جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسعه روابط و همکاری با کشورهای آفریقایی برای ایران حائز اهمیت است/ کشورهای غیرمتعهد باید با تقویت همکاری در صحنه بین الملل نقش آفرین باشند

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار «آلن امه نیامیتوه» وزیر روابط خارجی و همکاریهای بین المللی بروندی، روابط دوکشور را دوستانه و مثبت ارزیابی کرد و افزود: امروز اهداف و آرمان های مشترکی میان ایران و کشورهای آفریقایی وجود دارد و در بسیاری از مجامع و تحولات بین المللی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 26603
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

کرونا :

توسعه روابط و همکاری با کشورهای آفریقایی برای ایران حائز اهمیت است/ کشورهای غیرمتعهد باید با تقویت همکاری در صحنه بین الملل نقش آفرین باشند

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار «آلن امه نیامیتوه» وزیر روابط خارجی و همکاریهای بین المللی بروندی، روابط دوکشور را دوستانه و مثبت ارزیابی کرد و افزود: امروز اهداف و آرمان های مشترکی میان ایران و کشورهای آفریقایی وجود دارد و در بسیاری از مجامع و تحولات بین المللی می توانیم با وحدت نظر پشتیبان هم باشیم.

رییس جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه روابط و همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و بروندی به عنوان دو عضو جنبش کشورهای غیرمتعهد، خاطرنشان کرد: کشورهای جنبش عدم تعهد باید با تقویت روابط و همکاری ها به خوبی در صحنه بین الملل نقش آفرینی کنند.

دکتر روحانی تروریسم، مداخله سیاسی و حضور نظامی کشورهای غربی در بسیاری از مناطق جهان را از جمله مهمترین معضلات جامعه جهانی برشمرد و بر لزوم ایفای نقش مثبت کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در راستای حل و فصل این مشکلات تاکید کرد.

رییس جمهوری همچنین ضمن ابراز امیدواری برای صلح و ثبات پایدار در بروندی تاکید کرد که مسائل داخلی کشورها باید در مسیر دموکراسی، صلح و دوستی حل و فصل شود.

«آلن امه نیامیتوه» وزیر روابط خارجی و همکاریهای بین المللی بروندی نیز در این دیدار پیام کتبی رییس جمهوری این کشور را تقدیم دکتر روحانی کرد و افزود: ایران و بروندی اهداف، ارزشها و دیدگاه های مشترکی در زمینه همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی دارند که باید در راستای استحکام بیشتر آن تلاش کنیم.

وزیر روابط خارجی و همکاریهای بین المللی بروندی با تقدیر از حمایت ها و پشتیبانی های جمهوری اسلامی ایران از مردم و استقلال بروندی، خواستار توسعه همکاری ها و مناسبات دوکشور در مجامع بین المللی بویژه سازمان جنبش کشورهای غیرمتعهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست برپایی نمایشگاه کتاب را دارد/فروش ۱۹۰ میلیارد ریال کتاب
دنبال کنید

«آلن امه نیامیتوه» همچنین با اشاره به تلاش برخی کشورهای غربی برای دخالت در امور داخلی بروندی، گزارشی از شرایط و اوضاع داخلی این کشور به رییس جمهوری ارائه کرد.

توسعه روابط و همکاری با کشورهای آفریقایی برای ایران حائز اهمیت است/ کشورهای غیرمتعهد باید با تقویت همکاری در صحنه بین الملل نقش آفرین باشند 3“>

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi