شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جولان قاچاقچیان اتباع بیگانه در جاده‌های استان سیستان وبلوچستان/ لزوم افزایش گشت‌های نظامی

کرد مطرح کرد: جولان قاچاقچیان اتباع بیگانه در جاده‌های استان سیستان وبلوچستان/ لزوم افزایش گشت‌های نظامی سرویس اجتماعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از جولان قاچاقچیان اتباع بیگانه در جاده‌های استان سیستان وبلوچستان انتقاد و بر ضرورت استقرار اردوگاه های اتباع بیگانه در شهرهای مرزی تاکید کرد. چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲ علی کرد در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 26230
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

جولان قاچاقچیان اتباع بیگانه در جاده‌های استان سیستان وبلوچستان/ لزوم افزایش گشت‌های نظامی
کرد مطرح کرد:

جولان قاچاقچیان اتباع بیگانه در جاده‌های استان سیستان وبلوچستان/ لزوم افزایش گشت‌های نظامی

سرویس اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از جولان قاچاقچیان اتباع بیگانه در جاده‌های استان سیستان وبلوچستان انتقاد و بر ضرورت استقرار اردوگاه های اتباع بیگانه در شهرهای مرزی تاکید کرد.

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

جولان قاچاقچیان اتباع بیگانه در جاده‌های استان سیستان وبلوچستان/ لزوم افزایش گشت‌های نظامی

علی کرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه قاچاقچیان اتباع بیگانه برای سود بیشتر بیش از ۶ برابر ظرفیت مجاز اقدام به مسافرگیری می‌کنند، گفت: قاچاقچیان، اتباع بیگانه را با وانت پیکان و وانت تویوتا از طریق جاده‌های فرعی و خاکی به کشور وارد می‌کنند به طوری که در برخی مواقع ۱۵ الی  25 نفر به طرز بسیار دلخراشی در این خودروها جاسازی می‌شوند.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وجود ناامنی و نبود اشتغال در کشور افغانستان باعث شده برخی از اتباع این کشور از طریق مرزهای شرق و جنوب شرق کشور با هر ترفندی ساعت‌ها، روزها و شب‌ها در بیابان‌های مرزی اتراق کرده و به دنبال فرصت مناسب برای ورود به استان‌های مرزی و کشور باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه سرعت بسیار بالای خودروهای حامل اتباع بیگانه موجب به خطر افتادن جان رانندگان و اتباع بیگانه می شود، تصریح کرد: در اکثر مواقع سرعت بالای خودروهای حامل موجب بروز حوادث مرگبار شده که هزینه های زیادی را برای کشور به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه ورود اتباع بیگانه به استان سیستان و بلوچستان پیامدهای و تبعات سوئی را برای استان و کشور به همراه داشته، تصریح کرد: ورود اتباع بیگانه تبعاتی مانند تهدید فرصت‌های شغلی، مشکلات بهداشتی و ورود انواع بیماری ها و مسائل امنیتی را  برای کشور به همراه داشته، علاوه بر این افرادی که به علت سرعت بالای خودروی قاچاقچیان دچار آسیب جسمی یا جانی می شوند مشکلات زیادی را برای پرسنل شبکه بهداشت و نیروی انتظامی استان ایجاد می کنند.

ستاد بحران به کمک شهرآورد استقلال و پیروزی آمد
دنبال کنید

کرد ادامه داد: این افراد زمانی که به اورژانس‌های استان برای درمان مراجعه می‌کنند موجب تراکم بیمار شده و رسیدگی به بیماران استان را دچار مشکل می‌کنند، در کنار این جسد فوت شدگان ناشی از تصادف چندین روز در سردخانه مانده و فضای سردخانه را اشغال می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم، افزود: از همه مهمتر از آنجایی که اتباع بیگانه قبل از ورود به کشور واکسیناسیون نشدند ممکن است بیماری های زیادی را به کشور وارد و جان هموطنان را به خطر بیندازند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، فقر اقتصادی و بیکاری را عمده عامل روی آوردن جوانان سیستان و بلوچستان به قاچاق اتباع بیگانه و سوخت خواند و یادآور شد: از آنجایی که به بهبود اشتغال در استان‌های مرزی توجه جدی نشده بنابراین جوانان استان به دلیل نبود اشتغال و بیکاری از سر اجبار برای امرار معاش به قاچاق انسان و سوخت روی آورده و در این بین جان خود و اتباع بیگانه را به خطر می‌اندازند، بنابراین به صورت جدی نیاز است دولت به بهبود اشتغال در استان های مرزی و کمتر توسعه یافته توجه داشته تا جوانان برای گذران زندگی به سمت قاچاق انسان و سوخت گرایش پیدا نکنند.

وی بر لزوم تلاش بیشتر اداره کل اتباع و مهاجران خارجی و همچنین نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از ورود اتباع بیگانه به کشور تاکید کرد و گفت: هر چند در این رابطه تلاش این دستگاه ها قابل قدردانی است اما تلاش این دستگاه‌ها برای جلوگیری از ورود افاغنه غیرمجاز کافی نبوده و نیازمند تلاش مسئولانه تر و  بیشتر است.

خیابان بلادیان حدفاصل چهار راه صاحب الزمان تا چهار راه بسیج پارک ممنوع شد
دنبال کنید

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم افزایش نیروی انسانی و تجهیزات مناسب در اداره کل اتباع و مهاجران خارجی استان سیستان و بلوچستان برای مقابله با ورود اتباع بیگانه به کشور تاکید کرد و افزود: وزارت کشور باید به صورت جدی تعداد اداره کل اتباع را در استان های مرزی افزایش و همچنین نسبت به افزایش پرسنل این دستگاه و تجهیزات مناسب مانند خودرو توجه جدی داشته باشد.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی،  ایجاد اردوگاه‌های اتباع بیگانه در شهرهای مرزی استان سیستان و بلوچستان را بسیار ضروری خواند و یادآور شد: این اردوگاه ها باید در شهرهای مرزی مانند سراوان، مهرستان، سرباز، چابهار و خاش ایجاد و نسبت به افزایش گشت‌های نظامی نیز توجه شود زیرا در حال حاضر این اردوگاه ها فقط در مرکز استان وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بر لزوم ساماندهی هرچه سریع‌تر اتباع بیگانه تاکید کرد و افزود: متاسفانه تلاش‌های وزارت کشور تاکنون برای جلوگیری از ورود اتباع بیگانه کارساز نبوده بنابراین این دستگاه باید با همکاری استانداری، فرمانداری و نیروی انتظامی استان های مرزی به دنبال طراحی و تدوین برنامه و استراتژی مناسب برای جلوگیری از ورود اتباع بیگانه به کشور و ساماندهی آنها باشد./

پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi