جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مجازات متعدیان به حیات وحش تشدید شود/ ضرورت اختصاص اعتبارات ویژه برای حفاظت از گونه‌های نادر

رضایی خواستار شد: مجازات متعدیان به حیات وحش تشدید شود/ ضرورت اختصاص اعتبارات ویژه برای حفاظت از گونه‌های نادر سرویس اجتماعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم تشدید مجازات شکارچیان غیرمجاز، حفاظت بهتر از گونه‌های نادرجانوری را مستلزم اختصاص اعتبارات ویژه و همچنین ایجاد زیستگاه های حفاظت شده دانست. یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵

اختصاصی کرونا

کد خبر : 27281
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

مجازات متعدیان به حیات وحش تشدید شود/ ضرورت اختصاص اعتبارات ویژه برای حفاظت از گونه‌های نادر
رضایی خواستار شد:

مجازات متعدیان به حیات وحش تشدید شود/ ضرورت اختصاص اعتبارات ویژه برای حفاظت از گونه‌های نادر

سرویس اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم تشدید مجازات شکارچیان غیرمجاز، حفاظت بهتر از گونه‌های نادرجانوری را مستلزم اختصاص اعتبارات ویژه و همچنین ایجاد زیستگاه های حفاظت شده دانست.

یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۳

مجازات متعدیان به حیات وحش تشدید شود/ ضرورت اختصاص اعتبارات ویژه برای حفاظت از گونه‌های نادر

مسعود رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزرای خانه ملت، با انتقاد از کشتار ۶ خرس قهوه ای از ابتدای سال ۹۵ تاکنون، گفت: از آنجایی که مجازات‌های درنظرگرفته شده برای شکارچیان غیرمجاز بازدارنده نیست بنابراین باید تشدید مجازات متعدیان به حیات وحش مورد توجه قرار گیرد.  

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تغییر اقلیم، تخریب زیستگاه،  خشکسالی و کمبود غذا و  شکارچیان غیرمجاز را عاملی در تهدید نسل گونه‌های در معرض انقراض خواند ویادآور شد: دستگاه‌های ذی ربط باید نهایت اهتمام را برای حفاظت از گونه های نادر جانوری به کار برده و با فرهنگ سازی مناسب و همچنین جایگزین کردن روش های نوین، پیشرفته و اصولی با روش های سنتی نسل گونه های نادر جانوری را احیا نمایند.

رضایی با بیان اینکه برای جلوگیری از انقراض نسل خرس قهوه ای حفاظت از آن باید با دقت و وسواس بیشتری انجام شود، تصریح کرد: متاسفانه حفاظت از حیات وحش کشور کمتر مورد توجه قرار می گیرد و به همین دلیل به طور مداوم با کشتار حیات وحش روبرو هستیم.

وی فرهنگ سازی را در کاهش خطر انقراض خرس قهوه ای بسیار موثر دانست و یادآور شد: رسانه‌های جمعی به ویژه صدا وسیما باید فرهنگ سازی مناسبی را در این زمینه داشته و با تاکید بر اهمیت مقوله محیط زیست و نقش موثر آن در توسعه پایدار با تهیه برنامه‌های مناسب خطر انقراض گونه‌های نادر جانوری را به مردم هشدار دهند زیرا برخی افراد اطلاعات درستی در زمینه حیات وحش و کاهش نسل گونه های در معرض انقراض ندارند.

تلاش سئول برای پرداخت قطره چکانی طلب ایران
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس دهم در رابطه با عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت از گونه های در معرض انقراض، گفت: با توجه به کشتار پیاپی حیات وحش و همچنین وضعیت نامناسب محیط زیست کشور می توان گفت اقدامات موثری در این زمینه صورت نگرفته اما نمی توان این دستگاه را مقصر دانست زیرا حفاظت بهتر از محیط زیست مستلزم تامین منابع مالی است که متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست  با کمبود شدید منابع و نیروی انسانی مواجه است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امکانات سازمان حفاظت محیط زیست جوابگوی حفاظت از گونه‌های جانوری مانند خرس قهوه ای نیست، تصریح کرد: با توجه به اینکه امکانات و تجهیزات سازمان محیط زیست جوابگوی حفاظت از حیات وحش کشور نیست از این رو باید رفع مشکلات اقتصادی این دستگاه مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، حفاظت بهتر از گونه های نادرجانوری را مستلزم اختصاص اعتبارات ویژه و همچنین ایجاد زیستگاه های حفاظت شده خواند و افزود: در راستای رفع مشکلات اقتصادی سازمان حفاظت محیط زیست دولت می تواند این مشکلات را در قالب لایحه‌ای به مجلس ارائه نماید به طور قطع مجلس همیشه آمادگی لازم برای حفاظت بهتر از حیات وحش را دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ ‌با کشته‌شدن یک خرس قهوه‌ای در «دره اسب» مرز شهرستان سرعین، شمار تلفات این‌گونه در‌سال ۹۵ به ۶ عدد رسید. پیش از این در مردادماه، تنها در فاصله ۱۸روز مرگ ۵ خرس قهوه‌ای دیگر رقم خورد که دو مورد در تصادفات جاده‌ای از بین رفته و مابقی شکار شده بودند.

این در حالی است که تخریب زیستگاه خرس قهوه‌ای در ایران موجب شده تا اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست(IUCN)  در گزارش سالانه خود از وضعیت حیات وحش جهان نام این جانور را از سال ۲۰۰۴ در فهرست گونه‌های در معرض تهدید قرار دهد./

تعداد ۱۸ طرح چمن مصنوعی فوتبال در دولت یازدهم در گچساران اجرا شد / بیش از ۱۵ هزار ورزشکار در این شهرستان وجود دارد
دنبال کنید

پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi