در دولت قبل یک نرخ صعودی داشت و نبود ثبات اقتصادی از مشکلات عمده این دوره بود.

استاندار خاطرنشان کرد: انتظار می رود کسانی که در مجموعه دولت خدمت می‌کنند در مشی  دولت و در پاسخگویی وهمچنین تکریم ارباب رجوع حرکت کرده و پاسخگویی به مطالبات مردم اولویت آنان باشد.

خادمی اذعان کرد: شرایط مالی دولت، شرایط خوبی نیست اما در این شرایط باید از منابع کم به نحو شایسته و مطلوب استفاده کرد و مردم را باید توجیه کرد و با برخورد محترمانه مردم را ارباب خود بدانیم.

وی گفت: یا توجه به شرایط نامناسب اقتصادی در برهه زمانی کنونی، دولت تدبیر و امید کارهای خوبی انجام داده و نسبت به دولت قبلی که زمان پر پولی بوده بدون شک متفاوت است.

خادمی گفت: در مقایسه ای کوتاه اگر همین شهرستان گچساران را در این دولت و دولت قبل مقایسه کنید، خواهید دید که مثلا بافت فرسوده سال ها جزو برنامه ها بود و هیچ اقدامی انجام نشد و در این دولت این پروژه که نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان است در حال انجام است.

نمایشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی در گچساران افتتاح شد
دنبال کنید

خادمی به دیگر طرحهای در حال انجام این شهرستان اشاره کرد و گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب و تبدیل شهرستان گچساران به شهرستان سبز ، گازرسانی به تمام مناطق و همچنین بهسازی راهها و جاده‌ها از پروژه های انجام شده در دولت تدبیر و امید است.

استاندار طرحهای بهداشتی و درمانی در این شهرستان از جمله  ساخت چندین بیمارستان با وجود کمبود منابع و شرایط نامساعد مالی کشور را از دستاوردهای خوب دولت ارزیابی کرد.

وی به کسانی که قضاوت غلط نسبت به این دولت دارند گفت: کسانی که قضاوت غلط می‌کنند در آخر خودشان متضرر خواهند شد و البته ما انتظار  تعریف و تمجیدهای بی‌جا از دولت را هم نداریم.

استاندار به استخدامی‌های موجود اشاره و اذعان کرد: در دولت قبل ۵ نفر  سهمیه هر مدیرکلی بوده که می‌توانست نیرو استخدام کند اما من به عنوان استاندار حتی  یک نفر را نمی توانم  استخدام کنم.

خادمی ادامه داد: رسانه‌ها باید به عنوان نظارت در جلسات حضور داشته باشند و بر اساس رسالت حرفه ای و اخلاقی خود اطلاعات و اخبار را انعکاس دهند.

سید موسی خادمی

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: مهر -کهگیلویه و بویراحمد

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi