جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

استقبال از نگاه دولت در بازنگری روش های مبارزه با مواد مخدر/شیوه های فعلی کارساز نیست

پورابراهیمی: استقبال از نگاه دولت در بازنگری روش های مبارزه با مواد مخدر/شیوه های فعلی کارساز نیست سرویس اجتماعی عضو مجمع نمایندگان استان کرمان با مثبت ارزیابی کردن بازنگری در روش‌های مبارزه با مواد مخدر، گفت: اگر نگاه جدیدی دربحث مبارزه با مواد مخدر اتخاذ نشود، نمی توان انتظار کاهش اعتیاد را داشت. شنبه ۹

اختصاصی کرونا

کد خبر : 26088
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

استقبال از نگاه دولت در بازنگری روش های مبارزه با مواد مخدر/شیوه های فعلی کارساز نیست
پورابراهیمی:

استقبال از نگاه دولت در بازنگری روش های مبارزه با مواد مخدر/شیوه های فعلی کارساز نیست

سرویس اجتماعی
عضو مجمع نمایندگان استان کرمان با مثبت ارزیابی کردن بازنگری در روش‌های مبارزه با مواد مخدر، گفت: اگر نگاه جدیدی دربحث مبارزه با مواد مخدر اتخاذ نشود، نمی توان انتظار کاهش اعتیاد را داشت.

شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۷

استقبال از نگاه دولت در بازنگری روش های مبارزه با مواد مخدر/شیوه های فعلی کارساز نیست

محمد رضا پورابراهیمی داورانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص اظهارات رییس جمهور درجلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر بازنگری درروش های مبارزه با اعتیاد ومواد مخدر، گفت: به طورحتم خروجی آنچه که تا کنون دربحث مبارزه با مواد مخدر پیگیری  واجرا شده مطلوب جامعه و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست؛ آمار، اعداد و ارقام ناشی از مصرف مواد مخدر و تعداد معتادان حکایت از آن دارد که باید یک طرح جدید در بحث مواجه با این پدیده شوم در سیستم اجرایی کشور اتخاذ شود.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی با استقبال از نگاه جدید دولت دربحث ارزیابی و بازنگری درروش های گذشته مبارزه با مواد مخدر، افزود: نگاه جدید دولت در اصلاح شیوه های مبارزه با مواد مخدر مورد استقبال و حرکتی مثبت است، البته دراین حوزه باید از نظر کارشناسان و متخصصان امر هم استفاده شود.

وی با انتقاد ازاینکه استفاده از مواد مخدر صنعتی شرایط جدیدی را درجامعه به لحاظ تعداد معتادان ایجاد کرده است، تصریح کرد: به طور قطع جنس مبارزه با مواد مخدر با رویکرد صنعتی متفاوت از مواد مخدرسنتی است، هم اکنون حوزه مواد مخدرسنتی به حاشیه رفته و استفاده از مواد مخدر صنعتی درجامعه طرفداران بسیاری دارد که اگر نگاه جدیدی دربحث مبارزه با مواد مخدر اتخاذ نشود نمی توان دراین حوزه موفقیت های قابل قبولی را کسب کرد.

پورابراهیمی با تاکید براستفاده از  تجربه های کشورهای دیگر درحوزه مبارزه با مواد مخدر، گفت: طبق بررسی های میدانی به عمل آمده دراستان کرمان تقریبا ۹۰ درصد از زندانیان این استان را مجرمان مواد مخدر تشکیل می دهند البته باید اشاره کرد که دلیل اقدام به جرم ۸۰ درصد مجرمان مواد مخدر فقر مطلق بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی یکی از مهم ترین عوامل گسترش معضلات اجتماعی ازجمله اعتیاد است، تصریح کرد: به طورحتم اگر توانمند سازی درمیان افراد نیازمند صورت گیرد بخش بزرگی از مشکلات حل خواهد شد، البته هستند بسیاری از خانوداه های متمکنی که از مواد مخدر استفاده می کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موقعیت جغرافیای کشور نیز درافزایش استفاده از مواد مخدر و اعتیاد نقش اساسی دارد، افزود: برای ترانزیت مواد مخدر نیز باید فکر اساسی صورت گیرد، اما باید از اقدامات دولت درجهت مبارزه با مواد مخدر استقبال کرده و مجلس این آمادگی را دارد که تا با تعامل دولت از میزان این معضل درجامعه بکاهد./

پایان پیام

روحانی: از نقش مثبت عراق در حل اختلافات کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi