یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تمزکز زدایی و تفویض اختیارات به استان‌ها از دستاوردهای دولت است

به گزارش به نقل از روابط عممی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، جواد ناصریان در نشست استانداران کارگروه منطقه ۲ کشور به میزبانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در محل اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاروزی یاسوج اظهار داشت:  ایجاد چهارمین معاونت در چارت سازمانی مجموعه استانداری ها به عنوان معاون امور اقتصادی  تا پایان دولت یازدهم،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 27217
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

کرونا :

تمزکز زدایی و تفویض اختیارات به استان‌ها از دستاوردهای دولت است

به گزارش به نقل از روابط عممی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، جواد ناصریان در نشست استانداران کارگروه منطقه ۲ کشور به میزبانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در محل اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاروزی یاسوج اظهار داشت:  ایجاد چهارمین معاونت در چارت سازمانی مجموعه استانداری ها به عنوان معاون امور اقتصادی  تا پایان دولت یازدهم، در حال بررسی است.

وی افزود: دولت معتقد است این موضوع مخالف با سیاست چابک سازی و بهبود ساختار سازمانی و اداری است.

ناصریان، همچنین نگرانی و اعتراض برخی استانداران نسبت به تغییر ساختار سازمانی روابط عمومی ها و ادغام آن در حوزه مدیرکل استانداران را یادآور شد و گفت: این موضوع نیز در دستور کار وزارت کشور برای احیای مجدد آن از سوی رئیس دفتر رئیس جمهوری قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور افزود: البته موضوع تغییر ساختار روابط عمومی ها در استانداری ها جزء اولویت نخست وزارت کشور نیست و به نظر می رسد احیای جایگاه سازمانی همچون فناوری اطلاعات به دلیل اهمیت و کارکرد ویژه و ضرورت آن در شرایط کنونی مهم تر و اولویت دار تر باشد.

ناصریان بیان کرد: البته با توجه به رصدی که انجام شده تغییر این ساختار چالش آنچنانی در انجام امور در برخی استان ها ایجاد نکرده و حتی برخی استان ها از این موضوع استقبال کردند.

وی تجمیع برخی ادارات کل در مجموعه استانداری ها را از دیگر ماموریت ها و اولویت های وزارت کشور در زمینه بازنگری ساختار سازمانی دانست و تصریح کرد: به استناد ماده ۲۹ قانون مدیریت خدمات کشوری ساختار سازمانی در مجموعه هر استانداری ۱۵ اداره کل باید وجود داشته باشد.

حبس درجه ۶ در انتظار برگزارکنندگان قماربازی، شرط‌بندی و بخت‌آزمایی درفضای حقیقی یا مجازی
دنبال کنید

وی تاکید کرد: این در حالی است که شمار ادارات کل در برخی استان ها متناسب با شرایط استانداری های کشور نیست و از مرز ۲۱ مورد گذشته است.

ناصریان، در ادامه موضوع  تمرکز زدایی و تفویض اختیارات بیشتر از سوی سازمان ها و وزارتخانه های مرکزی به استان ها و استانداران را یادآور شد و افزود: یکی از امتیازها و دستاوردهای اساسی دولت ابلاغ همین دستور العمل بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور یادآور شد: بیش از ۵۰ مورد وظیفه سازمانی از وزارتخانه های مرکزی در تهران بر اساس این ابلاغ به استان ها و استانداران تفویض شده است.

ناصریان تاکید کرد: نکته اصلی در این راستا نحوه اجرا و انجام مطلوب این مصوبه است.

وی افزود: یکی از مشکلات و چالش های مهم ابلاغ این مصوبه این است که هنوز ساختار، فرایند و زیرساخت های لازم در بسیاری از استان ها برای انجام این مهم فراهم نشده است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری کشور تغییر هریک از مدیران دستگاههای اجرایی در استانها حتی سازمان برنامه و بودجه با هماهنگی و نظارت استاندار صورت بگیرد.

نشست کارگروه یک روزه استانداران منطقه ۲ کشور شامل استانداران و معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری های فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد به مدت یک روز در حال برگزاری است.

جواد ناصریان

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi