جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

متن سخنان رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان کهگیلویه و بویر احمد

متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در اجتماع بزرگ مردم استان کهگیلویه و بویر احمد به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطیبین الطاهرین و صحبه المنتجبین یوم ندعو کل اناس بامامهم السلام علیک یا مولای یا علی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 26522
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴

کرونا :

متن سخنان رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان کهگیلویه و بویر احمد

متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در اجتماع بزرگ مردم استان کهگیلویه و بویر احمد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطیبین الطاهرین و صحبه المنتجبین

یوم ندعو کل اناس بامامهم

السلام علیک یا مولای یا علی بن موسی الرضا المرتضی و رحمه الله و برکاته

چه روز خوش و مبارکی آن هم در میان مردمان غیور یاسوج. مردم غیور و شجاع استان کهگیلویه و بویراحمد. همه خیابان‌های یاسوج امروز مملو از مهر، صفا و وفای شما مردم خونگرم بود.

محبت شما مردم نسبت به خادمان خودتان بار مسئولیت همه ما را سنگین‌تر می‌کند. بار مسئولیت همه مسئولین و کارگزاران نظام در برابر شما مردمی که برای دین، اسلام، وطن و کشورتان این همه فداکار و ایثارگر هستید، ، سخت‌تر و سنگین‌تر خواهد شد.

روز ولادت مولای ما علی بن موسی الرضا (ع) است که فخر و افتخار همه ما ایرانیان آن است که در پناه مضجع شریف آن امام رئوف و مهربان زندگی می‌کنیم. برکت دیار، کشور، استقلال و عزت ما در سایه ائمه هدی (ع)، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و بویژه مولای ما علی بن موسی الرضا(ع) است.

امام هشتم با حضورشان در ایران، فرهنگ این دیار را به اوج رساندند و امروز با مرقد مطهر و منورش، ایران را جاذبه‌ای قرار داده است تا قلوب همه شیعیان و مسلمانان جهان را به سمت این سرزمین و خراسان و مشهدالرضا، جذب و جلب نماید.

امام هشتم(ع) به ما درس مهربانی، برادری، عطوفت، محبت و وحدت داد. چون او امام رئوف و مهربان، لقب یافته است و او را به عنوان، رضا لقب دادند که هم مورد رضایت خداوند بود و هم مورد رضایت عامه مردم.

همه مردم آن سرزمین و آن دیار از مذاهب مختلف و حتی ادیان مختلف، مجذوب اخلاق، علم، دانش، عصمت و طهارت آن امام بزرگوار بودند و امروز هم، توقع همه مردم دنیا از مردم ایران که مردمی رضوی، علوی و مردمی محمدی هستند، این است که درس اخلاق، صفا و صمیمیت را از ائمه هدی و بویژه امام هشتم(ع) بیاموزیم، عمل کنیم و مفخری برای این سرزمین و برای مکتب اهل بیت و درسی برای همه مسلمانان باشیم.

امروز خوشحالم که در این روز مبارک و در روز امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) در میان شما مردم خونگرم و دلاوری که در تاریخ در کنار قله دنا همواره از استقلال ایران دفاع کرده‌اند، در برابر استعمارگران غرب و متجاوزان ایستادند، در برابر ظلم، سلطه رضا خانی این مردم ایستادگی و مقاومت کردند، هستم. ایلات، عشایر غیور این دیار، شما بودید که در کنار انقلاب اسلامی، نهضت اسلامی، امام راحل با رهنمودهای مرحوم آیت الله ملک حسینی که از یاران باوفای امام و انقلاب بود، در کنار امام(ره) ایستادگی کردید و انقلاب را در کنار ملت ایران به پیروزی رساندید و دلاوری ها و رشادت های فرزندان غیور، سرداران، عشایر و دلاوران شما در جبهه‌های جنگ، از یاد نمی رود و در  تاریخ جنگ ماندگار است بویژه جوانان رشید و غیور این استان در جزایر مجنون افتخار آفریدند.

امروز هم در همه جا شما در خط مقدم ایستاده‌اید، برای کشورتان، عزت‌تان و استقلال سرزمین‌تان.

ضمنا امروز ۲۴ مرداد است. ۲۴ مرداد در سه سال قبل روز تشکیل دولت یازدهم برای خدمت به شما بود.

در ۱۲ مرداد که روز تنفیذ این خادم مردم بود، تا روز ۲۴ مرداد که فاصله‌اش ۱۲ روز بود در کمترین زمان ممکن در طول تاریخ انقلاب به همت این مردم و با یاری نمایندگان مجلس توانستیم دولت یازدهم را تشکیل دهیم و شروع بکار کنیم.

در طول این سه سال علی‌رغم همه سختی‌ها و روزهای سخت و شرایط سختی که دولت یازدهم در آن تشکیل شد، به همت شما مردم و به یاری شما مردم قدم به قدم به جلو حرکت کردیم.

خوشحالم به شما مردم غیور یاسوج اعلام کنم که دیشب مرکز آمار کشور اعلام کرد رشد اقتصادی ایران در سه ماهه اول ۴٫۴ بوده است. عزیزان، یاران، جوانان، روزی که دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد، رشد اقتصادی کشور منهای ۶٫۸ بود، منفی ۷ تقریبا بود و امروز رسیدیم به ۴٫۴ و این غیرت شما جوانان است.

اگر امروز توانستیم در روزهای سخت این منطقه، توانستیم در شرایطی که دشمنان انقلاب قیمت نفت را به یک سوم و یک چهارم رسانده اند، به رشد ۵ درصد برسیم، این به معنای اعتماد مردم به دولتشان و اتحاد بین دولت و ملت است.

مردم عزیز و غیور ما شعار رهبر معظم انقلاب را اجرا کردند و آن همدلی و همزبانی میان دولت و ملت بوده و ما امروز توانستیم در یک نقطه شکوهمندی قرار بگیریم. شما ملت بزرگ ایران نه با شعار، بلکه با اراده، ایستادگی، مقاومت‌، حمایت‌ و اطاعت‌تان از رهبری به دنیا نشان دادید که کسی نمی‌تواند چیزی را بر مردم ایران تحمیل کند.

قاضی حسن شامی: فقط و فقط زندان فعلی امام موسی صدر را پیدا نکرده‌ایم
دنبال کنید

شما با غیرت و شجاعت توانستید زنجیر تحریم را از دست و پای آن دلیر بزرگ تاریخ که نامش ایران عزیز است، باز کنید. دشمنان ما به دست و پای ایران عزیز ما زنجیر تحریم بسته بودند، اما شما مردم با ایستادگی و با مقاومت‌تان کاری کردید که زنجیرهای تحریم را شکستید. امروز برخلاف اراده دشمنان ایران، هر مقدار که می‌خواهیم نفت‌مان را به جهان صادر می‌کنیم.

علی‌رغم اراده دشمنان امروز کشتی‌های ایران در سراسر جهان، در کنار بندرگاه‌های بزرگ جهان پهلو می‌گیرند. بیمه در روزها و سال‌های گذشته تحریم بود. کشتی های ما امروز می‌توانند با پوشش بیمه در سراسر جهان حرکت کنند. امروز روزی است که ما با غیورمردان سرزمین ایران توانستیم کاری بکنیم، زنجیرهایی که برای عدم ارتباط بین بانک‌های ایرانی و بانک‌های خارجی ایجاد کرده بودند در هم شکسته شوند. امروز شما می‌بینید از سراسر دنیا در عرض کمتر از یک سال ۳۵۰ هیأت اقتصادی و ۱۶۰ هیأت سیاسی به سرزمین ما سفر کرده است.

ممکن است عده قلیل و اندکی از اینکه برداشته شدن تحریم ها در راستای منافع آنان نبوده ، خشنود نباشند  اما ملت بزرگ ایران شاد و مسرور است. ملت بزرگ ایران در برابر دشمنان این سرزمین و انقلاب ایستادگی کرده است و ایستادگی خواهد کرد.

بدانید همانطور که دولت در زمینه تورم، توانست تورم را تک‌رقمی کند، به حول و قوه الهی، با حمایت شما رونق را به اقتصاد کشور برخواهد گرداند.

یکی از اهداف بلند ما آن است که نسل جوان را در مسیر کار، کوشش و شغل مناسب و متناسب با علم، دانش و تخصص آنها قرار دهیم. اینکه نماینده محترم ولی فقیه گفتند، به راستی درست است که نباید بگذاریم در خانه‌ای جوانی بیکار بماند، اینکار به حول و قوه الهی شدنی است. ‌راه آنکه جوانان ما بر سر کار، شغل و افتخار در زندگی‌شان باشند، این است که بتوانیم اقتصادمان را به حرکت درآوریم. ۷ هزار و ۵۰۰ بنگاه اقتصادی را تا پایان سال راه‌اندازی خواهیم کرد.

در استان کهگیلویه و بویراحمد، آب و باران و این همه نعمت خداوند قرار داده است، اما از آب این دیار و سرزمین بیشتر، هموطنان و همسایگان این استان استفاده می کنند. باید مردم این استان از آب سرشار رودخانه‌های این استان بهره‌مند شوند.

در تهران و در هیأت دولت اعلام کردم، الان هم اعلام می‌کنم، دولت تمام توان خود را برای شروع احداث سد تنگه سرخ به کار خواهد گرفت. دولت تلاش خود را برای تامین بودجه لازم جهت تکمیل مطالعات برای این سد و سپس آغاز کاراجرایی آن ، با کمک شما مردم بکار خواهد گرفت.

ما نباید بگذاریم در این سرزمینی که دنیای زیبایی‌ها، رودخانه‌های خروشان، سرچشمه‌ها و یخچال‌های طبیعی است ، جوانی بیکار بماند. باید صنعت ،  کشاورزی و بویژه کشاورزی گلخانه‌ای را در این استان احیاء کنیم.

اینجا دیار طبیعت، نفت و گاز و گردشگری است. ما باید جاذبه گردشگری را در این استان افزون کنیم. باید گردشگران داخلی و خارجی را به این استان جذب کنیم. این همه جاذبه طبیعی که این استان زیبا دارد، با کوه‌های سر به فلک کشیده، با رودخانه‌های خروشان، با مردم پرمحبت و دلیر و غیور، با عشایر بزرگ و با همه زیبایی‌هایشان.

در این استان که استان جذب گردشگری است، باید سرمایه گذاری کافی برای گردشگری انجام دهیم و این کار را خواهیم کرد. در این استان باید حرکتی را ایجاد کنیم تا برای سایر استان‌های همجوار جذب گردشگر کنیم. جایی که اصفهانش، شیرازش، خوزستانش و همه همسایگان این استان در هوای گرم تابستان و سرد زمستان می توانند به این سرزمین پناه بیاورند و از آب و هوای خوش این استان استفاده کنند.

کاری که ما باید انجام دهیم سرمایه گذاری کافی برای این سرزمین است. چرا ما برجام را اجرا و پیاده کردیم؟ چرا ما در برابر ۶ قدرت بزرگ ۳۰ ماه ایستادگی کردیم و دلاورانه دیپلمات‌های شجاع شما برای سرزمین ایران غرور و افتخار آوردند؟ درست است که صهیونیست‌ها امروز از پیروزی ملت ایران عصبانی هستند و درست است که یکی دو کشور همسایه جنوبی ایران متأسفانه با کودک‌صفتی‌شان ناراحتند از پیروزی ملت ایران، اما ملت ایران با ایستادگی، وحدت، اتحاد و رهنمودهای رهبر فرهیخته و بزرگوارش توانست پیروزی بزرگ سیاسی و تاریخی را به دست بیاورد و زنجیرها را از پای این ملت بگسلد و شرایط را برای اقتصاد و رشد اقتصادی آماده کند.

برجام برای این بود که شرایط برای حرکت مردم ایجاد شود و دیوارها برداشته شود تا ملت بزرگ و غیور ما، دانشمندان و اندیشمندان ما بتوانند برای کشور ما رونق اقتصادی ایجاد کنند.

یادتان باشد، خوش‌بینی به برجام به معنای خوش‌بینی به ابرقدرت‌ها نیست؛ ما به برجام خوش‌بین هستیم و به آمریکا بدبین. هر چه ما پیشرفت کردیم بخاطر شما بوده است، بخاطر حمایت و ایستادگی و انسجام و وحدت شما بوده است.

احضارآخوندی برای پاسخگویی به سوال نمایندگان و اعلام جزئیات طرح جامع مسکن/ تاکید بر ارائه گزارش سانحه سقوط آنتونوف ۱۴۰
دنبال کنید

امروز شرایط را برای حرکت آماده کردیم. جوان‌های عزیز امروز اگر بخواهیم سرمایه‌گذار داخلی ما بیاید، شرایط برای سرمایه‌گذاری اش آماده کنیم تا آن بنگاه اقتصادی راه بیفتد و بتواند جوان ما را برای کار جذب کند، معلوم است که ۶ ماه تا یک سال طول دارد. ما شرایط را برای جذب سرمایه گذار خارجی آماده کردیم.

۸۲ تفاهمنامه با کشورهای خارجی  در زمینه صنعتی امضاء شده است و ۲۹ قرارداد شروع به اجرا شده است. هر یک از این قراردادها وقتی اجرا می‌شود برای اجرایش تا یک سال زمان می برد و شرایط را برای جذب جوان‌های ما آماده می‌کند.

جوان‌های عزیز، استان کهگیلویه و بویراحمد، این استان و سرزمین زیبا می‌تواند در زمینه داروهای گیاهی یک تحول بزرگ در کشور ایجاد کند.

معاونت علمی و فناوری رییس‌ جمهور مأمور شده است تا بتواند اشتغال در این زمینه برای نسل جوان ما آماده کند. ما در زمینه فناوری‌های نوین در عرض ۲ سال گذشته ۴۰ هزار شغل مستقیم و ده‌ها هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کرده ایم. جوان‌های دانشگاهی ما در علوم و فناوری در زمینه ارتباطات، بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی در سراسر کشور باید بتوانند مشغول شوند.

اینجا علما و بزرگان و فرهیختگان هستند، همه باید دست به دست هم بدهیم، تا اشتغال پایدار برای جوانان عزیز بوجود آوریم.

برادران عزیز، خواهران گرامی، بدانید در این سفری که دولت تدبیر و امید در خدمت شما است، ۲۲۳ میلیارد تومان از بودجه عمومی برای سال ۹۵ و ۹۶ مقرر کردیم برای ۹ طرح و پروژه درزمینه آبرسانی به شهرها و روستاها. ما امسال یک تحول بزرگ در سراسر ایران در زمینه آبرسانی روستایی، گازرسانی روستایی بوجود خواهیم آورد و در سراسر ایران این کار شروع شده است، در این استان هم انجام خواهد شد.

۴ طرح مهم آب رسانی با ۶۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به دهدشت، سوق، لنده و چرام در این سفر ما مقرر کردیم. در بخش کشاورزی ۱۳۳ میلیارد تومان در این سفر برای ۶ طرح مهم کشاورزی که همه آنها در سال ۹۵ و ۹۶ اجرا خواهد شد، تخصیص خواهیم داد. علاوه بر اینکه کمک خواهیم کرد برای فعالیت سه صندوق برای حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در گچساران، باش و کهگیلویه و کاری خواهیم کرد که بتوانند کشاورزان برای توسعه کشاورزی از طریق این صندوق حمایت بشوند.

در حمل و نقل این استان که استانی کوهستانی است، ۳۰۶ میلیارد تومان برای ۴ طرح مهم اختصاص دادیم.

راه اصلی پاتاوه به دهدشت را با اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان ان شاء الله در سال ۹۶ به اتمام خواهیم رساند. این طرحی که سالهاست روی زمین مانده است و مردم منتظر آن هستند که این مسیر هموار شود.

در عمران  شهری، علمی و فناوری و همچنین بهداشت و درمان برای تکمیل بیمارستان‌های این استان ۹۰ میلیارد تومان اختصاص دادیم. در هیأت دولت تصمیم گرفتیم دولت به آنانی که می خواهند از اعتبارات بانکی برای سرمایه‌گذاری در این استان استفاده کنند، در سود تسهیلات یارانه بدهد. نیمی از سود تسهیلات را که مجموع آن ۱۴۰ میلیارد تومان خواهد بود، دولت به عنوان یارانه به عهده می‌گیرد. این برای آن است که بنگاه‌های صنعتی در استان فعال شوند و به حرکت در بیایند و بتوانند اشتغال پایدار برای نسل جوان ما بوجو بیاورند.

غیر از بخش بودجه دولتی، بانک‌ها در این سفر به دولت تعهد کردند که برای ۵۷ طرح این استان حداقل ۶۴۶ میلیارد تومان و ۹۵۵ میلیون یورو اختصاص دهند.

وزارت نفت تعهد کرده که در سال ۹۵ برای گازرسانی به ۱۶۰ روستا با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان و در سال ۹۶ ، ۲۴۵ روستا با ۷۰ میلیارد تومان گازرسانی را به اتمام برساند که با اجرای آنها در این استان از لحاظ جمعیتی ۸۱ درصد جمعیتی شهری و روستایی زیر پوشش شبکه گاز قرار خواهد گرفت.

در مجموع دولت یازدهم این دولت خدمتگزار تاکنون بیش از ۹۰۰ پروژه متوسط، کوچک و بزرگ در سطح استان انجام داده و در این سفر ۲۳۱ طرح و پروژه با ۷۵۶ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و عملیات اجرایی  36 طرح و پروژه نیز با سرمایه تقریبی ۲۵۰۰ میلیارد تومان آغاز می شود و در مجموع در این سفر ۹۶۶ میلیارد تومان برای ۴۴ طرح و پروژه اختصاص دادیم.

جزییات این طرح ها و برنامه ها را در شورای اداری استان به عرض مردم شریف این استان خواهم رساند. از محبت، دلاوری و حمایت شما یک دنیا سپاسگزار و ممنونم. درود بر مردم کهگیلویه و بویراحمد، درود بر مردم یاسوج. شاد و موفق و پیروز باشید.

متن سخنان رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان کهگیلویه و بویر احمد 3“>

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi