پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مصرف بی رویه انواع انرژی در استان رو به افزایش است

به گزارش ، پژمان نیک اقبالی در نشست بهینه سازی مصرف انرژی در استان، افزود: با مطالعه، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی تلاش برای مصرف بهینه و روند کاهش انرژی در استان برنامه ریزی و اجرا خواهد شد. وی تصریح کرد :موضوع کاربردی کردن الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی از جمله گاز و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 27887
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۸:۳۷

کرونا :

مصرف بی رویه انواع انرژی در استان رو به افزایش است

به گزارش ، پژمان نیک اقبالی در نشست بهینه سازی مصرف انرژی در استان، افزود: با مطالعه، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی تلاش برای مصرف بهینه و روند کاهش انرژی در استان برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد :موضوع کاربردی کردن الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی از جمله گاز و سوختهای فسیلی در فصل سرما و استفاده از برق در فصل گرما در استان مورد توجه جدی قرار می گیرد و در این خصوص تصمیم گیری می شود.

معاون امور عمرانی تاکید کرد: برای مصرف بهینه انرژی، برق، گاز، نفت سفید و کوره، گازوئیل و آب، دستگاه های اجرائی  صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نظام مهندسی، آب منطقه ای، شهرداری ها، آبفای شهری و روستائی، آموزش و پرورش و دیگر دستگاهها با کمک صدا و سیما و سایر رسانه های جمعی با فرهنگ سازی و علمی کردن مصرف انرژی برنامه ریزی کنند.

به گفته نیک اقبالی، موضوع تغییر سوخت برخی کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی به جای سوخت های مایع از گاز، احداث و ساخت کارخانجات در نزدیکی خطوط  لوله گاز، دوگانه سوز کردن کارخانجات و استاندارد سازی آنها  از دیگر پروژه ها و برنامه های مهم استان در این رابطه است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به بیان اهمیت انرژی و آب و غیر تجدید پذیر بودن اغلب انرژی ها و به عنوان سرمایه های ارزشمند کشور اشاره کرد و گفت: تشویق و ترغیب مردم در مصرف بهینه انرژی موضوع بسیار مهم، قابل اهمیت و ضروری است که باید مورد توجه قرار گرفته و نسبت به آن اقدام و عمل شود.

نیک اقبالی به برنامه ریزی در جهت بهره گیری مطلوب از ظرفیتهای استان در استفاده از انرژی های تجدید پذیر به دستگاه های متولی تاکید کرد و افزود: باید تلاش کرد با کمک شرکت های دانش بنیان از ظرفیتهای موجود استان در خصوص تامین انرژی های تجدید پذیر برق آبی، بادی و خورشیدی با جذب سرمایه گذاری در استان هم برنامه داشت.

بیانیه علی لاریجانی خطاب به شورای نگهبان
دنبال کنید

پژمان نیک اقبالی

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi