جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

شماره ۸۱ هفته‌نامه «آتیه نو» منتشر شد

هشتاد و یکمین شماره «آتیه نو»، هفته‌نامه تخصصی رفاه، تامین اجتماعی و بیمه، با مجموعه مطالبی در خصوص اصلاحیه قانون کار و برررسی روابط و مناسبات بین کارگر و کارفرما، صبح امروز یکشنبه ۷ آذرماه ۱۳۹۵ منتشر شد. داستان جلد این شماره با تیتر «فضای خاکستری مناسبات کار» به بررسی ابعاد اجتماعی لایحه اصلاح قانون

اختصاصی کرونا

کد خبر : 29546
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
هشتاد و یکمین شماره «آتیه نو»، هفته‌نامه تخصصی رفاه، تامین اجتماعی و بیمه، با مجموعه مطالبی در خصوص اصلاحیه قانون کار و برررسی روابط و مناسبات بین کارگر و کارفرما، صبح امروز یکشنبه ۷ آذرماه ۱۳۹۵ منتشر شد.

داستان جلد این شماره با تیتر «فضای خاکستری مناسبات کار» به بررسی ابعاد اجتماعی لایحه اصلاح قانون کار اختصاص دارد. در این مطلب مفصل که دو صفحه میانی آتیه نو را به خود اختصاص داده است، دیدگاه و نظرات کارشناسان و صاحبنظرانی چون مرتضی رجبی، قائم مقام دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان ایران؛ علی خدایی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار؛ کاظم فرج اللهی، فعال کارگری؛ پرویز صداقت، پژوهشگر اقتصادی؛ محمود صادقی، نماینده تهرن در مجلس و عضو هیات علمی دانشگاه؛ محمد عطاردیان، دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان ایران؛ محسن رنانی، اقتصاددان؛ جعفر خیرخواهان، اقتصاددان و مدرس دانشگاه؛ حمید حاج اسماعیلی، کارشناس بازار کار و فرشید یزدانی، کارشناس حوزه سیاستگذاری اجتماعی منعکس شده است.  

جاذبه‌های ایران برای گردشگری سلامت
گردشگری سلامت از آن کلیدواژه‌های اقتصادی است که به‌ویژه در چند سال اخیر مورد توجه اقتصاددانان ما قرار گرفته است. همواره به ظرفیت‌های کشور در زمینه گردشگری و جاذبه‌های توریستی اشاره می‌شود؛ اما نکته‌ای که از آن بعضا غافلیم این است که کشور ما به لحاظ توان عملیاتی در زمینه درمان در رتبه‌های بسیار بالای دنیا قرار دارد و می‌شود از این ظرفیت برای جذب توریست سلامت استفاده کرد. علاوه بر این، استان‌های کشور ما نیز دارای پتانسیل بهداشتی و درمانی متفاوتی هستند و این مسئله باعث می‌شود هر استان بتواند برای ساکنان خود ظرفیت‌های توریستی و جذب گردشگری متفاوتی را ایجاد کند. آمارهای مرکز آمار نشان می‌دهد ۱۸ درصد هزینه‌های مربوط به سفرهای ایرانیان در داخل کشور خرج حوزه درمان می‌شود، در حالی که تنها ۲ درصد از سفرها به قصد درمان صورت می‌گیرد. این مسئله به‌وضوح نشان می‌دهد که چقدر حوزه درمان می‌تواند کشش بالایی در جذب درآمد مناطق مختلف کشور داشته باشد. هفته نامه «آتیه‌نو» آثار اقتصادی استفاده از بستر سخت‌افزاری حوزه سلامت در جذب گردشگران داخلی و خارجی را در شماره اخیر خود بررسی کرده است.

استاندار از انعقاد تفاهمنامه توسعه بخش کشاورزی با شرکت شهرک های کشاورزی کشور خبر داد
دنبال کنید

صادرات طلای ایران، جاذبه‌ها و دشواری‌ها
ضرورت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب در صنعت طلا که می‌تواند به یکی از صنایع جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل شود موضوع گزارش کرونا نیوزی در شماره اخیر هفته نامه آتیه نو است. در این خصوص کارشناسان می‌گویند ۸۰ درصد صادرات طلا و جواهر ایران به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است. در حال حاضر ترکیه، ایتالیا، تایلند و اخیرا چین، میدان رقابت را برای تولیدکنندگان ایرانی محدود کرده‌اند و در صورتی که سیاست‌های حمایتی از این صنعت در دستور کار قرار نگیرد، خطر از دست رفتن همین سهم حداقلی نیز وجود دارد. به گفته آن‌ها، تولید طلا و جواهر و صادرات آن شرایط خاص خود را می‌طلبد و باید عزم جدی و اراده قوی در درجه اول میان این صنف و مسئولان کشور ایجاد شود که برای نوسازی این صنعت و رقابتی کردن آن با دیگر کشورها، در بسیاری از روش‌ها، ایده‌ها، قوانین و مقررات بازنگری شود.

دانایی، توانایی است
این که چگونه می توان یک جوشکار حرفه‌ای شد موضوع صفحه مهارت در شماره اخیر هفته نامه آتیه نو است. در این مطلب به همه جوانب موفقیت در ورود به این حرفه نظیر تحصیلات، قیمت دستگاه ها و ابزارها، دستمزد کار در ایران و جهان، وضعیت استخدام، آموزش و … پرداخته شده است.

روایت زندگی و مشکلات پیک موتوری‌ها
روایت زندگی و مشکلات پیک موتوری‌هایی که در شهر فعالیت می‌کنند موضوع مطلب دیگری از شماره اخیر آتیه نو است، موتورسوارانی که با به خطر انداختن جانشان امرارمعاش می‌کنند و نه تفریح. مجلس طرحی را تصویب کرده که براساس آن اگر راکبان موتورسیکلت در هر موقعیت دچار حادثه شوند به‌صورت رایگان به بیمارستان‌های دولتی منتقل و درمان شوند، ولی با این حال هنوز این عده پوشش بیمه‌ای ندارند و خدای‌ناکرده در صورت فوت خانواده‌های آنها بی‌سرپرست و بدون درآمد می‌شوند که این درست نیست؛ چون اگر همین پیک‌های موتوری کار نکنند شهر تهران از لحاظ ترافیکی قفل می‌شود.

دبیر علمی کنگره ملی بی بی حکیمه(س) عنوان کرد ۷ شهریور، آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره ملی بی بی حکیمه(س) در گچساران
دنبال کنید

شیوه محاسبه حق ماموریت کارگران
در این شماره هم همانند شماره های پیشین، محمد حسین قشقایی، کارشناس تامین اجتماعی و مشاور آتیه‌نو، موضوعی حقوقی را توضیح می‌دهد: این که حق ماموریت کارگران چگونه محاسبه می‌شود، چرا که اعزام به ماموریت یکی از نیازهای کاری هر واحد تولیدی، خدماتی و صنعتی است که در چارچوب قوانین و مقررات بابت آن، مزایایی برای اعزام‌شونده در نظر گرفته شده است. در این مطلب، قشقایی مزایا و ویژگی‌های شغلی ماموریت یک به یک برشمرده است.

مطالب دیگر آتیه نو
در این شماره از هفته‌نامه «آتیه نو» علاوه بر این، مخاطبان نشریه می‌توانند مطالب متنوع دیگری را هم مطالعه کنند. عنوان های برخی از مهم‌ترین مطالب این شماره نشریه به این شرح است:
۱۰ راهکار جهانی برای چالش های تامین اجتماعی
بسیج رقیب قوه مجریه نیست
دنبال بازارهای بین المللی باشیم
شش توصیه برای حل بحران رکود مسکن
سهم طلا در اقتصاد ایران
متخصصان جوشکاری ایران در مسیر مهاجرت
بچه های شاد موفق ترند
چین و چروک سالمندی بر چهره قاره سبز
در انتظار روزهای طلایی
برف در پایتخت، غبار در بندر

شماره ۸۱ هفته‌نامه «آتیه نو» منتشر شد

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi