یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مالکان یاسوجی شناسنامه فنی ساختمان دریافت می کنند

به گزارش ، محمد علی جاوید ظهر شنبه در جمع مدیران ثبتی یاسوج افزود: صدور این شناسنامه از طریق شهرداری یاسوج صادرمی شود و در اختیار مالکان قرار می گیرد. وی اظهار کرد: درشناسنامه فنی ملکی ساختمان تمامی اطلاعات مربوط به فندانسیون، اسکلت، دیوارها، استانداردها، طراح، ناظر، نوع مصالح، پروانه ساخت و تاسیسات ساختمان از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 26735
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

کرونا :

مالکان یاسوجی شناسنامه فنی ساختمان دریافت می کنند

به گزارش ، محمد علی جاوید ظهر شنبه در جمع مدیران ثبتی یاسوج افزود: صدور این شناسنامه از طریق شهرداری یاسوج صادرمی شود و در اختیار مالکان قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: درشناسنامه فنی ملکی ساختمان تمامی اطلاعات مربوط به فندانسیون، اسکلت، دیوارها، استانداردها، طراح، ناظر، نوع مصالح، پروانه ساخت و تاسیسات ساختمان از ابتدای ساخت تا پایان کار ثبت می شود.

جاوید بیان کرد: این شناسنامه پاسخگوی سووالات خریداراز ویژگی های فنی ساختمان می باشد.

شهردار یاسوج با اشاره به اینکه شناسنامه فنی و ملکی با لحاظ کردن همه موارد مورد نظر تولیدکننده را پاسخگویی می کند، گفت: شخص حقیقی یا حقوقی مسئولیت صحت و سلامت ساختمان را به عنوان تولیدکننده می پذیرد وهم چنین شرکت کنترل و بازرسی که مسئولیت کنترل های فرایندی آن را از صفر تا صد بر عهده می گیرد، مسئول است.

جاوید بیان کرد: درعین حال بهره برداران وخریداران حق دارند ازکم وکیف ساختمانی که خریداری می کنند مطلع باشند تا به تدریج به نقطه ای برسیم که ساختمان های فاقد اصول فنی و رعایت مقررات ملی ساختمان و استانداردهای لازم قابلیت عرضه در بازار را نداشته باشد.

شهردار یاسوج گفت: جلوگیری از فروش های غیر قانونی، تخلفات احتمالی در بنگاه های املاک و استفاده ناصحیح از قانون توسط افراد سودجو و جلوگیری از کلاهبرداریهای فروش ساختمان با کیفیت پایین به قیمت بالا به خریداران از جمله اهداف راهبردی صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان است.

وی تصریح کرد: خریداران از نحوه ساخت واحدهای مسکونی و تجاری اطلاعی ندارند و این عدم اگاهی زمینه سوءاستفاده های احتمالی را فراهم کرده است.

فراهم شدن زمینه راه‌اندازی نمایندگی امور خارجه در کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

جاوید شهردار یاسوج

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi