شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیا گروه یک لیگ دسته دوم 13 تیمی می شود ؟

  بر اساس این گزارش ، شنیده ها حاکی از این است که یکی از تیم های که توسط سازمان لیگ فوتبال باشگاه های کشور از لیگ دو کنار گذاشته شده بود با اعتراض مدیران این باشگاه و موافقت ضمنی این نهاد به رقابتهای لیگ دو بازخواهد گشت و براساس برخی تصمیمات امکان حضور این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 27073
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸

کرونا :

آیا گروه یک لیگ دسته دوم 13 تیمی می شود ؟

 

بر اساس این گزارش ، شنیده ها حاکی از این است که یکی از تیم های که توسط سازمان لیگ فوتبال باشگاه های کشور از لیگ دو کنار گذاشته شده بود با اعتراض مدیران این باشگاه و موافقت ضمنی این نهاد به رقابتهای لیگ دو بازخواهد گشت و براساس برخی تصمیمات امکان حضور این تیم در گروه اول محتمل تر از سایر گروه ها است.

در شرایطی که سازمان لیگ بخواهد تیمی را به رقابتهای فصل جدید اضافه کند چرا باید آن تیم خاص به گروه اول رقابتها اضافه شود؟ آیا رعایت قانون مهم تر است یا اینکه به دست آوردن دل مدیران این تیم خاص؟

مطمئنا با قرعه کشی انجام شده و تقسیم مساوی تیم ها در هر سه گروه و حتی برگزاری بازیهای هفته اول اگر تیمی بخواهد به لیگ اضافه شود باید با قرعه کشی بین سه گروه ، آن تیم به یکی از این گروه ها اضافه شود نه اینکه سازمان لیگ بدون هیچ دلیلی و براساس یک تصمیم غیر منطقی بخواهد تیم های گروه یک را افزایش دهد.

شائبه دیگری که در این خصوص ایجاد می شود این است که سازمان لیگ با بررسی شرایط تیم های هر سه گروه و برای حمایت از آن تیم خاص گروه یک را مناسب ترین مکان برای آن تیم لحاظ می کند و بدون هیچ گونه نظرخواهی از تیم های گروه نخست دستور به حضور آن تیم در این گروه می دهد.

اضافه شدن تیمی به گروه اول از همین آغاز لیگ ضمن ایجاد وقفه در برنامه بازیها باعث بی نظمی در برنامه تیم ها می شود و این احتمال که در ادامه رقابتها شاهد چنین برهم زدن نظم و برنامه بازیها باشیم بسیار زیاد است. از سازمان لیگ که خود متولی برگزاری بازی ها است انتطار می رود نقطه مقابل بی نظمی تیم ها باشد تا اینکه خود عامل اصلی و شروع کننده بی نظمی ها باشد.

افزایش تیمهای گروه یک ، به منزله انجام دو بازی بیشتر برای تیم های حاضر در این گروه و استراحت کمتر در پایان بازیها دو نیم فصل که نتیجه آن فشار مضاعف به تیم های این گروه است.

همچنین با در پیش بودن رقابتهای جام حذفی و حضور همه تیم های گروه یک در مرحله اول رقابتهای حذفی ضمن برهم زدن نظم این رقابتها چالش جدید و غیرمنتظره ای برای تیم های این گروه ایجاد خواهد شد.

قطعا دود این تصمیم غیر منطقی سازمان لیگ تنها به چشم تیم های حاضر در این گروه خواهد رفت که سبب سلب اعتماد تیم ها نسبت به اهداف و برنامه های سازمان لیگ خواهد شد.

شاید به دلایل بسیار زیاد و کاملا منطقی ، بهترین تصمیم ممکن در شرایط موجود این است که سازمان لیگ نگاه جامع و تیزبینانه تری به حساسیت این موضوع مهم داشته باشد تا ضمن حفظ ثبات خود به نظم برگزاری یک لیگ خوب و جذاب برای شهرهای که از حضور در لیگ های بالاتر محروم هستند کمک شایانی کرده باشد و همچنین آرامش لیگ و تیم های شرکت کننده را حفظ و از بروز بی اخلاقی ها در لیگ جلوگیری کند.

حال به نظر می رسد اگر این شایعات به واقعیت بپیوندد و قرار باشد تیمی جدید به رقابت های لیگ دسته دوم افزوده شود و رقابت ها با ۳۷ تیم برگزار شود بهتر نیست این اقدان براساس قرعه کشی و با صورت عادلانه انجام شود.

در این صورت امکان رقابت عادلانه همه تیم ها خصوصا تیم هایی که توان مالی نسبتا کمتری دارند و امکان برگزاری این تعداد بازی برای آن ها مشکل است، میسر نخواهد شد.

آیا گروه یک لیگ دسته دوم 13 تیمی می شود ؟

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi