سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

با مرگبارترین و پُرکارترین گروه تروریستی!!! جهان آشنا شوید

  به گزارش تقدم، دولت اسلامی عراق و شام یا القاعده عراق، یکی از گروه‌های تروریستی فعال در عراق و سوریه است. این گروه در اوایل سال‌های جنگ عراق تاسیس شد. دولت اسلامی عراق و شام که داعش خوانده می شود، در سال ۲۰۰۴ متعهد به وفاداری و حمایت از القاعده شده و به عنوان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 2740
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲:۱۷

کرونا :

با مرگبارترین و پُرکارترین گروه تروریستی!!! جهان آشنا شوید

با مرگبارترین و پُرکارترین گروه تروریستی!!! جهان آشنا شوید 7

 

به گزارش تقدم، دولت اسلامی عراق و شام یا القاعده عراق، یکی از گروه‌های تروریستی فعال در عراق و سوریه است. این گروه در اوایل سال‌های جنگ عراق تاسیس شد. دولت اسلامی عراق و شام که داعش خوانده می شود، در سال ۲۰۰۴ متعهد به وفاداری و حمایت از القاعده شده و به عنوان القاعده عراق مشهور شد. در ۱۵ اکتبر ۲۰۰۶ این گروه، به یک سازمان فراگیر برای گروه‌های شورشی عراق تحت عنوان حکومت اسلامی عراق تبدیل شد.

داعش در نیمه دوم سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۱۴۰۰ خانه را در عراق منفجر و ویران کرد.طی این حملات ۱۹۹۶ نفر کشته و ۳۰۲۱ نفر زخمی شدند.

تمام رسانه‌ها حتی هم اکنون نیز این گروه را بازوی اصلی القاعده در این منطقه می‌دانند، حال آنکه القاعده به طور رسمی ادعای داعش را مبنی بر وابستگی به القاعده رد کرده است. این گروه در نزدیکترین قسمت جغرافیای این منطقه به عربستان سعودی، یعنی صحرا و استان الانبار عراق که مرز وسیع و البته دور افتاده و کما بیش خالی از سکنه‌ای با عربستان دارد، متولد شد.

با مرگبارترین و پُرکارترین گروه تروریستی!!! جهان آشنا شوید 8

ریاض درصدد بازی پشت پرده با دمشق و بغداد بود و از مرز مشترک با خلق گروهی که مدعی هر دو کشور است، خود را به سوریه رساند و از آنجا تا بیروت پیش رفت. در ابتدا هدف فقط سقوط اسد بود، اما وقتی عربستان از تحقق این رؤیای خود مأیوس شد، دامنه فتنه را وسعت داد. غرب تا مدتی متوجه چگونگی حرکت مهره‌های شطرنج بر صفحه سوریه نشده بود.

رسانه‌های غربی مرتب هشدار می‌دادند ارسال سلاح به سوریه، باعث قوت گرفتن تروریستها وافراطیونی چون داعش می‌شود. آنها درست می‌گفتند، اما درست‌تر آن بود که این افراطیون نیازی به تسلیحات غرب نداشتند، زیرا به آسودگی از مرز بی در و پیکر عربستان با صحرای الانبار، هر چه را می‌خواستند به عراق و سپس از مرزهای مشابه با سوریه، به مناطق درگیری می‌رسانند. بنابراین ناظران غربی نیز وقتی تجهیزات سنگینی چون تانک، توپخانه و سلاحهای مشابه دراختیار داعش را در تلویزیون هایشان دیدند، شگفت زده شدند. آنها درمانده بودند که این مهمات و تجهیزات سنگین چگونه به جبهه‌های جنگ سوریه حتی تا نزدیکی دمشق رسیده‌اند.

شهر حلب را توان پیش بینی نشده این سلاحها تصرف کرد، نه توان انسانی داعش. اینجا بود که غرب دریافت از دستگاه امنیتی عربستان بازی خورده است و بنابراین ورق برگشت؛ هم در صحنه نبرد دیپلماسی که دیگر اسد را چندان نکوهش نمی‌کرد و از حمله نظامی به سوریه چشم پوشیده بودند و هم در آن صحنه که مسیرهای صحرای الانبار را با کمک وهشدار به مالکی در عراق مسدود کردند. این بود که داعش یا همان بازوی امنیتی عربستان نقاب از چهره برداشت و فلوجه را تصرف کرد زیرا گلوگاهش درحال انسداد بود.

پرتاب ماهواره پیام طی روزهای گذشته / در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و 'پیام' در مدار آرام نگرفت
دنبال کنید

رهبری این گروه که در خارج از سوریه قرار دارد، بسیار کارآزموده و با تجربه است و نیروهایش اعم از سوری و غیرسوری دارای آموزش های نظامی مناسب و نظم و انضباط خوبی است. افزون بر پول هایی که از سوی کشورهای خلیج فارس برای این گروه ارسال می شود، تسلط داعش بر حوزه های نفتی سوریه نیز باعث افزایش توان مالی آن گردیده است .

با مرگبارترین و پُرکارترین گروه تروریستی!!! جهان آشنا شوید 9

دولت اسلامی شام و عراق درصدد است با ارائه خدماتی نظیر تهیه نان و ارزاق دیگر و نیز فعالیت های دیگری نظیر برگزاری کلاس های قرآن برای کودکان محبوبیتی در میان مردم کسب کند. اما در عین حال ستیزه جویی و افراط گرایی این گروه خشم بسیاری را برانگیخته است.

گروه های شورشی دیگر سوریه همواره نگران قدرت یابی گروه دولت اسلامی شام و عراق بوده اند و البته از توانایی های جنگی این گروه نیز حیرت زده اند.

اکنون در رقه که تنها مرکز استان تحت کنترل شورشیان است همه گروه ها یا عضو دولت اسلامی یا عضو جبهه النصره از شاخه های القاعده هستند که از نظر قدرت و نفوذ دست کمی از دولت اسلامی ندارد .

دولت اسلامی شام و عراق به رهبری ابوبکر البغدادی که اهل عراق است، بسیار جاه طلب و آرزوهای بلند پروازانه ای دارد و استفاده از عبارت دولت اسلامی در نام این گروه از آن جمله است .

با مرگبارترین و پُرکارترین گروه تروریستی!!! جهان آشنا شوید 10

تاخت و تاز گروه دولت اسلامی به سوریه آشکارا باعث به چالش کشیده شدن رهبری همه جانبه القاعده و بروز اختلافاتی میان این دو گروه شده است .

بعد از تشکیل گروه جبهه النصره در سال 2012 ابوبکر البغدادی ادعا نمود که این گروه امسال به دولت اسلامی پیوسته است، اما محمد الجولانی، رهبر جبهه النصره ضمن رد این ادعا عنوان کرده که ایمن الظواهری رهبر القاعده از وی حمایت می کند. الظواهری به داعش دستور داد که از سوریه خارج شده و صرفاً در عراق فعالیت کند اما سرپیچی داعش باعث شد تا القاعده، داعش را از خود براند.

دفتر امام جمعه گچساران افتتاح شد
دنبال کنید

رهبری القاعده از مدت ها قبل تاثیرات منفی وحشیگری های این گروه در عراق و سوریه را دریافته است. بمب گذاری های گروه دولت اسلامی شام و عراق اغلب باعث کشتار وسیع بیگناهان از جمله سنی ها شده است. در حالی که جبهه النصره می کوشد تا در برخورد با سوری ها جانب احتیاط را از دست ندهد، گروه دولت اسلامی با ممنوع کردن کشیدن سیگار به زنانی که پوشش اسلامی ندارند حمله و سخت ترین تنبیهات از جمله گردن زدن مردم در مناطق تحت کنترلش را معمول داشته است .

در ماه می این گروه سه عضو یک فرقه علوی را که از شیعیان نزدیک به خانواده بشار اسد بودند، بدون هیچگونه تشریفات قانونی در شهر دیر الزور اعدام کرد. این گروه حتی روی سوری هایی که علیه رفتارهای این گروه دست به اعتراض می زنند، آتش می گشاید .

فضای مجازی پر است از فیلم ها و تصاویر اقدامات وحشیانه این گروه: از بریدن سر تا فوتبال بازی کردن با این سرها.

با مرگبارترین و پُرکارترین گروه تروریستی!!! جهان آشنا شوید 11

داعش پس از تسلط بر رقه قوانینی را وضع کرد که عدول از آنها مستوجب مجازات سنگین می‌باشد. فهرست این قوانین به شرح زیر هستند:

۱ ممنوعیت پوشیدن شلوار جین برای زنان

۲ ممنوعیت پوشیدن شلوار جین توسط مردان کمر باریک

3 ممنوعیت کوتاه کردن مو

۴ ممنوعیت نشستن زنان بر صندلی

۵ ممنوعیت ورود مردان به مغازه‌های خیاطی زنانه

۶ ممنوعیت تبلیغ آرایشگاه‌های زنانه

۷ ممنوعیت استفاده از کلمه داعش

۸ ممنوعیت مراجعه زنان به دکتر زنان و زایمان

۹ ممنوعیت شانه کردن موی سر و صورت برای مردان

۱۰ ممنوعیت کشیدن سیگار و قلیان

خشونت و وحشی گری های داعش تا جایی پیش رفته است که هم اکنون گروه های شورشی، حتی جبهه النصره علیه این گروه اعلام جنگ کرده و رسما به جان هم افتاده اند. تاکنون درگیری های میان شورشیان سوری، 482 کشته بر جای گذاشته است.

غربی ها نیز با کمک رسانه هایشان تلاش دارند تا وجهه حقیقی این گروه را بیش از پیش آشکار کرده و مانع پیوستن جوانان اروپایی و آمریکایی به این گروه مخوف و البته پر طرفدار میان تندروها بشوند.

حال باید منتظر ماند و دید آینده این گروه مخوف تروریستی چه خواهد شد؟!

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi