یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

۷۲ درصد مردم ایران در شهرها زندگی می‌کنند

به گزارش ، هوشنگ خندان‌دل بعدازظهر پنجشنبه در جمع شهرداران شهرهای کهگیلویه و بویراحمد افزود: جابه‌جایی‌های گسترده موجب گرایش روستاییان و ساکنان شهرهای کوچکتر به سمت سکونت در شهرهای بزرگتر می شود. وی عنوان کرد: حاشیه نشینی مشکلات اجتماعی و فرهنگی زیادی را در استانها ایجاد می کند و بخش بزرگی از بزهکاری‌ها در حاشیه شهرها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 27079
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹

کرونا :

۷۲ درصد مردم ایران در شهرها زندگی می‌کنند

به گزارش ، هوشنگ خندان‌دل بعدازظهر پنجشنبه در جمع شهرداران شهرهای کهگیلویه و بویراحمد افزود: جابه‌جایی‌های گسترده موجب گرایش روستاییان و ساکنان شهرهای کوچکتر به سمت سکونت در شهرهای بزرگتر می شود.

وی عنوان کرد: حاشیه نشینی مشکلات اجتماعی و فرهنگی زیادی را در استانها ایجاد می کند و بخش بزرگی از بزهکاری‌ها در حاشیه شهرها اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه حاشیه نشینی مانع بهره‌برداری از ظرفیت‌های طبیعی می شود، اظهار داشت: حاشیه نشینی همچنین مشکلات امنیتی نیز برای کشور به وجود می‌آورد.

خندان دل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بودجه شهرداریها گفت: در سال جاری بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی به شهرداریها و دهیاری‌های کشور اختصاص یافت.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: یک چهارم منابع مالی که در اختیار شهرداریها قرار دارد، از محل قانون مدیریت ارزش افزوده تامین می شود.

خندان دل این مبلغ را بین ۱۵ تا ۱۷ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این اعتبار به عنوان یک منبع پایدار در اختیار شهرداریها قرار می‌گیرد.

خندان دل

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi