پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مردم شهرستان گچساران با اجتماع در موکب این شهر،از زوارکربلای معلا وعزاداران استقبال کردند/ این روزها واژه ی موکب مفهوم آشناتری هم دارد

مردم شهرستان گچساران  با اجتماع در موکب این شهر ، واستقبال از زائران حسینی(ع)وبا توزیع غذا ،چای، شربت و قهوه از زوارکربلای معلا وعزاداران گچساران  استقبال کردند. موکب گچساران میزبان همه عزاداران حسینی (ع)از سراسر کشور بود که با زدن سنج ودمام وسینه زنی ومداحی به فعالیت خود ،درشب اربعین حسینی (ع)ادامه داد. این روزها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 29200
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰

کرونا :

مردم شهرستان گچساران با اجتماع در موکب این شهر،از زوارکربلای معلا وعزاداران استقبال کردند/ این روزها واژه ی موکب مفهوم آشناتری هم دارد

مردم شهرستان گچساران  با اجتماع در موکب این شهر ، واستقبال از زائران حسینی(ع)وبا توزیع غذا ،چای، شربت و قهوه از زوارکربلای معلا وعزاداران گچساران  استقبال کردند.

موکب گچساران میزبان همه عزاداران حسینی (ع)از سراسر کشور بود که با زدن سنج ودمام وسینه زنی ومداحی به فعالیت خود ،درشب اربعین حسینی (ع)ادامه داد.

این روزها واژه ی موکب مفهوم آشناتری هم دارد

از معنای لغوی این واژه که بگذریم این روزها واژه ی موکب مفهوم آشناتری هم دارد که برای زائران کربلا آشناتر است. در مراسم پیاده روی اربعین به سوی کربلا از ابتدای مسیر تا انتهای آن تقریباً تمامی طول مسیر به وسیله ی چادرها یا سازه هایی تقسیم بندی شده است که هیئت‌ هایی از سراسر عالم مسئولیت این چادر ها را بر عهده دارند! البته قریب به اتفاق این هیئت ها قبیله های عراقی هستند. عراقی ها به هیئت موکب می گویند، مکانی که برای خدمات رسانی به زائران پیاده بر پا می شود.

 

در عین وجود موکب های ثابت، اغلب این موکب ها به طور موقت بر پا می شوند و هریک به اندازه ی توان و همت متولیان ظرفیت های متفاوت و خدمات متفاوتی به زائران ارائه می کنند.

برخی موکب ها ظرفیت های بالایی دارند و در آن انواع خدمات ارائه می شود و برخی به اندازه ی توان متولی آن تنها با چای و نوشیدنی از زائران پذیرایی می کنند هم چون موکب زیر که خادمان آن همه کودکان یکی از روستاهای اطراف هستند و تنها با یک کتری کوچک از زائران با چای زعفران پذیرایی می‌ کنند.

آمریکا به دنبال حاشیه سازی برای جهان اسلام است/فلسطین به اولویت جهان اسلام تبدیل شود
دنبال کنید

فضاهایی که برای خواب و استراحت در موکب برای زائران فراهم می شود. برای استراحت کوتاه مدت یا حتی طولانی تر.

حمام ها و دستشویی های عمومی.

مشت و مال زائرین! شستن پاهای خسته و خاکی زائرین.

ایستگاه‌ های امدادی و درمانگاه به منظور درمان موارد ضروری و قرار دادن دارو و ملزومات پزشکی برای زائران از سن ها و قشر های مختلف.

 

m

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

الهام چهارشنبه , 3 آذر 1395 - 22:28

با سلام با توجه به اینکه سایت ……….. در مورد عزل خانم قنواتیان مغرضانه می نویسد شما هم خبر را می نوشتی تا علس العمل فرهنگیان مشخص می شد

logo-samandehi