پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

همایش یاوران وقف در یاسوج برگزار می شود

به گزارش کرونا نیوز ، حجت الاسلام سید نور الله جنتی پور پیش از ظهر پنج شنبه درجمع خبرنگاران افزود: این همایش که برنامه های دهه وقف را به صورت تجمیعی در خود جای داده است، هفته آینده برگزار خواهد شد. جنتی پور به تشریح برنامه های دهه وقف پرداخت و بیان داشت: از هفتم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 29290
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

کرونا :

همایش یاوران وقف در یاسوج برگزار می شود

به گزارش کرونا نیوز ، حجت الاسلام سید نور الله جنتی پور پیش از ظهر پنج شنبه درجمع خبرنگاران افزود: این همایش که برنامه های دهه وقف را به صورت تجمیعی در خود جای داده است، هفته آینده برگزار خواهد شد.

جنتی پور به تشریح برنامه های دهه وقف پرداخت و بیان داشت: از هفتم تا ۱۶ آذر ماه به ترتیب با موضوعات وقف و رسانه، وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت، وقف و ترویج فرهنگ قرانی، وقف و بقا متبرکه و زیارت، وقف و حوزه های علمیه، وقف و محرومیت زدایی، وقف و سلامت، وقف و خانواده، وقف و اقتصاد مقاومتی، وقف و علم و فناوری، نام گذاری شده است.

جنتی پور افزود: در قالب وقف و سلامت یک درمانگاه تخصصی با مشارکت و همکاری علوم پزشکی در استان احداث خواهد شد. 

جنتی پور با بیان اینکه نیاز است فرهنگ وقف در جامعه بیشتر و بهتر ترویج داده شود، عنوان داشت: نیاز سنجی، توجه به نیازمندی ها، توجه به مشکلات و شکاف ها از لازمه های وقف است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: رتبه استان در زمینه موقوفات منفعتی زیاد مناسب نیست و  نیاز است در زمینه موقوفات منفعتی که منفعت جامعه را به همراه دارد نگاه بهتری شود.

جنتی پور با تشکر از حضرت آیت الله ملک حسینی در مسئله موقوفات و تاکیدات به مسؤلین در این رابطه و همکاری دستگاه ها به خصوص استانداری در این زمینه عنوان داشت: تنها موقوفه استان موقوفه ای شش هکتاری در مرکز استان است که  با تاکید ویژه حضرت آیت الله ملک حسینی به مسؤل دفتر فنی استانداری جهت پیگیری این موضوع و با همکاری صمیمانه و جدی استانداری، تا اندازه این موضوع به سرانجام رسید.

داعش نمادی از توحش دنیای متمدن
دنبال کنید

وی افزود: بنا بر این شد بخش عمده ای از این موقوفه که در اختیار دستگاه های دولتی بود آزاد و در اختیار موقوفه قرار گیرد.

جنتی پور گفت: اداره اوقاف وامور خیریه به عنوان متولی موقوفه عمل می کند و مالکیتی ندارد، وپیگیری های هر مسئله ای را بر اساس وظیفه ای که در قانون بر عهده دارد انجام می دهد و در جهت حفظ و صیانت از موقوفه اقدام کرده و موقوفه در زمینه وقف و نیت واقف احیا می شود.

وی با اشاره به اهمیت عام المنفعه بودن وقف عنوان داشت: زمین موجود در پارکینگ میدان هفتم تیر یاسوج، با موقعیتی بسیار مناسب آمادگی سرمایه گذاری با توجه به قوانین و مقررات اوقافی را دارد.

جنتی پور افزود: اشتغال زایی برای جوانان استان از موضوعات مهم در زمینه سرمایه گذاری است و با سرمایه گذاری مناسب در  در زمین مرکز شهر امکان ایجاد بیش از ۴هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد.

وقف

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi