جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پنج پیست اسکی کشور دارای تاییدیه بین‌المللی هستند/ پیست یاسوج قابلیت بین‌المللی شدن را دارد

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد ، سید عبدی افتخاری در دیدار با معاونین استاندار و مدیران کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت ایام شهادت شهدای فاجعه مِنا و تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 27277
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

کرونا :

پنج پیست اسکی کشور دارای تاییدیه بین‌المللی هستند/ پیست یاسوج قابلیت بین‌المللی شدن را دارد
پنج پیست اسکی کشور دارای تاییدیه بین‌المللی هستند/ پیست یاسوج قابلیت بین‌المللی شدن را دارد 3

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد ، سید عبدی افتخاری در دیدار با معاونین استاندار و مدیران کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت ایام شهادت شهدای فاجعه مِنا و تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت خوبی برای توسعه ورزش اسکی دارد و در گذشته تلاش‌هایی برای شکوفایی استعداد ورزشکاران این رشته و ساماندهی پیست و کاهش مشکلات شده است.
رئیس فدراسیون اسکی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بخش اعظمی از فرصت توسعه این ورزش را از دست داد که در سال ۸۶ مصوبات خوبی برای این رشته و پیست اسکی کاکان انجام شد.
وی با اشاره به اینکه ورزشکاران استان در رشته‌های انفرادی مانند اسکی استعدادهای بالقوه‌ای دارند، افزود: ورزشکاران استان در رشته‌های مانند اسکی و دوومیدانی در سنین نونهالان، نوجوانان و جوانان صاحب مقام شدند.
این مسؤول در ادامه سخنان خود به ظرفیت تنها پیست اسکی جنوب کشور اشاره کرد و گفت: دو پیست اسکی دنای یاسوج با ۱۸ کیلومتر و پیست همدان با ۱۵ کیلومتر نزدیکترین پیست‌ها به شهر هستند که پیست اسکی کاکان به دلیل قرار گرفتن در جاده اصلی یاسوج به اقلید از ظرفیت خوبی برخوردار است.
افتخاری تصریح کرد: پنج پیست اسکی دیزین، شمشک، در بند سر، فولاد کف فارس و پیست اسکی همدان دارای تاییدیه بین‌المللی هستند و جایگاه بین‌المللی دارند.
رئیس فدراسیون اسکی با بیان اینکه پیست دنای منطقه کاکان یاسوج قابلیت بین‌المللی شدن را دارد، گفت: این پیست باید شرایط مسابقه را پیدا کند و اگر می‌خواهیم دو نگاه ورزش و گردشگری در این ورزش ایجاد شود باید شرایط مسابقات در آن فراهم شود.
وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن پیست اسکی کاکان یاسوج افزود: در اردبیل، تبریز، همدان، زنجان و اراک پیست اسکی وجود دارد اما فاصله این پیست و جنوب کشور بسیار زیاد است که شهر یاسوج می‌تواند از این ظرفیت آب و هوای متفاوت به خوبی بهره ببرد.
این مسؤول برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در پیست اسکی کاکان را در جذب گردشگر مفید دانست و یادآور شد: باید شرایط بین‌المللی شدن پیست یاسوج فراهم و مسابقات اسکی در این پیست برگزار شود.
افتخاری با بیان اینکه پیست اسکی کاکان یاسوج دارای ۵۰۰ متر است افزود: با شرایط کنونی تنها باید مسابقات نونهالان و شاید نوجوانان در این پیست برگزار شود که برای توسعه پیست باید زمین‌های اطراف پیست خریداری و تملک شوند تا پیست توسعه یابد که این از ملزومات بین‌المللی شدن این پیست است.
رئیس فدراسیون اسکی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم سرمایه‌گذارانی برای این پیست جذب کنیم افزود: قدم اول برای توسعه این پیست حل مشکلات املاک آن با همکاری ورزش و جوانان و استانداری استان است.
وی با بیان اینکه برای توسعه ورزش اسکی و رفع مشکلات پیست یاسوج باید مسؤولان استان همکاری کنند، افزود: بخشی از اقدامات انجام گرفته در استان از جمله اعزام مربیان، برگزاری دوره‌های آموزشی، خرید تجهیزات و اعطای میزبانی به استان توسط فدراسیون انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: دستگاه‌های استانی که به لحاظ مالی دارای وضعیت خوبی هستند برای استفاده از یک درصد سهم خود در حوزه عمرانی ورزش ورود پیدا کنند.
افتخاری در پایان با اشاره به رشد سرانه ورزشی در استان گفت: خرید دستگاه برف‌کوب در دستور کار است که فدراسیون اعتباراتی برای خرید برف کوب به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص می‌دهد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi