جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیشتر کارخانه‌های تولیدی گچساران تعطیل یا نیمه تعطیل است / یکی از مشکلات اصناف عدم توان مالی هزینه واحد بازرسی و نظارت اصناف است

رئیس اتاق اصناف شهرستان گچساران درجلسه شورای اداری که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، شورای تامین شهرستان و جمعی از مدیران ادارات در سالن شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به تدبیر و امیدتان ایمان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 26563
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

کرونا :

بیشتر کارخانه‌های تولیدی گچساران تعطیل یا نیمه تعطیل است / یکی از مشکلات اصناف عدم توان مالی هزینه واحد بازرسی و نظارت اصناف است

رئیس اتاق اصناف شهرستان گچساران درجلسه شورای اداری که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، شورای تامین شهرستان و جمعی از مدیران ادارات در سالن شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به تدبیر و امیدتان ایمان داریم و به امیدتان امیدواریم؛ ضمن آگاهی و درک شرایط پیش رو پس از روی کار امدن دولت تدبیر و امید( کمبود منابع- تنگناهای مالی، تورم و سایر مشکلات و محدودیت‌ها) بی‌انصافی است اگر از خدمات ارزشمند و کم‌نظیر این دولت در بخش سلامت، عرصه سیاست خارجی، و داخلی و مهار تورم افسار گسیخته قدردانی نکینم.

سید ناصر حسینی افزود: دولت تدبیر و امید شایسته این همه تخریب و هجمه نیست! قطعا این مردم حامی دولت خواهند بود و دولت مردان خود در ادامه راه تنها نخواهند گذاشت، مطمن هستیم که به یاری خداوند و حمایت مردم این دولت بر مسئله رکود حاکم بر اقتصاد و بازار نیز فائق خواهد امد و رونق اقتصادی آغوشش را بر روی جامعه باز خواهد کرد.

حسینی در ادامه گفت: اجازه دهید شهرمان را معرفی کنیم و زبان گویای مشکلات شهرمان باشم. گچساران در جنوب غربی استان که از جنوب به استان بوشهر و از شرق و شمال شرق به استان فارس و از غرب به استان خوزستان محدود می‌باشد که راه اصلی استان خوزستان و فارس از این شهرستان می‌گذرد به خاطر منابع آب فراوان و دومین میدان نفتی ایران و میادین گازی متعدد سرزمین آب و آتش و به خاطر مرتفع‌ترین میدان نفتی ایران که در ان واقع است به بام نفتی ایران معروف است.

تیم نفت و گاز گچساران در مقابل تربیت نوین یزد با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد
دنبال کنید

اما آیا دولت تدبیر و امید می‌تواند نه بر اساس مساوات بلکه بر اساس عدالت چاره‌ای برای درد تاریخی و عمیق محرومیت این استان و شهرستان گره از کار فرو بسته این استان محروم بر گنج خوابیده بگشاید چون شهرمان از محرومیت تاریخی رنج می‌برد و هیچ نسخه‌ای این درد را درمان نکرده است.

نمی‌دانم این ظلم و یا خطا یا گناه نابخشودنی را که آلاینده‌های ناشی از چاه‌های نفت و گاز به روح و جسم و ریه‌های بیمار همشهریانم مستولی گشته را بر گردن که اندازم که حتی اندک استفاده‌ای از این خوان بیکران الهی ننموده‌اند وقتی از استانمان خارج می‌شود به استان‌های دیگر می‌رسیم بوی شهرمان را احساس می‌کنیم چون می‌دانیم که چقدر در این عمران و آبادانی نقش دارد، اما افسوس که نام شهرمان به روی هیچ تابلویی نیست با خودم فکر می‌کنم که آیا مسئولینی که در این زمینه کم‌کاری کرده‌اند روز قیامت مورد بازخواست و مؤخذه قرار می‌گیرند؟

از آقای تاج‌گردون نماینده محبوب و مردمی که با تلاش خودشان باعث بخشی از مشکلات مرتفع گردد تشکر می‌کنم اما سقف محرومیت آنقدر بالاست که اگر سالها هم کار شود باز هم نمادی ندارد.

جناب آقای انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور محبوب، مردم شهید پرور گچساران از جنابعالی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور انتظار دارند با آمیختگی توان دولت، و دولت نیز با تشویق و فعال کردن نهادهای عمومی خود و مردم و بخش خصوصی پتانسیل‌ها و قابلیت‌های این شهرستان در عرصه‌های نفت، گاز، صنعت و معدن همچنین آب کشاورزی و حوزه راه‌ها و گردشگری مورد توجه ویژه قرار دهد و با ایجاد سرمایه‌گذاری در این بخش شرایط اشتغال جوانان و رونق تولید را فراهم سازد زیرا یکی از مشکلات اصلی شهرستان گچساران مشکل بیکاری و عدم سرمایه‌گذاری علی‌رغم آماده بودن بسیاری از زیرساخت‌ها است.

یادواره شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهرستان برگزار شد
دنبال کنید

مشکلات معیشتی مردم و فقر و مظلومیت در محله‌های شهرمان موج می‌زند تا آنجا که بافت‌های فرسوده ۱۶۰ هکتاری شهرمان به دلیل ضعف بنیه مالی مردم جهت مقاوم‌سازی هنور از مشکلات اساسی است.

بیشتر کارخانه‌های تولیدی این شهرستان به دلیل مشکل مواد اولیه و غیره تعطیل یا نیمه تعطیل است که به همین دلیل بیشتر اموال آنها در رهن بانک و یا توقیف اموال شده است.

آقای انصاری گچساران در کنار دریا و کشورهای حوزه خلیج فارس برخوردار از همه ظرفیت‌ها و منابع بکر و چهار راه جنوب به مرکز کشور برای تبادل مناسبات خود نیازمند به تبدیل گچساران به منطقه اقتصادی است.

یکی از مشکلات اصناف عدم توان مالی هزینه واحد بازرسی و نظارت اصناف به دلیل اجرایی نشدن تبصره ۷ ماده ۷۲ قانون صنفی است که پس از واریز درآمدهای ناشی از جریمه‌های دریافتی یک سوم آن می‌باید به حساب اصناف واریز شود که متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی انجام نگرفته است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

صدای گچساران دوشنبه , 25 مرداد 1395 - 14:58

همه رو خوب گفته ولی یه چیزو از قلم انداخته اونم خواسته اصلی مردم شهرستان گچساران یعنی استان شدن و جدایی از این استانه. از اولش هم الحاق گچساران به این استان اشتباه بود

logo-samandehi